قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الرابع والعشرون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الرابع والعشرون

لوجين نازله من اوضتها بحزن
سوزان: رايحة فين يا لوجى ؟
لوجين: هتمشى شوية
سوزان: ممالك يا لوجى مدايقة ليه ؟
لوجين بعصبية: مش مدايقة ولا حاجة
سوزان: انت بتتعصبى عليه ليه ؟
لوجين بنفاذ صبر: ماما انا مش بتعصب عليكى انا هخرج اتمشى شوية وجاية


سوزان: طب متتأخريش
لوجين: حاضر
وجاية تمشى رجعت تانى
لوجين: هو بابا فين ؟
سوزان: ف الشركة ماانتى مش بقيتى تروحى خالص ولا بتساعدية والشغل كله ع دماغة لوحدة
لوجين بضيق: ماااشى
وخرجت لوجين
وماشية ف الشارع ومربعة ايديها وباصة للسما
لوجين ف نفسها: يااااااااااااارب قولى اعمل ايه ؟ انت اللى فايدك الحل انا تعبانة اوى
وبحبة اوووووى اووووووى بس هو كدب عليه
لقت نفسها قدام البحر المكان اللى كان بيجمعهم
قعدت هناك وفضلت تبكى وتفتكر الايام اللى كانت بينهم

فى الشركة
الباب خبط فاذن ادهم له بالدخول
ادهم: يااااه امير بية شرف شركتنا
امير: وحشتنى يا عمو
ادهم: ماانت مبتسالش خالص
امير: معلش يا عمو مشاغل
ادهم بيبص جمبة
ادهم: ايه الشنط دى يا امير ؟
امير: ماهو دة الموضوع اللى كنت جايلك عاشانة
ادهم: خير يا امير
امير: كنت عايز حضرتك تشوفلى اى شقة اقعد فيها يومين كدة عقبال مادبر امورى
ادهم: وانت عايز شقة ليه ؟
امير: اصل اانا متخانق مع بابا وسيبتلة البيت ومش لاقى اى حتة اقعد فيها
ادهم: وانا بيتى راح فين يا امير ؟ اذا بيتك انت اتقفل انا بيتى مفتوحلك
امير: ربنا يخليك يا عموو
ادهم: خلاص انت زى ابنى تعالى اقعد معانا اليومين دول
واهو تونس سوزان ولوجين مش عاجبنى اليومين دول
امير: لا يا عمو انا مش هقدر اجى بيتك
ادهم: ليه يا امير ؟ ف حاجة حصلت
امير: لالالا خالص والله بس انا عايز...
ادهم قاطعة: خلاص تيجى تقعد معانا
امير بتردد: بس...
ادهم قاطعة تانى: خلاص بقا ياامير انا كدة كدة خلصت شغل واهو نروح سوا قولت ايه ؟
امير بابتسامة: هقول ايه ؟ ماشى

اسلام بيفتح الباب بالمفتاح
اسلام: تييييييييييتة يا تييييييييييتة
سميحة: ايه يا اسلام بتزعق ليه ؟ ايه دى اسما ازيك يا حبتتى
اسما: انا كويسة الحمدلله وحضرتك
سميحة: انا كويسة لما بشوفكم فرحانين كدة
اسلام: استنو بقا خلونى اتكلم تخيلى ايه اللى ف ايدى دة يا تيتة
سميحة: ايييه ؟
اسلام: بدله الفررررررررح
سميحة: بجددددد لووووووووووووولووووووووولوووووووى
اسلام واسما: ههههههه ههههههه
سيمحة: انتو حدتتوا ميعاد الفرح ؟
اسما: ايوة يا تيتة اسلام جة وكلم بابا وقدم ميعاد الفرح
سميحة: والله انا فرحانة اوووووى واخيرا هشوفكم ف الكوشة مع بعض
اسلام: يااااارب يا تيتة ... بصى بقا انا هروح اسما البيت وجاى تانى ماشى
سميحة: ماشى يا حبيبى

ريان ماشى ف الشارع ومش عارف هو رايح فين
السواق بيزمر الكلاكس وريان واقف قدام العربية
السواق نزل من العربية وراح نحيتة
السواق: يابنى انت روحت فين بقالى ساعة برنلك الكلاكس
ريان: كنت موتنى وريحتنى
السواق باشفاق: ليه كدة يابنى ؟
ريان: انا عايزك تساعدنى
السواق: اتفضل يابنى
ريان: اموت نفسى بايه ؟ ايه اسهل طريقة وبتموت بسرعة
السواق: استغفر الله يابنى متقولش كدة كلنا بنمر بظروف صعبة علينا بس احنا المطلوب مننا
اننا نحمدة ونشكرة احان احسن من ناس كتير
ريان بدموع: ونعمة بالله
السواق: انت تهدى كدة وتحمد ربنا وادعى ربنا يحللك مشاكلك وهو سميع عليم
ريان: صح صح
السواق: تحب اوصلك ف مكان معين ؟
ريان: لا شكرا جدا انا متشكر لحضرتك
السواق: متاكد انك مش عايزنى اوصلك
ريان: لالا انا هروح بيتى هو قريب من هنا
السواق: ماشى يابنى عن اذنك
ريان: اتفضل
وركب السواق عربيتة ومشى
ريان ف نفسة: ياااااااااااااه هو لسه ف الايام دى ناس طيبة اوى كدة
ومشى ريان ووصل للبحر
وواقف من بعيد وسرحان وبيفتكر الايام اللى بينهم
فجاة بيبص يمين لقى لوجين هناك
ريان بصدمة: لوووووووجييييييين
صوتة كان عالى اوى
لدرجة انها سمعت صوتة واول ما شاافتة جاية تمشى جرى وراها ومسكها
لوجين بدموع: اوعى يا ريان سيبنى امشى
ريان بدموع: لوجين انا مش عارف انا عملتلك ايه لكل دة ؟
لوجين: ممكن تسيبنى ؟
ريان: لا انا ما صدقت الاقيكى
لوجين: طالما انت بتحبنى اوى كدة ليه بعتلى خطيبتك تقولى ابعد عنك
ريان: خطيبتى مين انا مش خاطب ؟
لوجين: اسال نفسك وانا هعرف منين ؟
ريان: لوجين اقسم بالله انا معرف اى حاجة عن اللى بتقوليه دة انا مش خاطب اقسملك
وادينى مش لابس دبله اهو
لوجين بسخرية: وهى الدبلة دى عقبة يعنى هه ماانت ممكن تقلعها
ريان: والله انا بحبك انت وعمرى ما هحب حد قدك وحكاية انى خاطب دى اكيد حد عايز يوقع بينا
لوجين: لا مستحيل خطيبتك جت عندى وقالتلى كل حاجة
ريان: طب قالتلك ايه ؟

 

فلالاش باااك

لوجين ف نفسها: بس ريان معملش حاجة تدايقنى انا هروحله واقوله انى كمان بحبة ومقدرش استغنى عنة
قامت من سريرها بسرعة وجريت طلعت طقم حلو من الدولاب
ولبستة وهى فرحانة ونزلت من اوضتها وهى بتفتح الباب لقت شخص قدامها شافتها قبل كدة بس متعرفش شافتها فين
الشخص: انت لوجين مش كدة
لوجين: ايوة انا انت تعرفينى
الشخص: ايوة عز المعرفة مش هتقوليلى ادخل
لوجين: ااا ... اتفضلى
الشخص: طبعا انت بتسالى نفسك انا مين ؟
لوجين: اكيد طبعا
الشخص: انا خطيبة ريان
لوجين بصدمة: ايييييييييه ؟ خطيبة رياااان
الشخص: ايوة يا حببتى وهو اللى باعتنى اقولك ابعدى عنة وهو بيحبنى انا ومش بيحبك انت
وبيضحك عليكى بيتسلى يعنى اصلك كنتى عجباه مجرد شهوة
لوجين بدموع: انت بتقولى ايه انت اكيد كدابة
الشخص باستهزاء: ههههههههههههه روحى اسالية يا حببتى عن اذنك بقا عشان رايحة اشوفة اصله واحشنى اوى باى
ومشي الشخص
لوجين بدموعها اللى ماليه وشها طلعت جريت ع اوضتها وقعدت تبكى بحرقة وتصوت

بااااااااااااااك
ريان: لوجين انت مش بتثقى فيا
لوجين: ...
ريان: ردى عليه
لوجين: انا انا انا
ريان: والله العظيم دى كدابة انا معرفهاش مش يمكن تكون شيماء بعتاها توقع ما بينا مفكرتيش ولا مرة بكدة
لوجين: لا لان شيماء بتحب امير ولو كانت عايزة توقع كانت هتوقع مابينى ومابينة اما انا وانت لا
ريان: بس انا مش بكدب عليكى انا بحبك بجد والله العظيم بحبك
لوجين: لا يا ريان لا
وجاية تمشى
ريان: طب يارب اموت لو كنت كداب
لوجين رجعت بصتله تانى
لوجين بدموع: بعد الشر عليك
وحضنتة جامد اوى وفضلت تعيط
وهو حضنها جامد اوى وفضلوا كدة 10 دقايق حضنين بعض
وناس ماشية تبص عليهم
ريان: لوجين !
لوجين: ...
ريان اتخض عليها: لووووووجين حببتى ؟
لوجين: مممم
ريان بيضحك: طب ردى من الاول خضتينى عليكى
لوجين: ...
ريان: هتسكتى تانى
لوجين: خلينى اعيش اللحظة واتمتع بيها واسكت ياض
ريان: ياااض يعنى انت ف حضنى وكمان بتتأمرى
لوجين: ...
ريان: حببتى كفاية كدة الناس بتبص علينا
لوجين: سيبهم يبصوا
ريان: لوجين كفاية بقا لحسن حد ياخدلنا صورة ولا حاجة
لوجين بعدت عنة: انت زهقت منى ولا ايه ؟
ريان: لا طبعا
لوجين بابتسامة: عارف نفسى انام واصحى وان ف حضنك
ريان: ع كدة محدش هيروح شغله ههههههه عواطليين
لوجين: هيهيهيى خفة طب يلا وصلنى بقا
ريان: يلا

ادهم: يا سوزان
سوزان: ايه يا ادهم جيت ؟ امييييير مش معقول وحشتنى يا واد
امير: وانت كمان يا طنط ... امال فين لوجين ؟
سوزان: زمانها جاية بتتمشى شوية
ادهم: يا سوزان الكلام اللى هنقولو دلوقتى ميتقلش لحد
سوزان: طبعا طبعا خير
ادهم: امير جاى يقعد معانا يومين ومش عايزين حد يعرف ولا اسما ولا شيماء ولا سليم
سوزان: حاضر طبعا اكيد مش هقول حاجة بس ليه ؟
امير: اصل اتخانقت مع بابا وسيبتلة البيت
سوزان: يا خبر طب يا امير تعالى اوصلك لاوضتك وغير هدومك وانزل عشان هناكل سوا
امير: حاضر عن اذنكم

ف الشارع
اسلام ماسك ايد اسما وحاضنها من كتفها وماشيين ف الشارع
اسلام: هتروحى تعملى اييه ؟
اسما: هروح انام
اسلام: وانا اللى قولت هتروحى تفتحى النت وتدورى ع فستان فرحك
اسما: هههه هعمل كدة بكرة ممن الصبح واجيب لوجين كمان تختار معايا
اسلام: ماشى يا حببتى فستان حلو ومحترم وطويل
اسما: ههههههههه متخفش هلبس نقاب
اسلام: ههههه بحبك يابت يا لوجى
اسما مصدمة معقول يكون غلط ف اسمها
اسما بدموع: لا انا اسما يا اسلام
وسابتة وجريت وهى بتعيط
اسلام: اسسسسسسسسمااااا يابت استنى
وفضل يجرى وراها لغاية ماوصلوا البيت
فضلت تخبط ع الباب واخيرا الخدامة فتحت لها
ودخلت وجريت ع فوق
اسلام: يا اسما حرام عليكى تعبت من الجرى
سليم: ف ايه يا اسلام
اسلام: مفيش ياعمى ممكن اطلعلها
سليم: ههههه بطلوا لعب عيال بقا انتو كبرتوا اتفضل اطلع
اسلام طلع لقاها قافله الباب فضل يخبط
اسلام: تك تك تك تك افتحى يا اسما
اسما: مش هفتااااااااااااااااح
اسلام: يابت الهبله هههه يابت كنت بهزر وربنا بشوف رد فعلك
اسما: يا كداااااااب
اسلام: هههههههههههههههه يا بت بهزر والله
اسما: مش هفتح
اسلام: تك تك تك تك اسميعنى بس
ولقاها سكتت مرة واحدة
اسلام: لو مفتحتيش اقسم بالله هكسر الباب
اسما: ...
اسلام: تك تك تك تك بت يا اسما
اسما: ...
اسلام: هكسر الباب بقولك
اسما: ...
اسلام: بقا كدةةة
وراح كسر الباب
اسما: اععععععععععععععععااااااااا
اسلام: قولتلك افتحى بادب وانت مردتيش
اسما: اطلع برة
اسلام جت ف باله فكرة وضحك
اسما: بتضحك ع ايه ؟
اسلام راح قفل الباب ورجعلها تانى
اسما: اطلع برررررة
اسلام: لاء لاء لاء لاء
وعمال يقرب واسما تبعد
اسما: ابعد يا اسلام
اسلام: تؤ تؤ تؤ
ويقرب وهى تبعد
اسما بتحذير: هنادى بابا
اسلام: نادى بابا
وبيقرب وهى تبعد
اسما: يا بااااااااابببببببببببااااااااااا
سليم من تحت: بطلوووووووو لعب عيال بقا
اسلام: ههههههههههههههه
وبيقرب وهى تبعد
و خبطت ف الحيطة وملقتش مفر تهرب منة
اسما بخوف: اييييه هتعمل ايه يا اسلام ؟
اسلام بغمزة: طب ايه بقا ;)

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة