قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع عشر

فى قصر الاعصر
استيقظت سابي ووجدت والدها بجوارها فبتسمت وحضنته اكتر فشعرت بقبلة على رأسها
شادي: اميرتي عاملة ايه
سابي: كويسة حبيبي
شادي بهدوء: هو انتى زعلانة مني يا أميرتي
سابي: بابي انا اللى خليتك تسافر علشان خايفة عليك من جابر و عماد لأنهم ظلمه واخرتهم على أيدي
شادي بخوف: ابعدي عنهم دول ظلمه وانا خايف عليكي
سابي: متخفش انا كويسة
شادي: وضرب الرصاص عليكي تبع مين
سابي: احم احم يعني هو تبع ألبرت.

شادي بغضب وصوت عالى: هو عاوز ايه منك وانتى ليه مش عاوزة تبعدي عنه
سابي بهدوء: حضرتك بتعلى صوتك وانا مش هتسكت وانت عارف انى هقتله
شادي بغضب وصوت عالى: انتى مجنونة يا سبرين ألبرت مش هيسكت وهيقتلك.

دخل اسلان و سلين و الشباب على صوت شادي
شادي بعصبية: والله العظيم يا سبرين لو مبعديش عنه لهقتلك بأيدي
سابي بجنون: يبقي تقتلني لانى والله العظيم هقتله ولا انت ولا مليار واحد هيمنعني عن إللى في دماغي
فى لحظة واحدة كان هناك صوت صفعة دوت في المكان
نظر الكل وجد سابي تضع اديها على خدها واصبحت عيونها كاسات دم وشعرها كأنه حمم بركانية
شادي بغضب: الظاهر غلط زمان في تربيتك بس ملحوقة هربيكي من اول وجديد.

سابي بسخرية: ههههههههههه بجد ضحكتني تربيني والله حلوة ديه بص بابي الحلو انت ربي ابنك الجديد اصل انا راحت عليا مينفعش تربية مفيش حاجة هتقصر فأحسن حاجة ربي الجديد ونفض ليا مانتا طول حياتك منفض ليا
شادي: سابي لسانك
سابي: انا هريحك يا وحش انا سيبهالك مخضرة
سحبت سابي التليفون وخرجت من الغرفة تحت نظر الكل وتوجهت الى الخارج وأخذت سيارة وساقت بسرعة عالية.

فى الاعلي
جلس شادي بتعب وهو ينظر بحسرة الى ايده كيف يضرب ابنته واميرته وصغيرته بعد كل تلك المده
جلست سلين بجواره وهي حزينة ومكسورة على ابنتها كيف تعذبت وتالمت
اما اسلان خرج بسرعة خلف سابي
لي: عمي شيدو ليه ضربتها وانت عارف انها ممكن تولع الدنيا
شادي: تعبت لي وهي بضيع من أيدي
صول: وحضرتك عارف كويس ان الدنيا مش هتستحملهم مع بعض
شادي بعصبية: خلاص خليها تموت وكلكم تستريحو
جواد: اهدي طيب علشان متتعبش.

شادي بغضب عارم: محدش يقولى اهدي انا تعبت منكم ومنها ديه بقت حياه زفت
جيهان: خلاص عمي شيدو انا هتكلم معاها وعقلها
وضع شادي ايده على صدره وفضل يأخذ نفسه بصعوبة ورتمي على السرير
اسرع الشباب إليه وحمله بسرعة الى المستشفي تحت دموع سلين وهي تلعن جابر لما فعله في عائلتها.

فى المقطم
وصلت سابي بالسيارة الى المقطم وتركت العربية ونزلت وجلست علي الارض بإهمال واغمضت عيونها
شعرت سابي باحد يجلس بجوارها ومن رائحة عطرة عام بأنه اسلان فتنهدت ووضعت راسها على كتفه
اسلان: ينفع طريقة الكلام ديه
سابي: شششششش مش عاوزة كلام
اسلان: سابي اعقلي انا مش عمي شادي هسكت انا غير
سابي ببرود: بلاش اسلن علشان انا مش سهله.

اسلان بغضب: انتى ايه البرود ده سايبة ابوكى زعلان وعادى كده كفاية انه مستحمل ان بنته الوحيدة عايشة مع عاشقها وادام عينيه ولا همك شرفك وعرضك لبس عريان ومسخرة وحاجة زباله ومافيا وحاجة قزرة كام واحد لمس جسمك واحد اتنين عشرة انتى بس مش سافله ووسخة لا وكمان قاتلة
سابي بالم مميت: يعني انت شايفني وسخة و سفلة وبايعة شرفي وياترا فرح بردو نفس وسختي مهي بتنام في حضنك.

اسلان بستحقار: في كلام كتير بس للاسف مينفعش أقوله لان لساني ميستحملش يقوله
سابي ببرود: امشي اسلن امشي وصدقني هيجي يوم وهتعرف معني كل كلمة قولتها وصدقني مش هسامحك على كلامك
قطع كلامهم صوت رنين هاتف سابي برقم لي
سابي: ايوه
لي بسرعة: انتى فين
سابي: لي انا مخنوقة س
لي بغضب: عمي شيدو في المستشفي يا هانم
سابي بخوف: بابي مستشفي ايه
لي: مستشفي K. A.

أغلقت سابي مع لي واسرعت الى السيارة وركب معاها اسلان وساقت بسرعة عاليه ووصلت الى المستشفي
سالت سابي على غرفة ابوها وصعدت الى الغرفة ووصلت ودخلت تجري الى حضن ابوها
سابي بخوف: حبيبي مالك شيدو يا عمري حقك عليا بص اضربني براحتك حبيبي رد عليا ونبي
شادي بحنان وحب: انا كويس أميرتي الحلوة متخفيش عليا انا بس بدلع بشوف غلوتى عندك
سابي بحب: انت غالي اوى اوعي تنسي انك ابويا واخويا وامي وصحبي
شادي: اسف يا عمري.

سابي: هششش اسف ايه هو موجعنيش اوى يعني بس انا كنت مدايقة وجت فيك يعني اتخانق مع مين غيرك والعيال الواطية ديه بيضربوني
شادي بحب: ربنا ميحرمنيش منك يا أميرتي
سلين بضحك: قولى انك غيرانه منى علشان هو بيحبني
سابي: مهو لازم يحبك بس بيعشقني انا لانى بنته الوحيدة واللى رباها وتعب فيها ورباها احسن تربيه هو بيحبني لانى منك ومنه وكمان هو
قطع كلامها صوت رنين التليفون وعندما شاهدت الاسم غضبت بشده
سابي: ايوة.

المتصل: لقناها
سابي: فين
المتصل: في الساحل
سابي: عاوزة حراسة مشدده لغاية موصل
المتصل: تمام بس ياريت بسرعة لان مفيش اي حياة في المكان
سابي: مسافه الطريق سلام
المتصل: سلام
أغلقت سابي التليفون وغمضت عيونها وتنهدت وبعد فترة فتحت عيونها
سابي بجدية: بابي ممنوع تخرج برا الاوضة ديه وعمل حسابك هتسافر مع الشباب بالليل
لي: في ايه
سابي بغموض: دبور وذن على خراب عشه
صول بغموض: يبقي المجلس هينعقد.

سابي بغموض: محدش هيهتم بيه خلو بالكم من شيدو و سلي وجهزو كل حاجة علشان السفر
جيهان بغموض: ودلوقتي
سابي: مشوار دروري هيحدد حاجات كتير بس في كلته الحالتين الرش هيتبخ
سلين: انا مش فاهمة حاجة انتم بتقولو ايه
سابي بحب: متشغليش بالك مامي خلي بالك من بابي وآل البيبي بلاش يبقي نسخة مني حافظي عليه وعرفي انا بحبك اوي من زمان وعمري مكرهتك ولا هكرهك كان نفسي اعرفك من زمان بس الحمد لله سلام.

غادرت سابي وبجوارها مكاندر وخلفها أسطول من الحرس وتوجهت الى الساحل
اسلان: انا عاوز افهم
لي ببرود: عمي جهز نفسك للسفر بسرعة
كيم: الطيارة جاهزة في المطار
صول: الهليكوبتر فاضلها دقايق يالا بسرعة
سلين: هو في ايه شادي
شادي بحزن: بنتي هضيع خلاص والوقت مش في صالحها يا رب وفقها وخليهالي
لي: جاهز عمي
شادي: ايوه جاهز
غادر الشباب ومعهم شادي و سلي بسرعة من المستشفي لمغادرة البلد
تنهد اسلان بمرارة وغادر الى الشركة.

فى الساحل
وصلت سابي والرجولة والرجولة الساحل في وقت قياسي وتوجهت الى تلك الفيلا المهجورة ودخلت بكل سهولة وبجوارها الحرس وصعدت الى الاعلي وفتحت أكثر من باب حتى وصلت الى ذلك الشخص الذي يجلس بضعف وكسرة وحسرة على السرير فدخلت وجلست بجواره
سابي بتنهيدة: وتقتكري ده حل مش حظرتك من الخروج برا القصر مسمعتيش كلامي وادي النتيجة ضيعتي كل حاجة ومش بس كده كسرتي اخواتك و امجد حالف ليقتلك.

ماجي بدموع: والله مليش ذنب هو بابي اللي صمم انا اروح معاه العشا بالرغم من رفض الكل والله مليش ذنب
سابي: احكي على اللى حصل يوميها
ماجي بدموع: هتساعديني صح
سابي: قولى يارب
ماجي: حاضر.

فلاش باك
جاء عماد وطلب من ماجي تجهيز نفسها لقبول عزومة عشاء مع ألبرت الفونس الكل رفض ولكن هو صمم وفعلا لبست ماجي وراحت على المطعم بس كان فاضي
ماجي بخوف: أذى حضرتك
البرت: حضرتك ايه بقي قوليلي البرت
ماجي: اه تمام
البرت: تشربي ايه
ماجى: ها عصير برتقال
ألبرت: مالك حاسك خايفة
ماجي: لا ابد بس سؤال هو ليه المطعم فاضي
البرت: علشان اعرف استمتع بيكي
ماجي برعب: انا هامشي.

البرت ببرود: ياريت تقعدي ياما لو مستعجله نروح الفيلا مع بعض
ماجي بغضب: انا همشي وهعرف بابي وخلى كلابك دول يبعدو
البرت: انتي فعلا هتمشي بس لما استمتع بجسمك
شعرت ماجي بالدنيا تلف وسقطت بين احضان البرت
باك.

ماجي بدموع: ولما صحيت لقيت هدومي مرمية على الارض وكل حاجة خلصانة مستحملتش وخفت من اخواتى علشان كده جيت هنا وبعت جواب لوسام انه ينساني خالص
سابي: خلاص اهدي وانا هتصرف خليكي هنا والحرس هيفضل معاكي
ماجي بعياط: والمصيبة اللى فيها هعمل ايه
سابي: متخفيش هتصرف
غادرت سابي وهي تغلي من البرت وما فعله مع ماجي وتوجهت الى قصر النجار ودخلت القصر بعصبية
سابي بغضب: عمااااااااااد انت فين يا عماااااااااد.

أمجد: في ايه وليه صوتك عالى
سابي بغضب: أخري انت كمان عماااااااااااااااد
عماد وهو ينزل: عاوزة ايه
سابي: تصدق انك راجل زبالة ووسخ علشان انت عارف انك باعت بنتك لحيوان هياخد عرضها وهيرميها
عماد بغضب: انتى مجنونة
سابي: ولا علشان ماجي مش بنتك فمش مهم ياكش تولع
عماد: اخرسي
محمود: اخرس انت خالص.

سابي: اخرس ليه علشان محدش يعرف انك تاجر مخدرات وتبع المافيا وأنك بتخطف اطفال وبنات وبتبعهم وكمان موسخ مستشفي ابن أخوك وبتاجر في الأعضاء لا والكبيرة انك قتلت اختك وجوزاها وكمان اخوك ومراته وكنت السبب في موت جدي بس وعزة وجلاله الله مهرحمك وموتك على أيدي وكل واحد وليه سكه
غادرت سابي الى قصر الاعصر وصعدت الى غرفتها.

لم يغادر لي مصر وفضل بجوار طفلته
علم البرت بأن سابي علمت ما فعله مع ماجي وارتعب
اعلنت سابي الحرب العلني على البرت واسقطت اكثر من شركة
أعلنت سابي الحرب على شركات الاعصر
تم إلقاء القبض على عمرو الاعصر لمخالفة شروط العقد المتفق عليه مع سابي نيجو
أخبرت سابي وسام بمكان ماجي وذهب اليها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة