قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الخامس والعشرون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الخامس والعشرون

امير: اللللله تسلم ايدك يا طنط
سوزان: بالهنا والشفا يا حبيبى
ادهم: الا قولى يا امير مش ناوى تتجوز بقا
امير سمع الجمله واللقمة وقفت ف زورة: كح كح كح كح
سوزان: ع مهلك يا امير خد ماية اهى
امير شرب الماية
امير: انا شبعت الحمدلله
سوزان: انت لسه ملحقتش تاكل حاجة
امير: لا يا طنط انا شبعت الحمدلله
وقام يغسل ايدة
ادهم: هو انا قولت حاجة غلط
سوزان: لا حاجة غريبة اوى
ادهم: حاجة غريبة فعلا

وصلها لغاية قدام الفيلا
ريان: يلا ادخلى بقا يا حببتى
لوجين: ماشى
وجاية تدخل لقت ريان ماسك ايديها
لوجين بتشدها ومش عارفة تشلها
لوجين: رياااان
ريان: نعم
لوجين: ايدى
ريان: مالها ؟
لوجين: سيب ايدى عشان ادخل
ريان بهزار: لالا
لوجين: ههههه وبعدين بقا افرض بابا ولا ماما طلعت دلوقتى
ريان: خلاص برئ يا بية
لوجين: هههههه
ريان: يلا باى
وبعتلها بوسة ف الهوا
وشاورتله لوجين بابتسامة: بااى
لوجين فكرت لدقيقة تمشى ورا ريان يعنى تشوفة رايح فين
فضلت ماشية وراه لغاية ما وصل لبيت وطلع
فضلت واقفة تحت البيت وقالت لو اتاخر هتطلع بقا

الباب بيخبط
فتحت ديما
ديما اول ما شافتة جريت ع حضنة
ديما: انا مش مصدقة نفسى
ريان زقها
ريان: انت مالك بلوجين ؟
ديما بكدب: لوجين مين ؟
ريان: انت هتستعبطى
ديما: لا مش بستعبط
ريان: روحتى للوجين لبيتها وقولتها انك خطيبتى وتبعد عنى عشان انا بحبك انت وهى مجرد شهوة
صح ولا مش صحححححححح
ديما بخوف: اااااه

لوجين زهقت من الوقفة وقررت تطلع وسالت البواب
لوجين: لو سمحت ياا عمو هو الشخص اللى طلع من شوية طلع عند مين والدور الكام ؟
البواب: تقصدى ع ريان بية
لوجين: اااه
البواب: دة اكيد طلع عند الست ديما خطيبتة ف الدور التالت
لوجين بصدمة: خطيبتة
البواب: هم كانوا مخطوبين بس معرفش دلوجتى بينهم ايه
لوجين: الا قولى يا عمو هو بيجى هنا من امتى ؟
البواب: هو بقالو حوالى سنة ونص مش بيجى هنا واصل
لوجين: متشكرة جدا قولتلى ف الدور التالت صح
البواب: ايوة يا فندم
فكرت لمدة نص دقيقة وقررت تطلع

ريان بزعيق: عملتى كدةةة ليييييييييييه ؟
ديما بدموع: عشان بحب...
ريان لطشها قلم قبل ماتكملها
ريان: اخر مرة اسمعك بتقولى الكلمة دى تانى انت فاااااهمة
ديما: لا مش فاهمة انا بحبك وبحبك اوى كمان ومش هسيبك يا ريان غير لما نتجوز
ريان: هههههههه نتجوز دة كان زمان يا ماما دلوقتى انا بحب لوجين وهنتجوز
ديما بتحذير: هقتلهالك يا ريان
ريان مسكها من شعرها
ديما: اااااااه شعرى
ريان: اياكى تقربى منها ولا تلمسى شعرة منها
ديما: ااااه شعرى يا ريان سيب شعرى
ريان رماها
ريان: بصى بقا اخر مرة تعملى حاجة تدايقنى واياكى تقربى منى ومنها
اتفووووووووو ع دى اشكال
وجاى يمشى لقى لوجين ف وشة
ريان بصدمة: لو لو لوووووووووجين
لوجين بتعيط ونزلت بتجرى ع السلم
ريان: لوجين استنى يا لوجين استنى انت فاهمة غلط اقسم بالله
ولوجين بتجرى وهى مش شايفة قدامها ونزلت من السلم وماشية ف الشارع
وفجاة عربية خبطتها وقعت وهى غرقانة ف دمها
ريان: لووووووووووجييييييييين

اسلام: يا خووافة هههههه
اسما: امشى يا رخم
اسلام: والله كنت بهزر معاكى انا بشوفك بتغيرى علية ولا لاء
اسما: يا سلالالالام
اسلام: اه وحيات عبد السلام
اسما: مكنش لازم تعرف حاجة زى دى لان اى اتنين بيحبوا بعض اكيد بيغروا ع بعض
اسلام: اييييييوة بقااااااااا
وفجاة موبايله رن
اسلام: الووووووو ايييييييييييييييه لوووووووووووجيييييييين
مستشفى ايييه ؟ طب خلاص اهدى انا جاى حالا
وقفل المكالمة
اسما: ف ايه يا اسلام
اسلام: لوجين عملت حادثة
اسما: اييييييييه ؟
ونزلوا بسرعة شافهم سليم
سليم: ف ايه يا ولاد بتجروا كدةة لييه
اسما بدموع: بابا لوجين عملت حادثة
سليم: اييييه ؟ لا حول ولا قوة الا بالله طب يلا نروحلها يابنى
ومشيوا كلهم

ف المستشفى
وصلوا لقوا ريان مرمى ع الارض وشكلوا متبهدل بطريقة بشعة
وعمال يعيط ودم لوجين مالى هدومة
اسلام: ريان مال لوجين
ريان بعياط: عملت حادثة يا اسلالالالالام اهى اهى اهى
سليم: اهدى يابنى اهدى بس ان شاء الله خير
اسما بتعيط ع منظر ريان وراحت نحيتة: هى فين دلوقتى ؟
ريان: ف غرفة العملياات
اسما: هو ايه اللى حصلها
ريان بعياط: مش قاادر اتكلم مش قاادر
وقعد ع الارض تانى وحط ايدة ع دماغة وبيخبط دماغة فالحيطة
اسما اتخضت عليه وقعدت جمبة ع الارض
اسما بدموع: متخفش اكيد هتخف
ريان: ...
الدكتور طلع
كلهم قاموا وقفوا
الدكتور: محتاجة دم بسرعة مين فصيله دمة o
ريان واسما: اااااانااااا
الدكتور بص ع حاله ريان وقال: لالالا تعالى انت يا انسة
ريان ببكاء: لالا خد منى انا
الدكتور: مينفعش يا فندم انت شكلك تعبان جدااا
ريان بعصبية: ملكش دعوة انت خد منى دم وانت ساكت
اسلام: مينفعش اللى بتعملة دة يا ريان سيبة يشوف شغله
ريان بزعيق: لالالالالا محدش ليه دعوووة بياااا
الدكتور بخوف: خلاص خلاص اتفضل معايا
واسما واقفة بتعيط ع شكله
سليم: لازم نتصل باهلها
اسما: انا هتصل بعمو
اسلام: استنى انت هتصل انا

سوزان: البت لوجين اتاخرت اوى
امير بخضة: هى راحت فييين انا هروح ادور عليها
ادهم: لا استنى هتصل بيها
ولقى موبايله بيرن
ادهم: الووو
اسلام: الو يا بابا
ادهم: ازيك يا اسلام
اسلام: انا كويس بسسس
ادهم: ف ايه يا اسلام
اسلام: بابا انا عايزك تهدى ومتخفش لوجين ف غرفة العملياات
ادهم: اييييييييييه لوجين ؟
اسلام: انا عارف انها صعبة عليك معلش
ادهم: انتو فين ؟
اسلام: احنا ف مستشفى ...
ادهم: احنا جايين حالا
وقفل المكالمة
امير: خير يا عمو ادهم
ادهم: لوجين ف غرفة العمليات
سوزان: اييييييه لوجين لا مش معقول
امير: لالالالا لوجين لالالالا
ادهم ببكاء: يلا نروح بسرعة

خدوا منة الدم وخرج وقعد نفس القاعدة اللى كان قاعدها
وعمال يعيط
اسما اشفقت عليه وراحت نحيتة
وقعدت جمبة
اسما: هتقوم بالسلامة ان شاء الله
ريان عمال يعيط وبسس: ...
اسما: ريان انت كويس
فجاة ريان قام وقف وهو مش ع بعضة ووقع ع الارض
اسما بتصوت من المنظر جريت عليه الممرضة وسندوة ودخلوة اوضة عادية
الدكتور دخلة وفحصة وركبله محاليل
واسما واقفة بتعيط علية
اسلام شافها اتغاظ اوى وراح نحيتها وشدها من ايديها وطلع بيها برة المستشفى

سليم: انا اسف جدا يا مدام صباح بس احنا مضطرين ناجل موضوع كتب الكتاب دة
صباح: ليه يا استاذ سليم مش حضرتك ادتنى كلمة رجاله انهم هيكتبوا كتب كتابهم بكرة ؟
سليم: حصلت ظروف ومش هنقدر نيجى
ولا نكتب كتاب لو سمحت ممكن تصبرى علينا يومين بس ؟
صباح: ماشى يا استاذ سليم لما نشوف
وقفلت المكالمة
شيماء: ف ايه يا ماما
صباح: شكل حماكى بيلعب بديله معايا
شيماء: ليه عمل ايه ؟
صباح: اجل ميعاد كتب الكتاب قالى اصبرى يومين
شيماء: اووف بقا
صباح: ماانت نحس وهبله
شيماء: الله وانا مالى يا ماما
صباح: وش فقر بس ع مين انا هعرف اتصرف معاك كويس
شيماء ف نفسها: اكيييد عشان الست لوجين بتاعتهم هه ولا تهمنى

اسما: ايه يا اسلام بتجرنى كدة ليه ؟
اسلام: مالك بريان ايه اللى بينكم بالظبط ؟
اسما: انت مجنون يا اسلام ايه اللى انت بتقوله دة
اسلام: اااا...
ف نفس الوقت وصلوا امير وادهم وسوزان
اسما: امييييييير
امير بخوف: فين لوجين يا اسما
اسما: جوة ف غرفة العمليات
سوزان: استر يارب استر يارب
ودخلوا كلهم المستشفى الا اسلام واسما
اسلام: ملكيش دعوة بريان يا اسما انت فاهمة
اسما: اوعى ايدك دى انت ماسكنى كدة ليه ؟
اسلام داس ع ايديها اكتر: اسمعى الكلام يا اسما
اسما زقت ايدة وجاية تدخل مسكها تانى
اسلام: عارفة لو دخلتى المستشفى احنا مش هنك...
اسما بدموع وقاطعتة: مش ايه يا اسلام ها كمل كنت عايز تقول مش هنكمل مع بعض صح
لا عادى قولها خلاص مبقتش تفرق
وقلعت الدبله ورادتهالة ودخلت المستشفى
واسلام واقف ومصدوم من اللى حصل

بعد دخول اسما جو المستشفى
ادهم واقف مش على بعضة وكمان سوزان بتعيط وهى بتدعى ربنا انة ينجى بنتها
وامير واقف خايف جدا
واخيرا الدكتور خرج من غرفة العمليات وكلهم جريوا عليه
ادهم: دكتور لوجين عامله ايه ؟
الدكتور: العملية نجحت الحمدلله ودة بفضل ربنا
كلهم: الحمدلله / اشكرك يارب / يارب تقوم بالسلامة
الدكتور: الحمدلله الخبطة محصلتش اى تكسير اوى اضعاف
كلهم: الحممدلله
الدكتور: الحمدلله يا جماعة ربنا قادر ع كل شئ وبرضة الفضل للاستاذ اللى اتبرعلها بالدم كانت ممكن تموت لقدر الله لو مكنش لحقها بالدم
امير: مين دة يا دكتور ؟
الدكتور: مخدتش بالى من اسمة بس هو كان موجود هنا ومنهار جدا على العموم احنا هننقلها للعناية المركزة لغاية بكرة الصبح واللى ربنا عايزة هيكون ... عن اذنكم
ومشى الدكتور
سوزان بفرحة: مين الشخص دة عشان اشكرة ؟
اسما: دة اكيد ريان !
امير بدهشة: ريان ؟! هو ريان هنا ؟
اسما: ايوة هنا بس فقد الوعى ودخلوة غرفة عادية ومتركبله محاليل
ادهم: والله فية الخير
سليم: انت مشوفتوش كان عامل ازاى عليها بجد انسان شهم وجدع
ابتسمت اسما: وانا عمرى ما شفت ولا هشوف زية ابدا دة اكيد من كوكب تانى
وقررت تدخل لريان تطمن عليه !

دخل اسلام المستشفى بعد صدمة من اللى حصل وبيدور بعنية عليها
شافة سليم وراحله
سليم: اسلام لوجين بقت كويسة الحمدلله
اسلام: بجد يا عمى يعنى فاقت ؟
سليم: لا يابنى دى لسه خارجة من غرفة العمليات الدكتور قالنا العمليه نجحت وانتقلت للعناية المركزة
اسلام: طب الحمدلله ... عمى اسما فين ؟
سليم: معرفش انا افتكرتها طلعتلك
اسلام: لا الصراحة مجتش ؟
سليم: اكيد بتجيب حاجة وجاية ع طول ... انا همشى وجودى دلوقتى مبقاش ليه اى لازمة وانت استنى شوية وهات اسما معاك
اسلام: ماشى يا عمى

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة