قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والثلاثون

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والثلاثون

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والثلاثون

تركها سيف عندما وجد الدموع تهبط من عينيها ركضت إلى الحمام واغلقت الباب
سيف، وبعدين معاكي يا روما انا لازم اعرف في إيه
نهض سيف واتجه خلفها إلى الحمام
سيف، روما افتحي
روما، سبني يا سيف دلوقتي
سيف، طب افتحي مينفعش تعيطي في الحمام
روما، سبني بقى في حالي ياخي
سيف، طب اطلعي بس ولا هكسر الباب
خرجت روما وهي تبكي سحبها سيف إلى حضنة
سيف، مالك
روما، سبني
ركضت روما من حضنة إلى الغرفة ولكنه لم يتوقف بل ذهب خلفها.

سيف، مالك في إيه
روما بسخرية، كل ما في الامر اني مش عايزة ابقى رخيصة
سيف، رخيصة! في إيه يا روما قصدك إيه ورخيصة ليه
روما، قولي انتا ترضى تعمل حاجة مع واحدة رخيصة راحت خانتك مع ابن عمها
سيف، طب اهدي
روما، لامش ههدى لاني تعبت ولأني فعلا حسيت اني رخيصة زي هئ زي ما مريم قالت انا مش لعبة ترميني وقت ما تعوز وتاخدني وقت ما تعوز
سيف، يا روما كلنا كنا فاهمين غلط.

روما، فاهمين غلط! لا انتو مكنتوش فاهمين غلط انتو كنتو مش واثقين فيا حتى اللي مربياها على ايدي اللي اعتبرتها اكتر من بنتي قالت عني رخيصة يبقى مستني من الغريب إيه
سيف، هو انا غريب
روما، بقيت غريب خلاص
امسكها من كتفها بهدؤ، مش انا يا روما اللي كنتي بتقولي ان جوازنا احسن حاجة حصلتلك.

روما، غلط كان لازم اشوف كل حاجة استحملتك بعصبيتك وغضبك اللي كان عليا وقعدت اقول معلش كفاية تجربتو الاولي خليني اكون رحيما بس خلاص انتا عارف انا ليه كنت هسقط عشان كنت بنام واصحى على كلامك اللي قولتو عمري ما كنت اتوقع ان الكلام ده يطلع ليا انا سقط عشان كنت عارفة لو رجعت مش هتصدق ان ده ابنك عشان كنت بنام واصحى اسمعك وانتا بتقول عشان عايزة اورثك وانا كان كل اللي نفسي فية ان اشيل حتة منك جوة بطني و ولدت في التامن ليه عشان جيت هنا جيت هنا ليك شوفتك بعيني انتا ونرمين ساعتها مت.

سيف، طب اهدي خلاص
روما بصراخ، خلاص انا اللي تعبت وزهقت وقرفت من كل حاجة
سيف، اهدي بقاا حرام كده اهدي
تشبثت في احضانة كطفلة صغيرة وبدات البكاء بقوة وشهقاتها التي ترتفع بقوة
سيف. هوووووش خلاص عشان خاطري اهدى وحياتي
روما، انا تعبت يا سيف
سيف، عارف عارف يا حبيبتي خلاص
بدات شهقاتهاا في الازدياد شدد في حضنه حملها و وضعها على الفراش وبدا بترتيل القليل من القران كي تهدا
سمع همسها، سيف متسبنيش.

طبع قبلة على راسها، متخافيش مش هسيبك ابدا
عندما تاكد انها ذهبت في النوم نهض من جانبها واتجه إلى البالكون
سيف، ايوة يا مروان انتا فين
مروان، في الشركة ليه
سيف، لما تطلع ابقى تعالا عندي ضروري
مروان، خلاص اشطا عامل إيه مع روما
سيف بتنهيد، لسة يا مروان لسة
مروان، الله يهديكم
سيف، يا رب يلاسلام
مروان، سلام
اغلق معه وهو يفكر كيف سوف يعيد حبيبته إلى شباكة
سيف، هتتعبيني معاكي يا روما
يوم الفرح.

مريم، انا خايفة اووي لا لا مش عايزة اتجوز
روما، يا حبيبتي اهدي عشان جاسم ميودنيش في داهيه
ضحى، لا مليش دعوة خلية يستني يومين
عمار، ولا خمس دقايق
ضحى، عمار!
جاسم، جاهزة يا حبي
مريم، لا لا مش هتجوز
جاسم، نعم يا روح ماما
روما، جاسم
جاسم. لامؤاخذة يعني
روما، ايوة كده
جاسم، قدامي يا بت بدا ما انط في بطنك
مريم، لا وعلى إيه خلاص
روما، مش كنت تيجي بدري شوية.

جاسم. يا رتني جيت والله كاان زماني دلوقتي واخد القمر ابو غمازتين ده
مريم. نعم يا روحي
جاسم، اه والله لو كنت بدرت شوية كنت خدت المزة اللي جنبي ديه بس انا فقري
سيف بابتسامة صفراء، مش يلا
جاسم، اااه ماشي ماشي
اخذ كل شخص منهم فتاته وخرج بقيت روما تنظر لهم جائت لتخرج وجدت سيف يغلق الباب
روما، نعم!
سيف، مش نخف الهزار شوية
روما باستغراب، هزار إيه
سيف. الهزار مع العسل اللي عايز القمرابوغمازتين.

روما. اااه وانا مالي وبعدين ده هزار
سيف، لا هزار ولا جد حد يقعد يهزر في جمالك وحلاوتك
روما، سيف بطل جنان وابعد
سيف، بطلي تستفزيني عشان مطلعش جناني عليكي
روما، طب ابعد خليني اخرج اكيد دلوقت بيسالو عليا ابعد
سيف، ماشي ماشي
فتح سيف لها الباب وأمسك يدها
روما، سيب ايدي
سيف، لا عشان محدش يجي جمبك
روما، يا سيف م...
سيف، هتخرجي معايا ولا إيه
روما بنرفزة، خارجة خارجة
وقف الجميع حول ساحة الرقص ينظرون إلى الثنائين.

اياد. ماما انتي عملتي كده مع بابا
روما، لا يا حبيبي
نوران، ليه
سيف، عشان احنا مميزين عن كل العشاق ولا إيه رايك يا حبي
اكتفت روما بابتسامة صفراء
بعد انتهاء الزفاف صعد الطفلان ليبدلا ثيابهم
روما، متسافروش بكرة شهر العسل
جاسم، ليه قطعة الرزق ديه
روما، بكرة عيد ميلاد اياد خليكم
سيف، بجد خلاص ماشي
عمار، يوووة طيب
مروان، العربية مستنياكم برة عشان تروحو الفندق
عمار، هيييه يلا
سيف. جوزت اختي عيل.

استيقظت روما سمعت صوت عالي في الحديقة خرجت وجدت الكثير من العمال يعملون في الحديقة
روما، هو في إيه
ارتدت اسدالها نزلت وجدت سيف يقف مع العمال
روما، هو في إيه
سيف، ادخلي جوة دلوقت وانا شوية وجاي
دخلت روما باستغراب وتبعها هو
سيف، نعم
روما، هو في
سيف، الناس بتعمل تجهيزات الحفلة لاياد
روما، ليه كده
سيف، اول عيد ميلاد لاياد معايا
روما، براحتك اياد فين
سيف، خرج مع معاذ ومروان
روما، معاذ جه
سيف، ايوة
روما، طيب.

صعدت روما وبدات بأعداد ملابس الحفل
اياد، الله يا بابا الحفلة تجنن
سيف، حبيبي يا ايدو
نوران، يلا يا اياد نروح نلعب
حسام، لا نلعب مسابقة
نوران، طب يلا.

مروان، ها شربت العصير
سيف، اه شربتو
مروان، استني عشر دقايق هتنام وشوف بقا هتعمل إيه
سيف بضحك، هاخدها واخطفها
مروان، هههههه ماشي ياخويا
معاذ. يلا اطلع شوفها نامت ولا لا خلينا نخلص
سيف، طب خدو بالكم من العيال
مروان، متخافش
صعد سيف وجد روما نامت تقدم وحملها ونزل إلى السيارة ثم ساق بسرعة
استيقظت روما وجدت نفسها في مكان غريب خرجت من الغرفة التي هي بها لتصرخ
روما. بحررر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة