قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل السادس والثلاثون والأخير

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل السادس والثلاثون والأخير

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل السادس والثلاثون والأخير

استيقظت روما وجدت نفسها في مكان غريب خرجت من الغرفة التي هي بها لتصرخ
روما. بحررر
سيف من الاعلى، صباح الخير يا حبيبتي
نظرت روما إلى الاعلى وجدته ينظر لها بحب
روما. حبك برص وعشرة خرص احنا فين
نظر سيف حوله، انتي غبية كده احنا في عرض البحر يا بنتي
روما، منا متزفته عارفة ان احنا في عرض البحر
سيف، روما. انتا مستفز انا جيت هنا ازاي
سيف، اطلعي بس
روما، منين في ام النيلة ديه.

سيف. على فكرة احنا في سفينة مش في نيلة
روما، يا رخمم
سيف، في السلم ده
روما، اووف
اتجهت إلى الدرج وبدات بالصعود وجدته يمد يده
سيف، هاتي ايدك
مدت يدها وامسك يده سحبها سيف إلى الاعلى
روما، احنا فين
سيف، نفس الإجابة
روما، عارفة ان احنا في البحر بس ازاي ولية
سيف، ازاي العصير اللي شربتية كان فية منوم
روما، يا حيوان
سيف، لسانك ده اول تاني ليه
بدا بالاقتراب منها بحب ليردف، عشان انا بحبك وعايز اقضي كام يوم مع حبيبتي.

روما، الولاد نوران واياد فين
سيف، في مصر
روما، اومال احنا فين
سيف، وانتي عايزة تعرفي ليه هيفيدك في حاجة
روما، سيف عايزة ارجع
سيف، لما تسامحيني ارجعك
روما، يووووه سيف بلاش جنان
سيف، لا انا هخطفك يا أميرتي من الناس شوية وهبقى ارجعك عندما يحلو لي المزاج
روما، واذا محلوش ليك المزاج ياخويا
سيف وهو يتحسس وجنتها، يبقى هنفضل هنا
روما، مينفعش
سيف، انا هنزل اكول
روما، انا بكلمك
سيف، لو جعتي تعالي تحت.

نفخت روما بضيق حتى وجدت هاتفه جائت لتمسكة ولكن لا يوجد شبكة
سيف، مفيش سجنل هنا يا حبي
انتفضت من مكانها
سيف، انتي عايزة ترجعي ليه
روما، انا حرة
سيف، طب يلا عشان ناكول
روما وهي تجلس، مش عايزة
سيف، يلاا
سحب يدها ونزل
دخل إلى غرفة المطبخ، يلا هتاكلي إيه
روما، مش عايزة
سيف، يلا بقى
روما، اي حاجة
سيف، طب انا هشوف في إيه
نزل إلى اسفل طاولة المطبخ كي ياخذ الخبز جاء ليصعد ولكن ارتطمت راسه بالطاولة بقوة
سيف، ااااه.

روما، مالك في إيه
سيف، راسي
روما وهي تفحصة، طب اهدى معلش
سيف، راسي مش قادر
روما، طب اهدى تعالا
ادخلته روما الغرفة التي كانت بها
روما، اكيد في تلج دقيقة دقيقة
خرجت روما واتجهت إلى المطبخ واخذت القليل من الثلج جلست بجواره على الفراش
روما، هات راسك
سيف، ساقع اووي
روما. يابني اخلص بقا وريني راسك
سيف، مش هتعرفي تحطي كده
روما باستغراب، اومال عايزتي احطلك ازاي ياخويا
في ثانية كان ينام على رجلها
روما، إيه ده.

سيف، ااااه يا دماغي
روما، يا شيخ
سيف، يلا حطي التلج
بدات روما بوضع التلج
سيف، اااه براحة
روما، معلش
بدا سيف يراقبها وهي تضع الثلج وبعينها الخوف واللهفة
سيف، لسة بتحبيني يا روما
روما، ليه
سيف، لسة شايف اللهفة والحب اللي في عنيكي لسة بتحبيني طالما انتي لسة بتحبيني ليه عيزانا نبعد
روما وهي تبعد الثلج عن وجهه، خلصت
سيف، روما!
روما، نعم
سيف، بحبك اوي
روما وهي تجفف وجهه، ماشي
سيف، بتحبيني
روما، يلا يا سيف خلاص خلصنا.

سيف، مش هسيبك الا لما اعرف
روما، سيف يلا
بدا سيف بالاقتراب منها، بتحبيني؟!
اربكها قربة بشدة
سيف، بصي في عيني وقولي انك بتكرهيني
رفعت روما وجهها لتلتقي بعيناه اللذان دائما ينظران لها بحب وعشق
سيف، قولي
روما، هاا
اقترب سيف منها ليلثم شفتيها بحب حاولت روما ابعادة ولكنه كان كالصقر الجامح جعلها تستسلم لمالك قلبها فرح سيف بشدة عندما عادت له صغيرته اليه.

مروان، تتوقعي عاملين إيه
شهد، اختك مجنونة هتزعق شوية بس علطول وسيف بيحبها فهتبقى رحلة جميلة اوي
اياد، هي ماما مع بابا
مروان. ايوة يا حبيبي
نوران، وهما هيجو امتى
مروان. لو امك منشفتش دماغها كتير هنلاقيهم هنا بعد اسبوع
اياد وهو يلاعب الصغيرة، خالو انا هتجوز روما
مروان، هههه لا يا حبيب امك بنتي ديه ملكية خاصة
فيروز، خلاص يا مروان احنا حجزنا بنتك لابن سيف
مروان، لا يا طنط مش كفاية اديت اختي لابوة.

صفاء، لا خلاص احنا حجزنا
شهد، وانا موافقة عشان ميبقاش لبنتي حما
اياد، خلاص كلو موافق انتا مش مهم
مروان، بقى كده يابن روما طب مش هتاخدها
اياد، بسيطة هطلع ضابط واحبسك واخد روما واتجوزها
مروان، صحيح مستني إيه من ابن سيف وروما.

استيقظت وهي تمط ذراعيها بكسل حتى خبطت ذراعيها سيف الذي كان ينظر لها بحب وضحك
سيف، صاحية بتضربيني يا رومتي
روما بابتسامة، صباح الخير
سيف وهو يطبع قبلة على راسها، صباح النور يا حبيبي
روما، هي الساعة كام
سيف، الساعة يا ستي 5: 30 الصبح
روما، بجد طب تعالا نطلع فوق دلوقتي هتلاقي الجو حلو
سيف وهو يسحبها الية، ماتخلينا شوية وخليكي جدعة
روما، بس بقاا يلا نطلع
سيف، لا مش طالع
روما، بطل رخامة بقى.

سيف. هاتي حضن طيب
اقتربت روما واعطتة العناق ولكنه امسكها، نطلع إيه بقا
خلف بوعده هذا العاشق لمعشوقتة.

دخل وجد هدوء يعم المكان مستغرب من هذا الهدوء الذي يعم منزلة والأنوار المطفئة
سيف، الله اول مرة البيت يبقى هادي كده
روما، سيف
لف وجهه وجدها ترتدي فستان يصل إلى قبل الركبة باللون الاحمر وشعرها المرتفع
سيف، إيه الحلاوة ديه
روما وهي تدور، إيه رايك
سيف وهو يدورها، قمر 14 ياناس الا قوليلي فين المقاريض الاتنين
روما، ولادي مش مقاريض
سيف، ياشيخة هما فين
روما، بايتين عند ماما.

سيف، اممم بس قوليلي العيال مش موجودين والنور مطفي وفستان احمر في إيه
روما، انااا ابداا
سيف، عليا في إيه يا سوسا
روما، طب مش قايلة
سيف، لا قولي
روما، اصل اصل
سيف، في إيه يا بنتي
روما، اصل انا رحت للدكتورة
سيف، ليه
روما، عشان كنت تعبانة
سيف، سلامتك مقولتيش ليه طب قالت عندك إيه
روما، قالت قالت
سيف. يا بنتي بداتي تخوفيني في إيه
روما، اصل اصل
سيف، يا بت انطقي
روما، اصل انا حااامل
سيف، يا بنتي ما تنطقي.

روما، مسمعتش انا حامل
سيف، حامل ازاي؟!
روما، حامل يا سيف
سيف، حامل يا سيف مين؟!
روما وهي تتحسس جبهته، انتا سخن يا حبيبي ولا إيه
سيف، يعني حامل
روما، اه
سيف، يعني هيبقى في بيبي جديد
روما، اه
سيف، وحياة امك
روما، ههه وحياة امي
حملها سيف وهو يحتضنها بقووة، هههههههههه انتي حامل بجد
روما. اعاا يا سيف نزلني هرجع عليك والمصحف
انزلها سيف وهو يضحك، هههههه بجد انتي حامل.

روما، يادي النصيبة عليا وعلى سنيني السودة ايوة يا سيف انا حامل
سيف، انا اسعد انسان في الدنيا بقى في بيبي جديد جاي
روما، احم بس في حاجة
سيف، حاجة إيه
روما، تعالا نقعد شوية وانا هقولك
سيف، تعالي يا حبيبتي
بعد ان جلسا
روما، انا لما رحت كشفت وعرفت اني حامل فرحت اووي
سيف، كان نفسي ابقى معاكي الحمد لله
روما، بس بس
سيف، في إيه.

روما، اصل الدكتورة بتقول ان الحمل مش ثابت ولازم راحة تامة لحد ما اوصل للشهر 3 وحتى بعد ال3 بس هيكون ثبت اكتر واني لازم انتبه على نفسي كويس عشان عشان الحمل ده في خطر على حياتي
سيف، خطر على حياتك ازاي
روما، متخافش يا سيف
سيف، لا هخاف لو الحمل هيتعبك خلاص
روما، لا مش خلاص انا عايزة البيبي ده يا سيف
سيف، وانا مش مستعد عشان اكسب البيبي اخسرك انتي.

روما، يا حبيبي انا هبقى كويسة اوي عشان خاطري يا سيف ده حتى نسبة الخطورة 50/
سيف، ولا حتى 10/
روما، عشان خاطري
سيف، انا مصدقت ترجعي لحياتي اقوم بايدي اخسرك تاني
روما، والله ما هيحصل حاجة عشان خاطري
سيف، والله يا روما لو حصلك حاجة
روما، واللهي ما هيحصل
سيف، ماشي وانا هاخد اجازة من الشغل وافضل جنبك
روما، مفيش داعي
سيف، لا ليه اسكتي انتي بس انا حر
روما، براحتك
سيف، انا فرحان اووي
روما، مش اكتر مني يا حبيبي.

يقف امام غرفة العمليات بتوتر
جاسم. ياعم اتهد وترتنا
سيف. والنبي تسكت
مروان، اهدي يا سيف الدكتورة طمنتنا ان هما الاتنين هيبقو بخير
فيروز، اتهد بقى
سيف، انتو إيه اللي جابكم اصلا روحو للعيال اللي في البيت
صفاء. مريم وضحى وشهدقاعدين معاهم
سيف، ماشي
عمار، ماتتنيل تهدا
سيف، كلمة زيادة هموتك قبل ما تشوف ابنك
عمار، ترمل اختك وتيتم ابن اختك اللي لسة عندو شهرين حتى مخرجش للنور
سيف، ماتخرص بقا.

جاسم، ياعم اسكت لينط في بطنك
كاد ان يتكلم حتى سمع صوت بكاء طفلته في الداخل
سيف، روما ولدت
مروان، مبروك
بعد قليل خرجت الطبيبة وهي تحمل الصغيرة
الدكتورة، الف مبروك يا سيف بية جابت بنت زي القمر
حملها سيف بين ذراعية بحب
سيف، وروما عاملة إيه
الدكتورة، تمام الحمد لله شوية وهتفوق
سيف، شكرا
اعطى الطفلة لوالدته وذهب إلى الغرفة التي تم نقل حبيبتة اليها
سيف، حمدلله على السلامة
روما بتعب، الله يسلمك البيبي عامل إيه.

سيف، ارتاحي انتي البيبي كويس
روما، بنوتة
سيف، اه شبهك
ابتسمت روما بتعب، لازم تكون شبهي
سيف، هههه طيب ياختي هنسميها إيه
روما، اممممم ريم
سيف، ريم ريم ماشي ريم سيف الاحمدي اشطا عليكي يامو ريم
روما، هههه ماشي ياخويا.

تمت
الجزء التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة