قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث والأربعون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث والأربعون

سمعوا صووت صويت وخبط ورزع جريوا بسرعة ناحية اوضتها
ادهم: لوجين مالك يابنتى بتكسرى ف الاوضة كدة لية ؟
لوجين عمالة تصوت وتزعق
سوزان: لوجين يا حبيبتى مالك ؟
لوجين بزعيق: سيبووووووونى ف حاااااااااااااااااالى
سوزان: الحق يا ادهم ايديها بتنزف دم
ادهم: كفاية يا لوجين يا حبيبتى
ورايح نحيتها


لوجين بعيون حمرا: محدش يقرب منى لاما هرمى نفسى من البلكونة
ادهم: خلاص خلاص ااهدى بس
وسوزان واقفة بتعيط وحاطة ايديها ع بوقها من الصدمة
وادهم بيقرب منها براحة
لوجين جريت ناحية البلكونة عشان ترمى نفسها
جريوا عليها ومسكوها
ادهم وهو مكتفها: فى ايييية ؟ اهدى
لوجين بانفاس سرريعة ف حضن ادهم وهى بتعيط وفجاة وقعت ع الارض
سوزان: ادهم لوجين يا ادهم
ادهم جاب ماية وفوقها
لوجين: ااااااااااااااه حيوااااااااان حيووووووووان
ادهم وسوزان شالوها وحطوها ع السرير
وادهم حاضن بنتة وهى عمالة تصوت
ادهم: اهدى يا لوجين عشان نفهم يا حبيبتى ماشى
لوجين وهى ف حضنة: يا باباااااا طلع خايين
سوزان: هو مين دةةة ؟
لوجين ببكاء: رياااااان ااااااه رياااااان
ادهم طبعا مصدوم ومكنش عارف يعمل حاجة البت هتموت ومتدمرة خالص فضل يقراء قراءن لغاية مانامت
ادهم بصوت واطى: سوزان خليكى جمبها متسبهاش
سوزان ببكاء: حاضر حاضر
ونزل ادهم وخد موبايلة واتصل بريان بس طبعا مكنش بيرد

ابراهيم: يا دييما هانم ... موبايل سى ريان بيرن
ديما: متسجل باسم مين ؟
ابراهيم: باسم ادهم معرفش مين دة ؟
ديما: اكيد متردش
ابراهيم: مش يمكن يكون بيتصل من عند واحد صاحبة
ديما: لالا ريان معندوش صاحب اسمة ادهم ... لو اتصل وجالك باسم شريف او امير او عمراو ماما كدة يعنى ابقى رد
ابراهيم: ماشى يا هانم

تانى يوم
ريان بيصحى من نومة وبيتتاوب
شريف: اصحى يا عم الحبيب كل دة نوم
ريان: صباح الخير
شريف: صباح النور
ريان: الساعة كاام ؟
وبيدور ع موبايلة ف جيبة
ريان: اية دة فين موبايلى
شريف: مش عارف
ريان: هو انا طلعتة امبارح
شريف: لا
ريان: اووووبااا هات موبايلك كدة
وخد موبيل شريف واتصل من عندة
ريان: الووو
ابراهيم: ايوة
ريان: لو سمحت انا صاحب الموبايل اللى مع حضرتك دة
ابراهيم: ايوة ي فندم انا لقيت الموبايل دة امبارح بليل وجيت اتصل برقم من الارقام اللى فية لقيتة برقم سرى معرفتش افتحة
ريان: ربنا يخليك طب لو سمحت ممكن نتقابل عشان اخد الموبايل
ابراهيم: اه طبعا انا ف ... ممكن تيجى ولا بعيد عليك
ريان: لالا حلو اوى انا جاى حالا
وقفل المكالمة
شريف: وقع منك يا روميو ؟
ريان: اخرس بقاا هروح اقابل الراجل واخدة منة وهخلص المشوار واروح ع العيادة
شريف: طب مش هتفطر ؟
ريان: هبقى افطر هناك بقا
ومشى ريان وهو ياعينى بيعرج على رجلية
اهى اهى

شيماء: امير ... يا امير
امير: نعم يا شيماء
شيماء: اصحى بقا انت نمت كتير اوى ؟
امير: حاضر قايم اهوو
شيماء: انت هتروح الشغل انهاردة ؟
امير: اية السؤال دة اكيد طبعاا
شيماء: طب هو انت مينفعش متروحش انهاردة ؟
امير بغمزة: لية ؟
شيماء بابتسامة: عايزاك تقعد معايا
امير: مممممممم ... خلاص يا ستى انا قاعد معاكى انهاردة
شيماء: بجد ... هيييييييه
امير: ههههههههه
شيماء: هروح اعملك الفطار واجى
امير ومسكها من ايديها: خدى مش عايز فطار
شيماء: مش هتفطر
امير: لا
شيماء: طب سيب ايدي
امير: لا
شيماء بابتسامة: هتفضل ماسكها كدة
امير: مش عايزة حضن
شيماء بكسوف: احم يعنى
امير بضحك: تعالى

ادهم: رايحة فين يا لوجين ؟
لوجين: خارجة شوية
ادهم: هتروحى فين ؟
لوجين: هتمشى يا بابا
ادهم: انت تعبانة دلوقتى يا لوجين
لوجين: لا متخفش ... انا هروح الشركة
ادهم: خليكى انت انهاردة
لوجين: متخفش يا بابا
ادهم: اصلا ايدك متعورة هتعملى الشغل ازاى ؟
لوجين: متقلقش اوى كدة انا تمام
ومشيت

لوجين وصلت لبيت ريان وخبطت وفتحت نيرفين ودخلتها
لوجين: ازيك يا طنط
نيرفين: الحمدلله يا لوجى ... مال ايديك ؟
لوجين: متشغليش بالك دى حاجة بسيطة ... هو ريان هناا
نيرفين: لا مش هنا مجاش من امبارح ؟
لوجين: ممممم متعرفيش كان فين ؟
نيرفين: لا والله معرفش راح فين بس هو لما مش بيجى كدة بيكون عند حد من صحابة ... اه صح هو اتصل بيا الصبح وقالى انة كان بيات عند صاحبة
لوجين: كماااان كان ف ايام تانية مش بيجى
نيرفين: ايوة يا بنتى هو ف حاجة ؟
لوجين: دة انا طلعت مغفلة فعلا
نيرفين: اية يا لوجين انتو اتخانقتوا تانى
لوجين: ها لالا يا طنط انا هروحلة العيادة
نيرفين: ماشى يا حبيبتى مع السلامة

ريان راح وقابل الراجل وخد منة الموبايل وراح ناحية العيادة
وقعد ف مكتبة لقى موبايلة بيرن برقم غريب
ريان: الو
الشخص: الوو ريان ؟
ريان: ايوة انا مين معايا
الشخص: ببصراحة انا واحدة معجبة بيك اوى
ريان: اااااااه انت بقاا منة
منة: اية دة انت عرفتنى منين ؟
ريان: بقولك اية يا انسة انت انا عارف انك كنتى متفقة مع صحبتك علية وخدتى رقمى منها بلاش اللى بتعملية دة عشان انا خاطب وهتجوز قريب متضيعيش وقتك صدقينى مش هتطلعى منى بحاجة
وقفل ف وشها
واتصل بشيماء

امير: اية دة مين الرخم اللى بيتصل دة ؟
شيماء: هههههه طب اوعى عشان اشوف مين
امير: فوكك منة
شيماء: اوعى يا امير
امير: خلاص اهوو
شيماء: دة ريان ... الو ريان
ريان: عاملة اية ؟
شيماء: كويسة الحمدلله
ريان: صحبتك اتصلت من شوية اديتها كلمتين ... متقوليهاش انك قولتيلى حاجة
شيماء: متخافش عيب عليك ... اتصلت بيك امبارح ع الرقم الجديد لقيتة مغلق انت لسة مشغلتوش
ريان: لا والله
شيماء: يابنى اسمع الكلام وشغلة
ريان: حاضر والله ... اصل موبايلى وقع منى امبارح وراجل ابن حلال رجعهولى النهاردة
شيماء: طب كويس وخلى بالك بقا ... امير بيسلم عليك
ريان: اه الله يسلمة ... عايزة حاجة
شيماء: لا ربنا يخليك ... سلام
امير: وريان بيتصل بيكى لية ان شاء الله
شيماء: هههههه انت بتغير
امير: متحوريش وقوليلى
شيماء: هحكيلك

ريان قاعد ف العيادة وتدخل علية لوجين ورزعت الباب وراها
ريان وقام وقف: حبيبتى ... اية دة ايدك مالها
لوجين: فين موبايلك ؟
ريان: اهووو
خدتة منة وطلعت موبايلها وبتتصل من موبايلها علية وريان واقف مستغرب
لوجين اتصدمت لما شافت الاسم متسجل بالمغفلة
لوجين بدموع وموجة شاشة الموبايل لوشة: ايييية دة ان شاء الله ... المغفلة ؟
ريان: ايييييية ؟

وخد منها الموبايل وبيبص فية
لوجين: كنت فين يا ريان امبارح
ريان: كنت عند شريف ... لية ؟
لوجين بزعيق: كداب يا ريان انت كنت عند ديما
ريان بزعيق: ديماا اية دى اللى اروحلها ... انت لسة بتشكى فيا لغاية دلوقتى
لوجين: انا مش بشك فيك يا ريان ... انا دلوقتى بقيت متاكدة
ريان: متاكدة من اية بالظبط
لوجين: انك انسان واطى وسافل وحقير وقليل الادب
وقلعت الخاتم ورمتهولة ف وشة وجاية تمشى ريان مسكها من ايديها جامد
لوجين: سيب ايدي
ريان وماسكها: رايحة فين ؟ انا لسة مخلصتش كلامى
لوجين وعمالة تزقة بس مش قادرة خالص
ريان: كل مرة بتمشى ومش بتستنى لغاية مااشرحلك واقولك اللى عايز اقولة لكن المرادى لا
لوجين ببكاء: ااااه ايدى
وضغط ع ايديها اكتر
لوجين: اااااه

ريان ببكاء: اخر مرة تمشى قبل مااخلص كلامى ... قوليلى انت عايزة موضوعنا يوصل لاية بالظبط ؟ كل يوم خناقات
وشتايم وانا اللى باجى اصالح واقول معلش معلش دة سوء تفاهم تعبتينى معاكى ... قوليلى عايزة نسيب بعض بلاش حوارات قولى عايزة بالظبط
لوجين بالم: انت مش طبيعى
ريان: ايوة انا مش طبيعى ومجنون وهطلع جنانى عليكى
وفجاة الباب اتفتح ودنيا دخلت واستغربت من منظرهم
دنيا بخضة: مالكوا ؟
ريان بداء يخف ضغط ايدة من ع ايد لوجين وزقها وراح قعد ع مكتبة
ريان بعصبية وضرب المكتب بايدة: امشى يا لوجين مش عايز اشوفك تانى
لوجين خرجت وهى بتعيط ورزعت الباب جامد
دنيا: ريان ف اية ؟
ريان: مفيش حاجة
دنيا: ريااااااااااااااااان قول ف اية ؟
ريان بصلها وهى عنية حمرا خافت دنيا من منظرة

مخلصتش كلامي معاك عشان تمشي
و آخر مرة هسمحلك متسمعنيش
تعالى قصادي كلمني متسرحشي
وهاتلي نهاية لحكايتي دي متسبنيش
أنا استحملت فوق طاقتي، كفاية حرام
محدش عاش حياته كلها خسران
ومين ع المرّ ده يقدر يعيش!
خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية
وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية
خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية
وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية

مأنبتش ضميرك يوم وحستني
ولا دموعي بقت حتي تأثر فيك
صحيح البعد عنك كان يموتني
لكن دلوقتي أحسنلي و أريح ليك
أنا استحملت فوق طاقتي، كفاية حرام
محدش عاش حياته كلها خسران
ومين ع المرّ ده يقدر يعيش!
خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية
وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية
خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية
وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية

عدى اسبوع
ولوجين عايشة ع الماية اللى بتشربها بالعافية ودموعها اللى مش بتبطل نزول وقعدتها كلها ف اوضتها
وريان وحياتة باظت خالص ولا بياكل ولا بيشرب برضو ولا حتى بقا يروح العيادة
اسلام واسما اتفقوا ع كل حاجة مفيش غير تجهيزات الفرح اللى هو بعد 3 ايام وتم شراء الفستان والبدلة
وشيماء وامير حياتهم اتعدلت خالص وامير رجع يحب شيماء تانى

ف اوضة ريان
نايم ع سريرة وبيفتكر الايام الحلوة اللى كان بيقضيها مع لوجين
فلاش باااك

لوجين بصويت: رياااااااااااااااااااااااان
وجريت علية وحضنتةة وتعيط وهو يلف بيهاا
ريان: وحشتينى اوووى يا حبيبتى
لوجين ببكاء: وانت كمان
ريان: الله الله طب بتعيطى لية دلوقتى ؟
لوجين: عشان انت جزمة وحمار ووحش كمان
ريان بضحك: ههههه خلاص ارجع اسافر تانى
لوجين بسرعة ومسكت فية: لالالا هزعل منك
ريان: وانا مقدرش ع زعلك
لوجين: تعالى اقعد
وشدتة وقعدت جمبةة
لوجين: انت خاسس كدة لية انت مكنتش بتاكل ؟
ريان بضحك: هههه يا حبيبتى انا زى ماانا ولا تخنت ولا خسيت
لوجين: امال انا شايفاك خسيت لية
ريان: مممم مش عارف دة انت اللى خسيتى
لوجين: انا اللى خسيت بجدد
ريان: اها والله

لوجين بصتلة بصة: اية دة صح انا مش بكلمك
ريان: هههههههه والله وبعد اللى عملتية دة اية ؟
لوجين: بطل رخامةة انا مخصماك
ريان بزعل: واهون عليكى برضو
لوجين: لالا خلاص مش زعلانةة يلا قولى بقا عملت اية هنااك اوعى تكون كلمت بنات هنفخك
ريان: ياساتر يارب اهدى ياامة
لوجين: شكلك كلمت بنات اعترف قول
ريان: بصراحة اه واتعرفت ع بنت قمر يا لوجين اووووة
لوجين ضربتة ع كتفة
لوجين: قول كلمتها لية بسرعةة
ريان: يا ماما ياستتى كلمتها عشان تعمل الليلة دى كلها
لوجين: يعنى اية تقصد ان هى اللى حجزت الاوضة وو..
ريان مقاطعا: عليكى ننوووور تعالى انت لسة مشوفتيش حاجة تعالى
وشدها من ايديها ودخلها الاوضة
لوجين: طب انت حاطط ايدك ع عينى لية ؟

ريان: ششش استنى
وشال ايدة من ع عنيها
لوجين بدات تفتح عنيها براحة وانبهرت بجمال الاوضة
كانت الاوضة كلها وورد الوان والسرير علية ورد بشكل قلب
والحيط مكتوب علية بحبك يا مجننانى:*:*
لوجين بصتله وهى متنحة: ريااان
ريان: استنى بقا جملتين ف دماغى ومش عايزهم يطيروا
وطلع من جيبة علبة وفتحها وكان فيها خاتم الماظ
لوجين مبرقة: ريااان كل دة عشاانى
ريان: لالا دة عشان الجيران دة انت بتفصلى الواحد اقسم بالله
لوجين بغرور: طب يلا لبسهولى
ريان: يامة بيطلعوا امتى دول ؟
لوجين بهزار: يلالالالا
ريان: طب استنى قبل ما تلبسية هقولك كلمتين طالما الخاتم دة اتحط ف صباعك انا بعتبرك مش حببتى لا هعتربك مراتى اللى
هو مستقبلا ان شاء الله وطالما بقيتى مراتى يبقى تعملى اللى اقولك علية فاهمة ولا مش فاهمة يا مراتى يا حببتى
لوجين بدموع فرحة: وانت هتبقى جوزى حبيبى وهتعمل اللى هقولك علية صح
ريان بابتسامة: ثح يا مراتى
ولبسها الخاتم وباس ايديها
لوجين حضنتة بدموع عنيها
لوجين: بحبك اوووووى
ريان مش مصدق: ياااااا اخيرا قولتيهااا قوليها تانى
لوجين: بحبك بحبببكك بحكببببببببككككك
ريان: وانا كمان بحبك بحبببكك بحببببكككك

فلاش باااك

لوجين قعدت جمبة ومسكت ايدة
لوجين: خلاص بقا انت بقيت بتتعصب بسرعة اوى
ريان: لوجين انا دماغى مشغولة اوى ومبقتش عارف افكر الدنيا مضطربقة فوق دماغى
لوجين وبتبصلة: ارمى وجعك جوايا واستريح
ريان: والله دايما اسال نفسى انا عايش لية ... بس بعد كدة اقول انا عايش عشانك
عشان اسعدك واعملك اللى بتتمنية
لوجين: وانا كمان هعيش عشان اسعدك طول ماانت جمبى انا مش خايفة من الدنيا
مش عايزة حاجة تتانية غيرك انت
ريان: انا نفسى عايز اعيش هنا
وبيشاور ع قلبها
ريان: عايز ابنى بيت وادخل فية بايت سهران طول العمر
واقفل بابة بالمفتاح عشان محدش يدخل فية ومحدش معاه مفتاحة غيرى انا وبس
لوجين: بحبك يا ريان
ريان: بعشقك يا لوجى
وبصوا لبعض شوية
ريان كان ف عالم تانى خالص غير اللى عايش فية وبعد كدة فاق
ريان: لالالا انت خطر علية ابعدى شوية كدة لحسن ارتكب جريمة
لوجين: ههههههههه

ريان قام وقف: شوفتى كنت هنسى
ودخل جاب الورد واداهولها
لوجين: اللللللللله ورد دة اكبر من البوكية بتاع امبارح
ريان: عشان تعرفى انى مش ناسيكى
لوجين: ربنا يخليك ليا يارب ... استنى بص انت حاطط شوكولاتة ... الله دة فية كارت كمان
استنى اقراه ... اية دى Ich liebe dich يعنى اية ؟
ريان: زى I love you بالانجلش زى بحبك بالعربى
لوجين: ودة المانى ... انا مش بعرف ف الالمانى
ريان: بسيطة اعلمك ... قولى herzlich willkommen يعنى مرحبا
لوجين: herzlich willkommen ... مرحبا
ريان: Danke يعنى شكرا
لوجين: Danke ... شكرا
ريان:Bis sp?ter يعنى اراك لاحقا
لوجين: Bis sp?ter ... اراك لاحقا
ريان: يلا هسمعلك يعنى اية ... Danke
لوجين: Danke شكرا
ريان: صح طب و Bis sp?ter
لوجين: ممممم يعنى اراك لاحقا
ريان: صح طب و herzlich willkommen
لوجين بتفكير: مممممم كانت اية دى
ريان: مرحباا ياختى
لوجين: هههههههه

ريان: Ich will mit dir mein Leben zu leben
لوجين: يعنى اية الجملة الكبيرة دى
ريان: يعنى انا عايز اعيش باقية حياتى معاكى
لوجين اتكسفت: احم احم برضو انا اعرف فرنساوى
ريان: خلاص انا اعلمك المانى وانت علمينى فرنساوى
لوجين: ماشى ... je t'aime
ريان: ممم الالمانى احلى
لوجين: انطقها يلا
ريان: قوليها كدة تانى
لوجين: je t'aime
ريان: je t'aime ... يعنى اية يا لوجى
لوجين اتكسفت: يعنى احم احم
ريان: لا والله معناها احم احم ... دى بالعربى اسهل
لوجين: هههههههه لا مش معناها كدة هههههه ضحكتنى
ريان: ههههههه امال معناها اية ؟
لوجين: زى I love you بالانجلش
ريان: ممممممممم استنى احفظها je t'aime ... je t'aime ... je t'aime
لوجين: خلاص يا حبيبى خلاص يا بابا هههههه
بااااااااااااااااك
ريان مبتسم كل ما يفتكر الايام دى ورجع للواقع وافتكر اللى حصل دموعة نزلت
ومسحها بسرعة وقاااااااام من مكانة ووو...

شيماء: يا لوجين اسمعينى بس والله انت ظالمة ريان
لوجين بدموع وساكتة
شيماء: والله ريان موبايلة اتسرق ودديما دى هى اللى سرقت موبايلة وكلمتك
لوجين: انا اللى اتصلت يا شيماء
شيماء: ماشى مااكيد كانت عارفة انك هتتصلى بية
لوجين: لالا كل دة كدب
شيماء: بقولك ريان مظلوم وموبايلة كان مسروق هو ميعرفش لغاية دلوقتى اللى حصل
انا فهمت كل حاجة
لوجين: حيووووان ... طلع حيووان يا شيماء

شيماء: يا لوجين اسمعينى وافهمينى شوية حاولى تركزى معايا انا بقالى اسبوع بحاول افهمك
وانت مش رادية تسمعينى ... ريان بيحبك والله العظيم متضيعهوش يا لوجين
بصى انا هفهمك الموضوع ديما بعتت واحد يسرق الموبايل من ريان وهى اللى غيرت اسمك ع الموبايل
وكتبتة باسم المغفلة وضحكت عليكى وانت صدقتيها هتاخدة منك يا هبلة
لوجين بهدوء وبتحاول تصدق: طب ماا انا روحت لقيت معاه الموبايل
شيماء: انا هحكيلك بصى انا كنت ف البيت والموبايل رن
فلاش باك
الو ريان
ريان: عاملة اية ؟
شيماء: كويسة الحمدلله
ريان: صحبتك اتصلت من شوية اديتها كلمتين ... متقوليهاش انك قولتيلى حاجة
شيماء: متخافش عيب عليك ... اتصلت بيك امبارح ع الرقم الجديد لقيتة مغلق
انت لسة مشغلتوش
ريان: لا والله
شيماء: يابنى اسمع الكلام وشغلة
ريان: حاضر والله ... اصل موبايلى وقع منى امبارح وراجل ابن حلال رجعهولى النهاردة
شيماء: طب كويس وخلى بالك بقا ... امير بيسلم عليك
ريان: اه الله يسلمة ... عايزة حاجة
شيماء: لا ربنا يخليك ... سلام

باااااااااااك
شيماء وبتكمل كلامها: وبس والله يابنتى هو كلمنى وقالى بصفة نية انة موبايلة كان ضايع وهو لغاية دلوقتى
ميعرفش انة كان مسروق منة بالاصد
لوجين بفرحة: بجد يا شيماء يعنى ريان مش كداب ومشش خاين صح قوليلى صح
شيماء: اه والله يا حبيبتى صح
لوجين حضنت شيماء جامد اوى
شيماء: هو دة اللى انا بحاول افهمهمولك بقالى اسبوع
لوجين: انا هلبس واروحلة دلوقتى حالا
شيماء قامت بسرعة: لالالالا استنى بس خليكى دلوقتى وصالحية ف فرح اسلام واسما هتبقى احلى واهو منك
عملتيلة فجاة
لوجين: بس انا مش هقدر استحمل
شيماء: لا هتقدرى اسمعى كلامى
لوجين: ماشى بس افرض ماجاش الفرح
شيماء: هيجى صدقينى

ريان طالع ع السلم ولقى ناس كتير اوى موجودة وبتتكلم ف نفس واحد
ريان فضل طالع طالع لغاية لما جة باب الشقة لقى باب الشقة مفتوح وناس كتير
واقفة قدامة
ريان: هو ف اية ؟
جة البواب وقال
البواب: مصيبة يا ريان بية مصيبة
ريان: ف اية يا عم جلال
جلال: انسة ديما لقيناها مجتولة ف شجتها
ريان: ايييييييييية ؟
جلال: زى ما بجول لحضرتك كدة بالظبط
ريان مش مصدق: استنى بس احكيلى اية اللى حصل من الاول
جلال: احنا الصبحية بدرى صحينا ع صوت ضجة كبيرة جوى طلعنا وقعدنا ندوروا
ع الصوت وملجناش حاجة واصل وبعدين لجينا واحدة من الجيران نازلة بسرعة وعمالة تصوت
سالتها فية اية جالتلى شجة انسة ديما مفتوحة دخلتلها لجيتها وقعة ع الارض وميتة
ريان: يا ساتر يارب لا حول ولا قوة الا بالله ... ربنا يرحمها ويسامحها
ونزل تانى وروح

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة