قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل السابع عشر

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل السابع عشر

عند ريان
صحى من نومه لقى كل العيله محضرة السفرة ومستنينة رمى عليهم السلام وقعد جمب يوسف وباسة من خدودة وبداء ياكله
نيرفين: سيبو يا ريان هو بيعرف ياكل لوحدة
ريان: يا ماما الواد وحشنى وهو مبسوط كدة مش كدة يا يويو
يوسف بطريقة طفوليه: اه تدة
قعدوا يضحكوا ع لغتة
الجميع: ههههههههه
نيرفين: يعنى اطلع انا منها هههع ماشى يا يويو
خالد: انت بترجع امتى من شغلك يا ريان
ريان: والله يا بابا ع حسب المرضى يعنى مثلا انهاردة معنديش استشارة خالص كل اللى جايين كشف واول ما بخلص باجى ع طول

خالد: ربنا معاك يابنى
ريان: ياارب
ريان قام من مكانة
ريان: الحمدلله عن اذنكم اطير انا بقا
عمر: يابنى انت مكلتش
ريان: انا كدة شبعت الحمدلله .. يلا سلام ... سلام يا يويو
يوسف: ثلام يا انتل
نيرفين: وسلملى ع ... ها انت عارف بقا
ريان ابتسم وخرج

اسما: صباح الخييير
اسلام: صباح النور
اسما: ازيك
اسلام: كويس الحمدلله
اسما: وتيتة سميحة عامله ايه
اسلام: كويسة ... ف حاجة يا لوجين
اسما: لووجين .. انا اسما يا اسلام
اسلام: ومين جاب سيرة لوجين دلوقتى
اسما: انت اللى قولت اسمها دلوقتى
اسلام: لا انا مقولتش لوجين خالص
اسما: لا قولت
اسلام بعصبية خفيفة: لا مقولتش
اسما بعصبية: لا قولت
اسلام صوتة عالى شوية: لا مقولتش
اسما بدموع: لا قولت
اسلام بززعييق جامد: مقوووووللللتتتششش
اسما عيطت جامد وقفلت السكة ف وشة
اسلام: الووو يا اسما انا اسف يوووة

امير ولوجين اتقابلوا عند باب النادى
سلموا ع بعض ودخلوا واول مادخلوا وجايين يقعدوا امير شاف شيماء جرى بسرعة ورحلها ولوجين جريت وراه بخوف
امير بزعيق وماسكها من دراعها: انت بتعملى ايه هنا
شيماء بخوف: امميييرر
امير: ايوة امير المغفل اللى كنتى بتضحكى عليه
لوجين وهى ماسكة ايدة بتهدية: خلاص يا امير براحة
شيماء شافتها وبصلتها بشر
عامر قام من على الكرسى: ايه دة ايه دة فى ايه يا كابتن .. البت دى تخصنى مالك بيها
امير وزقة زقة خفيفة: تخصك ف ايه ان شاء الله
عامر وبيردله الزقة: بنحب بعض يا عم فيها حاجة
شيماء بدموع: خلاص يا امير انا هفهمك كل حاجة
عامر: امير .. مين دة يا شيماء
امير: انا خطبها يا روح ام...
وضربة لوكامية جامدة وقع عامر ع الارض

وحط ايدة ع وشة لقى فية دم قام ورد لامير اللوكامية وبدوا يضربوا بعض والناس اتجمعت و لوجين خايفة ع امير وعامله تصوت وشيماء راحت للوجين وقالتلها
شيماء: رايحة تقوليله عليه ماشى انا هعرفك مين شيماء دى
الامن اتدخل وفكوا الحصار اللى بينهم بالعافية
وامير خد شيماء من ايديها: يلا قدددداااامىىىى
وساب لوجين لوحدها ودة اللى خلى لوجين تعيط اكتر

ريان راح العيادة ودخل الاوضة وقعد ع الكرسى ورجع دماغة لوراة وقعد يفكر
تليفونة رن بص ع شاشة الموبايل لقى لوجين رد بسرعة
ريان: الو
لوجين بدموع: يا ريان محتااج اووى
ريان: براحة اهدى انت فين
لوجين: انا اللى جايالك انت ف العيادة
ريان: ايوة
لوجين: تمام انا تحت اهو وطالعة
ريان: ماشى
قفل معاها وراح جرى وقفلها ف الشباك وشاورلها وطلعت دخلت سلمت عليه وقعدت
ريان: مالك بقا
لوجين: هو انا ممكن اقعد ع الشازلونج
ريان: اتفضلى
راحت لوجين ونامت ع الشازلونج
ريان: غمضى عنيك واهدى واحكى اللى مضايقك
عملت لوجين زى ماقالها وبداءت تحكى

لوجين: تصدق انا مبقتش احب امير ولا بيهمهى اصلا .. الاول لما كنت بسمع اسمة كان قلبى بيدق اوى وجسمى ببترعش وبيتلج ومبقدرش اسيطر ع نفسى .. دلوقتى كل حاجة اتغيرت مبقتش بهتم بية ولا بيحصلى اى حاجة من اللى كانت بتحصلى .. انا مستغربة نفسى اوى الاول لما كنت بشوف اسمة ع الموبايل كان قلبى بيقف وكنت بتمنى انة يتصل بيا .. لكن دلوقتى مبقتش عايزة ارود عليه
كل دة وريان قاعد بيسمعها وهو مبسووط اوى ومنسجم معاها
ريان: ايوة ادخلى ع الموضوع ايه االلى مدايقك
لوجين فتحت عنيها: اصل بصراحة عمل حركة نادله اوى معايا
ريان: عمل ايه
لوجين حكتله ع اللى حصل كله
لوجين: وفى الاخر خدها ومشى وسبنى هناك .. انا مش عارفة كنت بحبة ازاى
ريان: مرايه الحب عامية
لوجين بتريقة: مراية الحب وقعت واتكسرت ومش لاقية حد يصلحها
ريان: طب واللى يصلحهالك
لوجين بتفكير: امممم مش عارفة .. بس انت شكلم مبسوط انهاردة
ريان: اه جدا جدا
لوجين: والسبب
ريان: اهلى رجعوا امبارح من انجلترا وهيعيشوا معايا
لوجين: بجد لا انا لازم اتعرف عليهم .. عندك اخوات بنات
ريان بضحك: هههه لا عندى اخ واحد بس معنديش مانع اعرفك ع ماما ومرات اخويا وحبى
لوجين وشها قلب: حبك
ريان: اه دة قلبى مش حبى هتعرفى بعدين
لوجين بابتسامة حزن: ماشى

عند امير
عمال يضرب شيماء قدام اسما
امير: وانا اللى حبيتك يا بنت ال...
وضربها قلم
شيماء: ااااه كفااية بقا ادينى فرصة افهمك
امير: تفهمينى ايه يا بنت ال... اكيد اللى كان ف بطنك دة كان منة هو مش منى يا ... يا ...
وضربها تانى
شيماء بدموع: ااااه
اسما بزعيق: كفااية بقا حرام عليك ياخى ايه انت مبتحسش
امير: انت تخرسى خالص .. من امتى ياختى ايه اللى لم الشامى ع المغربى
اسما محذرة: امير احترم نفسك والا قسما وعظما اتصل ببابا يجى يشوف صرفة معاك
وسندت شيماء من ع الارض وطلعتها اوضتها

عدى اياام كتير لغاية ماجة يوم خطوبة اسما واسلام
اسلام قدام الكوافير حاسس بفرحة كبيرة اوى مع انة مكنش عايز يخطب اسما الا انة كان فرحان ومستنى يشوفها بفارغ الصبر واخيرا طلعت وجمبها لوجين
اسما كانت زى القمر بس طالعه وقالبة وشها ف وشة من ساعت اخر خناقة حصلت بينهم .. راح اسلام نحيتهم وهمس ف ودنها
اسلام: ايه القمر دة
اسما كان هيأغم عليها بس تمالكت نفسها وردت ببرود
اسما: ميرسى
ركبوا العربية وراحوا الاستديو واتصورا وبعد دقايق طلعوا وركبوا العربية ووصلوا النادى والناس عماله تزفهم

ريان: يلا بقا يا يارا بقالك ساعة بتلبسى
يارا: خلاص خلصت اهو
ريان: ايه القمر دة الواد عمر لو شافك كدة مش هيخرجك
يارا: ههههههه يا بكاش
ريان: ماتلخصوا يا جماعة مكنتش خطوبة هى ... اقسم بالله لولا اسما محلفانى انكم تيجوا معايا ماكنت خدت حد
نيرفين: ماتهدى يا ريان خلاص قربنا نخلص اهو
ريان: لا قربتوا ايه مع نفسكوا بقا .. خلصوا انتو واسبقونى وانا هاخد يارا معايا يلا يارا
يارا: هييييه هشوف الموزة بتاعتك انهاردة
ريان: يارا ابوس ايدك لوجين متعرفش حاجة اوعى توقعى بكلمة كدة ولا كدة
يارا: عيب عليك يا رينو
ريان: ربنا يستر وتكسفينى

فى الكوشة
اسما قاعدة ومكسوفة راحتلها لوجين وهمست ف ودنها
لوجين: ايه يابنتى ماتفكى كدة دى خطوبة يعنى
اسما بتكلم لوجين ف ودنها: انا مكسوفة اوى
لوجين: ايوة يا عم حبيبك بقا خطيبك خلاص
اسما بفرحة: عقبالك يا لوجى
لوجين: لما افرح بيكى الاول
اسلام: طب ماتدخلونى معاكو ف الحوار دة
لوجين: ملكش دعوة يا رخم
وطلعتله لسانها
اسلام: بقا كدة بعد الفرح بقا فكرينى يا اسما ها
اسما: ...
مبترودش اسلام حاول يجر معاها كلام ومبترودش عليه لاما بترد ببرود

ريان وصل للنادى بالعربية ونزل ونزلت يارا وانججت ف ايد ريان ودخلوا القاعة
لوجين كانت واقفة ع جمب ولما لقت ريان داخل فرحت اوى ولما لقت معاه بنت ف ايدة اتدايقت اوى وعملت نفسها مش شايفاه
ريان دخل وقعد هو ويارا ع ترابيزة وقعدوا يتكلموا ويضحكوا ولوجين متابعاهم بعنيها وهتموت
يارا: قولى بقا انهى فيهم لوجين
ريان وهو بيدور بعينة عليها: مش عارفة شكلها لسه مجتش
يارا: بص البنوتة اللى واقفة بتص علينا هناك دى .. شكلها تعرفك
ريان وهو بيبص ع المكان اللى شاورتله فية: يا نهار اسود هى هى
يارا: هى مين ... لوجين
ريان: ايوة ايوة
يارا: يابنى اثبت خليك كول يا رينو
ريان: هو انا باين علية
يارا: انت واقع يابنى
ريان: امال هى مش حاسة ليه
يارا: مممم دى بقا معرفش
ريان بصلها وشاورلها تيجى
لوجين راحت وهى هتولع خلاص
وسلمت ع ريان
ريان: اعرفك دى يارا م...
لوجين مقاطعة: عارفة عارفة انت كلمتنى عنها حبك مش كدة
ومدتلها ايديها وسلمت عليها: اهلا وسهلا
يارا بدلع: اهلا بيكى .. مش هتعرفى ع اسما بقا يا رينو
لوجين هتموت وبتكلم نفسها: رينو ... رينو ف عينك بيحبها ع ايه دى
ريان: اه طبعت تعالى اعرفك

وراح تحيتهم وسلم عليهم وعرفهم ع بعض وخدوا صور مع بعض للذكرى ورجع تانى للترابيزة ساعتها كان وصلت علية ريان ودخلوا وقعدوا معاه وريان مش مدى للوجين اى اهتمام خالص بناءا ع طلب من يارا بس هو كان هيموت ويكلمها
وجت ررواية السلو ع اغنية انا بعشقة
يارا: عمر عمر تعالى نرقص سوا
عمر: بس يا يارا يا حببتى انا تعبان
ريان: تعالى انا هرقص معاكى
نزل اسما واسلام ع الاستيدج ف الاول اسما كانت رافضة لكن اسلام قعد يزن عليها لغايو ما وافقت
لوجين كانت فاكرة ان ريان زى كل مرة هيجى يقولها ارقصى معاية لكن الحقيقة هى اتصدمت لما شافت ريان بيرقص مع يارا كانت هتتجنن راحت تدور ع امير لقتة واقف مع واحد من صحابة وبيهزروا
لوجين بتنادى عليه: امير يا اميييير
امير: ايه يا لوجى
لوجين: عايزة ارقص سلو
امير: بس كدة تعالى يا ستى
وخدها ووقفوا على الاستيدج وبداءت الررواية

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة