قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل السادس

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل السادس

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل السادس

في غرفة صالح المنشاوي
سوسن بقلق: خير يا ولدي قلقتني
سفيان بحيرة: متقلقيش يا امه
صالح: ها يا ولدي كنت عايزة في ايه
سفيان: انا هعمل اللي انت امرتني بي يا بوي
صالح بفرحة: هتتجوز يا ولدي كنت عارف انك عمرك ما هتعصني ابدا
سفيان: مقدرش اعصاك ابدا يا بوي
سوسن: بس هيا مين يا ولدي
سفيان بخبث: واحدة شوفتها وعجبتني وهما ناس علي قد حالهم.

صالح: الغني والفقر دا من عند الله يا ولدي وانت عارفني عمري ما اتكلم في شي زي دا
سفيان وطي علي ايد ابوه وباسها: الله يباركلنا فيك يا بوي
سوسن: طيب هنروحلهم امتي
سفيان: هشوف و اقولكم
في بيت رحيق $$$
رحيق في غرفتها مع والدتها
رحيق ببكاء: ولدك يا امه طلع بيكدب عليه عشان خاطر اسيب محمود ومحمود لسة عايزني وهو اللي هيفرقنا عند بعض اني مش هسمحو العمر كله
حسنات بدموع علي ابنتها: يا بتي اخوكي عايز مصلحتك.

رحيق ببكاء: افضلي انتي طول عمرك سكته كدا عن الحق و دافعي عني وعن مرته
حسنات: اعمل ايه يا بتي ما بليد حيلة
رحيق بدموع: لو ابوي بصحته مكنش حد قدر يعمل فيه كدا خالص
حسنات جذبت بتنها في حضنها وبتمسح علي شعرها: ان شاء الله ربنا هيحلها من عندي واكيد ربنا شيلك خير عندي اكتير قوي وعسي انت تكرهه شي وهو خير لكم وعسي ان تحب شي وهو شرا لكم مش عارفين الخير فين يا بتي ويمكن يكون محمود من نصيبك مهنعرفش.

رحيق بدموع: خلاص يا امه محمود عمره ما هيبقي ليه ابدا محمد حلف بطلاق
بعد عددت ايام
في بيت المنشاوي
نازل من غرفته علي المصنع لاحظ ان بنت عمه عمالة تبصلو فحب يخليها تشيل فكرة انه يتجوزها من دماغها
سفيان: اصباح الخير راح علي امه ووطي علي ايديها باسها
سوسن بابتسامة: اصباح النور يا ولدي
سفيان: انا هكلم الجماعة انهاردة يا امه وهروح اني مرة لوحدي وبعديها تاني مرة اخدك تشوفيها.

سوسن بفرحة: الف الف مبروك يا ولدي ربنا يتتمملك علي خير
امينة بعدم فهم: في ايه يا سلفتي مش تفرحينا معاكم بدل ما احنا مثل الاطرش في الزفة
سوسن بفرحة: سفيان هيخطب عقبال هشام
هند بهمس: هيخطب
امينة بصدمة: هيخطب مين
سوسن: ناس زينة وبت بنت ناس شافها سفيان وعجبتو وهيكلم اهلها انهاردة
امينة بعدم وعي: مش بت عمو كانت اولي من الغريب
سفيان ابتسام من داخلة انه وصل لمرادة.

سفيان بحده: يعني اولي يا مرت عمي الناس بتتجوز بالاولي ولا اي
امينة بتوتر: لا انا مقولتش كدا بس جربت قبل كدا الغريب شوف حصلك ايه
سفيان وبان عليه علامات الغضب: قولت 100 مرة محدش يجيب السيرة دي تاني لما هتشوفي مني وش تاني فهمني
هند بخوف: معلش يا ولد عمي امه متقصدش هيا خايفة عليك وانت طبعا زي اخوي
سفيان بحده: وانا سفيان المنشاوي هتخاف علي ليه صغير
سوسن بطبطب علي كتف ابنها: خلاص يا ولدي اقعد احضرلك الفطور.

سفيان بخنقة: لا يا امه تسلم يدك انا هفطر في المصنع
سوسن: طيب خلي بالك من نفسك لا اله الا الله
سفيان: محمدرسول الله صح يا امه
سوسن: ايه يا ولدي
سفيان: ومال فين اللي اسمه هشام مبينش بقاله كام يوم
سوسن بتوتر: ايه معرفش بس سمعت انه مسافر
في بيت رحيق في غرفة محمد وايمان
ايمان بخنقة: يعني هيا كدا سابت محمود بدل ما كنا عارفين انه سنة وتمشي علي دار جوزها
دلوقت معرفينيش هتتجوز امتي.

محمد بخنقة: هيا رحيق وحشة رحيق العرسان بتجيلها وهيا مخطوبة مابالك لما سابت خطيبها
ايمان بتريقة: يعني بقالها داخل علي اسبوع متسابة ومشفناش عريس يوحد الله
محمد: يا سلام علي اساس ان حد عندي خبر انها سبيته ما لسة الموضوع متعلق
ايمان بزعيق: انا بقي زهقت من الوضع دا هشيل هم مين ولا مين امك ولا ابوك العيان ولا اختك العقربة
محمد: طيي اني يا ام العيال اعمل ايه ارميها في الشارع.

ايمان: دا دارنا احنا و عيالنا واختك بكرة تفكر انها ليها في ولا حاجة
محمد بنفاذ صبر: انا هروح دلوقت المصنع عشان متاخرش ولما ارجع في كلام تاني
في المصنع واقف سفيان علي بوابة المصنع سرحان في الماضي
فلاش باك
مهابحزن: تعرف ساعات بخاف من الفراق بمجرد اني بس افكر اننا ممكن في يوم منبقاش مع بعض بتجنن
سفيان بحب: عمره ما حد يقدر يفرقنا بس حاجة واحدة اللي هتفرقنا من بكرة
مها بخضة: ايه اللي هيفرقنا بكرة.

سفيان بهزار: هسافر البلد بكرة فدا فراق طبعا
مها ضربته علي كتفة: تصدق انك بارد خضتني
سفيان بحب وبيبص في عنيها: بتحبيني قوي كدا يا مها ومش عايزانا نتفرق
مها بحب: بحبك دي كلمة قليلة يا رب اموت قبل ما يوم الفراق دا يجي
سفيان بخضة: الف بعد الشر عنكي يا عمري
باك
باشا باشا فيك ايه
سفيان بفوق من شروده: ها في ايه مالك
محمد: بقالي ساعة واقف اكلمك وانت ولا هنا
سفيان: مفيش سرحت شوي كنت بتقول اي.

محمد بقلق: بقول اني اللي جيت و متاخر ولا سيادتك اللي جيت بدري
سفيان ببرود: لا انا اللي جيت بدري
محمد بياخد نفاسه: الحمدلله انا اتخضيت
دا اني نازل قبل المعاد بربع ساعة
سفيان ببرود: يالا طيب شوف شغلك وبعد الشغل تعاللي علي المكتب عايزك
محمد بقلق: خير يا باشا عملت حاجة اني
سفيان: لا مفيش حاجة عايزك في موضوع
محمد بحيرة: حاضر يا باشا
في بيت سفيان المنشاوي
قاعدة هند و امينة.

امينة بغل: يا تري شكلها ايه دي اللي اختارها سبع الرجال
هند بغيظ: اكيد واحدة شكلها عفش ومبهدله مهو بيقول علي قد حالهم
امينة: اكيد انتي احلي منيها الف مرة
هند بفخر: طبعا هو في زي واصل داني ملكة جمال
طيب يا ملكة جمال قومي شوفي وراءنا ايه
هند بخضة: ايه حاضر حاضر
سوسن بحدة: مش هطبتلو اللي انتو في دا
امينة ببرود: هنبطل ايه يا ام سفيان في ايه
سوسن بصتلها بقرف: ما في شي يا سلفتي الله يهديكم علي نفسكم.

في المصنع بعد يوم عمل طويل
راح محمد لمكتب سفيان
محمد بقلق: كنت عايزني يا باشا اؤمرني
سفيان ببرود: الامر لله يا محمد اقعد
محمد قاعد والخوف هيموته
سفيان ببرود: هيا اختك مخطوبة مرتبطة اي شي
محمد بقلق: لا يا باشا كانت وسابت خطيبها من اسبوع
سفيان بحدة: طيب لو جالها عريس هتوافقو
محمد بفرحة: طبعا لو من طرف سعادتك هنوافق واحنا مغمضين عنينا دا يبقي شرف لينا ان حد من طرفك يجي يخطب بتنا.

سفيان ببرود: لا هو مش حد من طرفي
محمد: بس يبقي حد واثق سيادتك في
سفيان: طبعا عشان اني واثق في نفسي 100 في 100
محمد برق عنية واتصدم: انت قصدك ايه يا باشا
سفيان: انا عايز اتجوز اختك يا محمد واتجوزها علي طول مش عايز خطوبة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة