قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل التاسع

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل التاسع

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل التاسع

ملك بصدمة: اييية، يعني كلامه كان صح اياد بتفكير: لا طبعا، بصي يا ملك انا في البداية كنت متغاظ منك جداا بسبب معاملتك وانك آآ ضربتيني بالقلم وكل دا وكنت عايز انتقم بس فجأة لاقتني بكلمك عشان عاوز اكلمك مش عشان انتقم، وبعدين هو انا لو بنتقم هيوصل الانتقام للجواز! اكيد لا
ملك بتفكير في كلامه وتحرك قُصتها ورا شعرها: طيب يا اياد انا هثق ف كلامك عشان بحبك.

اياد وهو يمسك يدها ويبتسم بخبث: ماشي يا قلبي ومش هتندمى.

في صباح اليوم التاني في بيت الحاج عبد الرحمن
مريم وحواليها بنات كتير في اوضتها و...
هبه: مبرووك يا مريومة
مريم: الله يبارك فيكي
هبه: انتى هتروحي الكوافير امتي؟!
مريم: دلوقتي اهوو، يلا يا بنات قوموا البسووا وانا هلبس
راندا: ايووة بقا ما الليلة ليلتك يا جميل
مريم بلامبالاة: عادى ياستي يلا بس.

بليل في ڤيلا مدحت السويفي تحديدا في غرفة اياد
اياد نايم على السرير يرن موبايله ويقوم بكسل يرد
اياد: الووو
ايمن: إيه يابني انت فين؟
اياد بنوم: نايم
ايمن: طب يلا قوم هتيجي معايا فرح مريم
اياد بصدمة: اييييية، انت مجنون عايز تروح فرح حبيبتك برجلك!
ايمن بحزن: عايز اشوف شكلها هيبقي ازاى، مبسوطة ولا لا، عريسها عامل ازاى.

اياد وهو بيعدل قعدته: لا لا مستحيل اخليك تروح
ايمن: اياد لو ماجتش معايا هروح لوحدى
اياد وهو يدعك شعره: طب حاضر هقوم البس وجاى معاك
ايمن: سلام
اياد لنفسه بخوف: ربنا يستر وماتعملش حاجة متهورة يا ايمن.

في ڤيلا محمد السويفي في غرفة ملك يرن هاتفها و...
ملك بفرحة: عموورة وحشتني اووى يا حبيبي
عمرو: وانتي وحشتيني اووى يا ملوكتي، عاملة إيه في كليتك؟!
ملك بمرح: عاملة صنية مكرونة تيجي تاكل؟
عمرو: طول عمرك دمك سم، آ اقصد عسسل
ملك: طب حاضر يا عمرو ماشي لما اشوفك، صحيح انت نزلت مصر امتى؟!
عمرو: اول مانزلت كلمتك، ها هشوفك ولا إيه
ملك: مش عارفة انا ماصدقت انه خرج مع صاحبه.

عمرو: طب يلا انا رايح فرح واحد صحبي، عايز اشوفك
ملك: طيب حاضر هقوم البس وجاية بس فين؟!
عمرو بفرحة: هبعتلك عنوان القاعة في رسالة.

في بيت هند
هند قاعدة على اللاب كعادتها كل يوم بليل وبتتصفح الفيس، جتلها رسالة من نفس المجهول ويحكيلها كل حاجة عنه وهند بتسمعه بأنصات واتفقوا انهم يتكلموا كل يوم ف نفس الوقت، مع ان هند ضميرها بيأنبها لكلامها معاه.

في قآاعة 5 نجوم مزينة بشكل جميل
قاعدة مريم واسامة على الكوشة والدى جى شغال واسامة مبسوط والناس بتباركلهم وفجأة تتصدم مريم لما تشوف ايمن يدخل هو واياد من باب القاعة ويجي ايمن بأتجاهها و..
مريم في سرها: يارب ماتتهورش وتفضحني يا ايمن ياارب
يسلم ايمن على اسامة ويمد ايده عشان يسلم على مريم بوجع وهي ايدها بتترعش وتسلم عليه بصعوبة وتحاول تخفي ارتباكها و..
اسامة بأبتسامة: اهلا بيك، مين حضرتك.

وتتكلم مريم بسرعة قبل ما ايمن يرد رد غريب وتقول بأرتباك: دا دا آآ صديق قديم يا اسامة اسمه ايمن
اسامة: اهلا وسهلا
ويرجع ايمن للترابيزة إلى قاعد عليها اياد و..
ايمن بدموع في عنيه: اياد انا رايح الحمام وجاى تاني
اياد بقلق: طيب بس ماتتأخرش
ويروح ايمن الحمام وهو حزين على حب عمره وخطيبته إلى بقت مرات واحد تانى خلاص.

ادام القاعة تقابل ملك عمرو بكل شوق وتجرى عليه تحضنه اول ماتشوفه و...

عمرو: وحشتيني يابنت اللذينة
ملك: وانت اكتر والله
عمرو: طب يلا بسرعة ندخل عشان انا كدة اتأخرت اوى
ويدخلوا عمرو وملك وهما مأنجچين ايد بعض وملك لابسة فستان قصير لحد الركبة بينك ولامة شعرها فيونكة وعمرو لابس بدلة سوداء شيك و...

اياد قاعد بملل على الترابيزة مستني ايمن وفجأة يلمح واحدة يعرفها كويس اوى ايوة هي ملك ولسة هيقوم يجرى عليها يشدها من ايده ويقولها انتى بتعملي إيه ابعدى عنه بس حاجة منعته ولنفسه بصدمة: يااه يا ملك بقا انتي كمان تطلعي خاينة بس ماشي يا ملك وديني لوريكى ايام اسود من قرن الخروب ويرجع بسرعة قبل ما ملك تشوفه ويلاقي ايمن في وشه و...
ايمن: إيه يابني كنت بدور عليك.

اياد: لا بس كنت بشوف حاجة، يلا نمشي ايمن: ايوة صح وانا كمان اتخنقت وعايز امشي
ويمشوا بسرعة واياد بيحاول يخلي ملك ماتشوفهوش وهو بيبص عليها وعيونه كلها غيرة ويفك الجرافته وهو حاسس بخنقة ويمشوا.

ملك واقفة مع عمرو وبيتكلموا وفجأة تلمح اياد من ضهره
ملك بصدمة: إيه دا مش دا اياد!؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة