قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الحادي والثلاثون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الحادي والثلاثون

سليم: اسماا يا اسمااااا
اسما وهى نزلة من ع السلم
اسما: ايوة يا بابا
سليم: تعالى يا اسما عايزك ف كلمتين
اسما: اتفضل يا بابا
سليم: اسلام سال عليكى الصبح
اسما: والله فية الخير
سليم: مش ناوية تعقلى بقاا

اسما: بابا انا خلاص اخدت قرار ومش ناوية ارجع فية
سليم: يابنتى استهدى بالله وفكرى كويس مش اسلام دة اللى كنتى هتموتى علية ؟
اسما: ايووة بس خلاص مع الوقت كل حاجة بتتغير
سليم: ماهو مش معقول اللى انت بتعملية دةة
اسما: معلش يا بابا خلينى ع راحتى
سليم: كل دة عشاان ريان
اسما بصدمةة: ايييية ؟

اسلام: تيتة هو لسة محدش اتصل
سميحة: لا لسة ... اهو بيرن ااهووو
جرى اسلام ع التليفون ورد بسرعة
اسلام: الوووووو
الشخص: بعد اذنك هو دة رقم تليفون اسلام ياسر سيد
اسلام: ايووة يا فندم
الشخص: مبروك يا فندم انت اتقبلت واستاذ حازم بيبلغ حضرتك بمقابلة بكرة الساعة 8
ف نفس المكان
اسلالالالام: بببببببببببجددددددددددد متشكرر اووووى
وقفل المكالمة
اسلام: تيتة يا تيييييتة
سميحة بخضة: ف ايية يا اسلالام
اسلام: انا اتقبلت يا تيتة يياااااااااس
سميحة بفرحة: بجد يا بنى لولولوى

هادى: ابووس ايدك والله دى شيماء هانم هى اللى قالتلى اعمل كددة
ريان: شيمااء !؟
هادى: ايوة يا باشا شيماء هانم هى اللى اتفقت معايا ع كددةة مقابل 5 الالاف جنينة
ريان: معقوووول
هادى: ايوة والله يا فندم ومعايا الدليل
ريان: دليل ايية ؟
هادى: اانا كنت شاكك لتودينى ف داهية روحت سجلتها وهى بتتفق معايا
ريان بسرعة: ورينى التسجيل دة
هادى طلع موبايلة وسمعلة التسجيل
ريان بعد ما سمعة: ابعتهولى لو سمحت يا هادى
هادى: حااضر بس اضمن ان حضرتك مش هتبلغ عنى
ريان: صدقنى يا هادى انا مش هبلغ عنك ولا عليها ... وبعدين انت شكلك انسان محترم اية اللى يخلى واحد زيك يعمل كدة
هادى: هددتنى يا فندم لو معملتش كددة هتبعت حد يقتل اختى
ريان: ياااة وانت جيت انجلترا وكنت مفكر هتهرب مننا
هادى: للاسف يا فندم انا كنت غلطان بس فرحان انى قبلت شخص شهم زى حضرتك
ريان: ياريت الموضوع دة يفضل سر بينا مش عايز حد يعرف حاجة ممكن
هادى: ايوة طبعا ممكن جدا
ريان: متشكر بس انا عايز رقمك متخفش بس اصلى شكلى هحتاجك كتييررر
هادى: افهم من كدةة ارجع مصر وانا مطمن
ريان: ايوووة وعيش ولو احتجت اى حاجة موبايلى هيبقى معاكك
هادى: انا متشكر اوى يا باشا

لوجين: ماما يا ماما
سوزان: ايوة يا لوجى
لوجين: بابا فيين ؟
سوزان: يعنى هيكون فيين اكيد ف الشركةة
لوجين: انا هرروح عند اسما شوية
سوزان: ماشى يا حببتى بس متتاخريش
لوجين: اوكى

امير قاعد قدام التليفزيون وسرحاان بيفكر ف الايام السودة اللى هيشوفها قريب
وفجاة موبايلة رن
امير: الووو
شيماء: حبيبى وحشتنى
امير: اوووف عايزة اية ؟
شيماء: عايزة 200 جنية
امير: نعممم لية ان شاء الله
شيماء: الله مش انت برضو جوزى ودة حقى عليك
امير: لا ياختى لما تكونى ف بيتى تبقى تطلبى اللى انت عايزاه
شيماء: خلالاص خلالاص مش عايزة حاجة المهم اشتريت البدلةة
امير: لا لسسة ليةة ؟
شيماء: طب الحق بقا واستغل الوقت عشان فرحنا يا حبيبى امووواة
امير: يابنت الباردة
وقفل الخط ف وشهاا
امير: عيلة باردة وسقيلة انا مش عارف هستحملك ازاى ودينى لصحيكى بعلقة وامسيكى بعلقة مش انت عايزة تتجوزينى اشربى بقاا

لوجين وصلت لعند اسماا ودخلت
لقت امير ف وشها مكنتش متوقعة انة هيبقى موجود ابدا
امير بتردد: ازييك يا لوجين
لوجين: الحمدلله ... هى اسما فيين ؟
امير: اسما فوق ... ممكن اتكلم معاكى ف موضوع
لوجين: معلش ياامير انا عايزة اطلع لاسما
امير: بتتهربى منى ؟
لوجين: مش بتهرب منك ولا حاجة وانا هتهرب منك لييةةة انت دلوقتى بقيت متجوز ومينفعش كدةة
امير: انت زعلانة عشان اتجوزت شيماء والله انا مش بحبها انا متجوزها غصب عنى بس اوعدك انى هطلها واتجوزك
انا بحبك اوى يا لوجين
لوجين: اظن احنا اتكلمنا ف الموضوع دةةة وانت عارف انت زى اخويا الكبير ... عن اذنك
ومشيت وسابتة وطلعت لاوضة اسماا
دخلت عند اسماا
اسما: ايية دةة لوججججى
لوجين وبتسلم عليها: حبيبتى عاملةة اييةة ؟
اسما: كويسة الحمدلله
لوجين: انا بقا مخنوووقة موووووت
اسماا: ليية ؟

لوجين: ريان سافر وسبنى وكمان مش بيسال علية
اسما: معلش يا لوجى اكيد مشغول ولا حاجةة
لوجين: تفتكرى بيبص ع واحدة غيرى
اسما: ههههه لا طبعا ريان انسان محترم جداا
لوجين: ماهو انا مش بخاف غير من المحترمين دول
اسما: هههههههههه
وسمعوا صوت زعيق
لوجين بخضة: ايييية دةة ؟
اسما بخوف: مش عارفة تعالى ننزل نشوف
ونزلوا ولقوا امير بيتخانق مع شيماء
شيماء بدلع: الله ف اية يابيبى كل دةة عشان جيت اشوفك
امير: قوينى ع الشر يارب
اسما وهى نازلة من ع السلم ووراها لوجين
اسما: اية الصوت العالى دةة فى اية يا امير ؟
شيماء بصت لقت لوجين نازلة ورا اسما
شيماء ببراءة مصطنعة: شايفة يا سوسو اخوكى بيتخانق معاية عشان جاية اطمن علية .. اية دة لوجين انتت هناا
لوجين: اييوووة
شيماء: طيب كويس عشان اعززمك ع فرحى انا وميرو حبيبى
امير: اووووووووووووف
لوجين: اية دة هو انتو هتعملوا فرح ؟
شيماء: ايوة طبعا يا حببتى هو انا مش زى بقيت البنات ولا اية يا سوسو
اسما: اللى بيعملوا كدة دول البنات بقا
شيماء: اصدك اية يعنى ؟
اسما: انا لا اقصد ولا نيلة وانت يا امير خد مراتك وشوف هتعملوا اية انا مش عايزة صوت عالى لاما هتصل ببابا
لوجين لقت امير واقف مدايق ومتعصب اوى
لوجين ضغطت ع ايد اسما: خلاص يااسما براحة شكلة متعصب اوى
امير سمعها وبصلها ببراءة فابتسمتلة لوجين فرح جدا وابتسملها شيماء خدت بالها
شيماء ف نفسها: ممممم هى بقت كدةة يا ست لوجين عايزة تاخدى منى امير دة بعينك

ريان داخل الشقة وبيدور ع خالد بعينة
ريان: ابابااا my dad هل تسمعنى حوووووووول
خالد: بطل ازعاج انا اهوو
ريان: حبيبى يا بابا وحشتنى
خالد بتريقة: ههه ودة من امتى دة ؟
ريان: من زمان يا حبيبى

خالد: لا وانت الصادق انت جاى تصالحنى بعد ما حسيت بغلطك امبارح
ريان: شوف بقا هيفضل يقول غلطى ومش غلطى انا مغلطتش ع فكرة
خالد: خلاص طالما انت مش غلطان ومش عايز تعتررف بكدة جاى عايز اية منى ؟
ريان ببراءة: يعنى اهون عليك كدة متكلمنيش ولا بتعبرنى وربنا هنخرس من قلة الكلام
خالد: ههههههههه يخربيتك يا ريان
ريان بابتسامة: الا قولى يا بابا هو انت وماما اتجوزتوا عن حب
خالد رجع براسة لورا ومبتسم
ريان: هيييييييييييح
خالد: هههه بطل ياض وبلاش قلة ادب
ريان: هههههه خلاص يلا احكى
خالد: يوم مااتعرفت ع نيرفين كان احلى يوم ف حياتى ... كانت يومها زى القمر ساعتها كانت تايهة ومش عارفة تروح وربنا
باعتنى ليها بعربيتى عشان اوصلها
ريان: ممممم وبعدين
خالد: وبعدين زى ما يكون القدر عايز يجمعنا واتقابلنا تانى
ريان بهزار: ساعتها كانت تايهة برضو
خالد: خلاص مش هحكيلك حاجة
ريان: ههههههه خلاص خلاص والله
خالد: لا والله ماهقولك حاجة تانى
ريان: خلاص ياعم بابا مش عايز اعرف ... قولى بس وانتو مخطوبين كنت بتجبلها هدايا ايةة
خالد: ساعات ورد وساعات دباديب
ريان: ايووووووة بقا يا عم بابا دة انت كنت خاربها ياراجل
خالد بص لريااان ومبرقلة
ريان خاف وقام وقف
ريان بتوتر: انا اسف يا عم بابا انا انا انا هدخل جوة
خالد بعد مامشى ريان
خالد: هههههههه دمة خفيف اوى ياترى البت دى اللى خلتة يرجع زى الاول بيهزر تانى

اسلام ف اوضتة وبيفكر ف اسما مش عارف يعمل اييية ؟
افتكر الجيتار قام وخدة وبيغنى اغنية بنحبها يا قلبى

بنحبها ياقلبي
ولا احنا بس اتعودنا
و اشتقنا اوي لما بعدنا
ع البعد مش قادرين
لا نسينا ولا يوم نسيتنا
اه من الحياة اللي خدتنا
معقول نكون دايبين
ولا احنا بس اتعودنا
و اشتقنا اوي لما بعدنا
ع البعد مش قادرين
لا نسينا ولا يوم نسيتنا
اه من الحياة اللي خدتنا
معقول نكون دايبين
قضينا سوا ايام فاتت
والله وكانت اجمل ايام
ولا شوفنا زيها وبسرعه
الدنيا الواسعة خدتنا اوام
ولا احنا بس اتعودنا
و اشتقنا اوي لما بعدنا
ع البعد مش قادرين
لا نسينا ولا يوم نسيتنا
اه من الحياة اللي خدتنا
معقول نكون دايبين
دخلت سميحة ع صوتة
سميحة بتصقفلة: تك تك تك تك احييك ع صوتك يا اسلام
اسلام: ربنا يخليكى يا تيتة
سميحة: طالما انت بتحبها اوى كدة لية سايبها يا اسلام
اسلام: عاوزانى اعمل اية يا تيتةة
سميحة: عايزاك تروحلها يا اسلامم وكلمتين حلويين كدةة منك هيرجعوها
اسلام: تفتكرى يعنى هتوافق
سميحة: طبعاا اسسلالام اوعى تسيب اسما ف يوم من الايام البنت دى كويسة جداا
اوعى تسبها يا اسلام
اسلام: خلاص يا تيتة متخفيش مش هسيبها
سميحة: وعد يا اسلام
اسلام ابتسم: وعد يا تيتة

لوجين حست ان شيماء مدايقة من وجودهاا فقررت تمشى
لوجين: طيب يا جماعة استاذن انا بقاا
امير قام وقف بسرعة: ليييييية يا لوجيين خليكى لسة بدرى
لوجين: ميرسى يا امير انا كدة اتاخرت ع ماما
شيماء بغيظ: ابقى سلميلى ع خالتو اووى ييا لوجى وقوللها فرحنا يوم الخميس اللى جاى اكيد مش محتاجين عزومة
امير كان هيطق من شيماء وواقف يجز ع سنانة
لوجين بضيق: اوكية يا حبيبتى متقلقيش هقولها والف مبروكك سلام بقا يا اسما
اسما: يابنتى طنط عارفة انك هنا يعنى لو عايزاكى عانت اتصلت اقعدى بقا ومتبقيش رخمةة
امير: اه والنبى يا لوجى اسمعى كلام صحبتك
شيماء وقفت ومسكت ايدة
شيماء بدلع: سيبها يا بيبى عشان متتاخرش ع خالتوو
وموجهة كلامها للوجين: براحتك يا لوجى يلا بقا امشى بسرعة عشان متتاخريش سلام
لوجين: سلالالالالالام

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة