قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل العاشر

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل العاشر

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل العاشر

ملك بصدمة: مش دا اياد إلى هناك دا!
عمرو: مش عارف مالحقتش اشوفه
ملك: اوكى انا هبقي اسأله، لو سلمت ع صاحبك يلا نمشي عشان مليت
عمرو: اوك يلا
ويوصل عمرو ملك لحد باب الڤيلا و...
ملك: مش هتطلع تسلم ع بابي ومامي ومصطفي ولا إيه
عمرو: لا وقت تانى زمانهم ناموا
ملك: لا يلا يلا انزل
ويروح عمرو مع ملك لداخل الڤيلا وتفتح لهم الخادمة و..
الخادمة: اهلا اهلا عمرو بيه نورت
عمرو: ميرسي يا دادة بنورك.

الخادمة: ثواني واروح انادى محمد بيه
ملك: ايوة بسرعة وحياتك يا دادة
وتطلع الخادمة تنادى محمد والد ملك وبعد شوية ينزل محمد وهو مبسوط ويحضن عمرو و...
محمد: يااه عاش من شافك يا راجل، كل دا ماتنزلش مصر
عمرو: معلش بقا يا عمي مارضوش يدوني اجازة خاالص
محمد: ولا يهمك
وتيجي نهلة ويحضروا العشا ويتعشوا سوا.

في ڤيلا مدحت السويفي وتحديدا في غرفة اياد
اياد قاعد على السرير ويدخن بشراهه وصورة ملك وهي مع عمرو امامه ويكسر كل حاجة في الاوضة ادامه و...
اياد بصراخ: كلكووا خاينين كلكوووووا وتيجي الام على صوته و...
منال بخوف: إيه يا اياد مالك يا حبيبي، متخانق مع ملك ولا إيه
اياد بحذر: لا لا يا ماما اتخانقت مع واحد صاحبي بس وههدى دلوقتي
منال: طب يا حبيبي خد بالك من نفسك.

وتمشي منال إلى كانت مستغربة جدا من إلى عمله اياد في غرفته.

مريم مع اسامة في بيتهم ويقضوا اول يوم لهم في سعادة بالنسبة لاسامة اما مريم كانت في حالة لامبالاة وهي بتفتكر ايمن وازاى جه فرحها هي واسامة وهي في نظره خاينة دلوقتي!

هند وملك بيتكلموا في الموبايل و...
هند: بجد يعني عمرو نزل من الكويت
ملك: اها دا كان واحشنى جداا
هند: اها طبعا دا عموورة
ملك: اها ياختي دا النهاردة تقريبا شوفت اياد في الفرح بس الغريب انه ممكن يكون شافني وماجاش كلمنى
وقبل ماترد هند توقفها ملك و...
ملك: استني عشان اهو بيتصل هرد عليه واكلمك تاني
هند: اوك باى
وترد ملك على اياد إلى كان حاسس بغضب وغيرة
ملك: ازيك يا اياد، روحت مع صاحبك؟

اياد بغضب مكبوت: ايوة روحت
ملك: انا كنت في فرح النهاردة وشوفتك هناك تقريبا
اياد بتوتر وهو بيفك الجرافته: لا لا اكيد شبه بس
ملك: اوك تمام.

في شقة حسن فؤاد
هايدى: زى ما سمعت يا حسن، عايزة اتطلق
حسن بغضب: عايزة تطلقي لية ان شاء الله ناقصك إيه
هايدى: ناقصنى كل حاجة
حسن: كل دا عشان ازمة الشغل، دى ازمة وهتعدى وهرجع احسن من الاول كمان
هايدى: خلاص يا حسن، احنا مش هينفع نكمل مع بعض اكتر من كدة
حسن: ماشي يا هايدى مااشي، انتى طالق بالتلاتة.

ويمشي وهو غضبان جداا وهايدى مبسوطة عشان هتنفذ إلى في دماغها وتقعد على الكنبه وهي بتحط رجل على رجل وتطلع رقم اياد وتدوس اتصال
يرد اياد و..
اياد: الوو مين
هايدى بدلع: دا انا يا اياد، نسيتني ولا إيه
اياد بصدمة: انتى!، إيه إلى فكرك بيا تاني يا حقيرة، اياكى تتصلي هنا تانى ويقفل اياد في وش هايدى وهو حاسس بخنقة كبيرة ويطلع البلكونة يشم هوا وهو بيفتكر ماضيه المؤلم مع هايدى.

بلاااش بااااااااك
هايدى واياد قاعدين في كافيه و...
هايدى: انا اسفة يا اياد، جيلي عريس وجاهز وبابا موافق
اياد بصدمة: ايييية، يعني إيه، ارفضي
هايدى: ماقدرش ارفض طلب بابا
اياد وهو مازال على نفس حالته: بس تقدرى تخونيني بكل بساطة
هايدى: يوه يا اياد، انا حاولت نخرج بالمعروف زى ما دخلنا بالمعروف بس الظاهر ماينفعش، لو كلمتنى تانى يا اياد صدقني هتندم.

ويفوق اياد من ذكرياته ودمعه تنزل منه غصب عنه ويدخل ينام وهو بيفتكر ملك ويقول كلكوا زى بعض.

يعدى الشهر إلى كان متفق عليه لزواج اياد وملك واياد بيعامل ملك بطريقة جافة إلى حدا ما وملك مستغربة من طريقته.

يجي اليوم الموعود وينزل الخبر في الجرناال لان اياد ابن اكبر رجال الاعمال في البلد وفي شقة قاعدة بها هايدى وهي بتفكر تلمح الخبر بالجرنال و...
هايدى: معقول اياد هيتجوز، لا مستحيل وحتى لو اتجوزت يا اياد املاكك هتفضل ليا وهاجي الفرح واشوف مين ست الحسن والجمال.

ملك في الكوافير وبتجهز وهند معاها طبعا وشوية بنات زمايلها في الكلية ( ملحوظة: ملك بقت في 3 كلية ) وملك سعيدة جدااا ويمر الوقت ويجي الليل وتيجي الزفة للكوافير و...
هند: يلا يا ملك العريس جه
ملك: طيب طيب
ويدخل اياد وينبهر بجمال ملك وهي كانت لابسة الفستان كت وضيق من فوق ومنفوش من تحت وسايبو شعرها وحاطة تاج وبعض مساحيق التجميل إلى زيداها جمالا و...

اياد: إيه القمر دا، شكلي هخطفك ونهرب ملك بأبتسامة: ميرسي
ويمشوا ويتم عقد قرأن ملك واياد وملك في سعادة بالغة واياد كمان
ويبدأ الفرح ملك واياد قاعدين على الكوشة والناس بتباركلهم ويجي وقت الرقصة السلوو ويطلب صاحب الدى جى انهم ينزلوا والناس تعمل دايرة
واثناء رقصة السلوو...
اياد: مبروك يا مراتي
ملك بخجل: الله يبارك فيك
اياد: بجد انا مش مصدق.

ويشيل ملك ويلف بيها والناس كلها بتصفق وتخلص الرقصة ويطلعوا على الكوشة وفجأة اياد يلمح شخصية يعرفها كويس ايوة هي هايدى ويتوتر اياد شوية وتيجي هايدى بأتجهاههم و...
هايدى ببرود: مبروك يا اياد، مبروك يا آآ ملك صح؟
ملك بأستغراب: ايوة، مين حضرتك؟
هايدى وهي بتبص لاياد نظرة ذات معني: انا صديقة اياد هو ماحكالكيش عني ولا إيه
ملك: لا ماحكاش، شرفتينا
واياد متوتر ويمسح عرقه لانه عارف ملك مش هتسكت.

ويجوا البنات يشدوا ملك ترقص معاهم وتنزل ملك وتيجي هايدى جمب الكوشة و...
هايدى: تعالي عوزاك برة وبسرعة والا والله يا اياد هقولها على كل حاجة وسهراتك وحكايااتك الزبالة مع البنات وفيديو لينا مع بعض
وينصدم اياد ويفك الجرافته وهو مخنوق.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة