قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث عشر

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث عشر

وصلت لوجين النادى وقعدت تدور بعنيها ع ريان وملقتهوش قررت تتصل بيه

فى النادى
ريان كل شوية يبص ف الموبايل
بسمة: انت مستنى حد ؟!
ريان: اه مستنى حد
بسمة: اها انا اسفة انى عطلتك
ريان: لا مفيش اسف عادى جدا ... حتى المفروض اشكرك ع العصير
بسمة: لا مفيش شكر بنا صح ولا ايه

ريان بهزار: I think so
ريان موبايله بيرن فيرد بسرعة جدا وهو ملهوف
ريان: الوو لوجين
لوجين: انا وصلت النادى انت مشيت ولا ايه ؟
ريان وهو بيدور عليها بعينة: لا انا قاعد فالكافتيريا
بسمة: اوك دقتين وتلاقينى ادامك
وخلصت المكالمة
ريان: انا اسف مضطر امشى بقا
بسمة: ليه لسه بدرى
ريان وهو قايم وبياخد الموبايل من ع التربيزة: معلش بقا مرة تانية
لحقتة بسمة قبل ما يمشى ومسكت ايدة
ريان بصلها بأستغراب وهو بيبعد ايدة بس كانت ماسكها جامد
بسمة بتوسل: عشان خاطرى خليك شوية
ريان بأرتباك: م ... ممعلش لازم امشى عشان هقابل ناس
بسمة بدلع: بليييييززززز

وهنا وصلت لوجين وبتدور بعنيها وشافتة واقف مع بسمة وهى ماسكة ايدة لوجين حست انها مخنوقة شوية وراحت عندهم ومشيت ببطئ لحد ماوصلت
لوجين: رياان
ريان بحلق اول ماشافها وبسرعة شد ايدة وسلم ع لوجين
لوجين: انا كويسة
وبصت لبسمة بضيق: مش تعرفنا
ريان: ااه اه بسمة دى لوجين صديقتى ... لوجين دى بسمة
لوجين بأقتضاب: اهلا وسهلا
بسمة: اه اه اهلا .. سلام بقا يا رينو
وباستة من خدة ومشيت
ريان مش مستوعب اللى بيحصل ومبقاش عارف يتكلم يقول ايه
ريان: اتفضلى اقعدى
لوجين بعد ما قعدت: عامل ايه ؟
ريان: تمام الحمدلله
لوجين بضيق: لو اعرف ان معاك حببتك مكنتش جيت ادايقكم
ريان بانفعال: لا لا لا دى مش حببتى دى كانت مريضة عندى بس مش اكتر واقابلنا صدفة وحبت تعزمنى ع عصير بس
لوجين: وهم المرضى بتوعك بيبوسوك عادى كدة
ريان ابتسم: لا والله بس اول مرة اتحط فى الموقف دة او تانى مرة الصراحة
لوجين قلبتها بهزار: كمان تانى مرة ايه الحكاية يا رينو ها ها ها
ريان بضحك: ههههه والله ولا ف حكاية ولا رواية ربنا يهديهم

اسما بتتصل بامير وهى مش مصدقة
اسما: امير انت فين ؟
امير: بتسالى ليه
اسما: ياعم انجز بابا بيسال عليك
امير: وايه الجديد يعنى ماعلى طول بيسال عليه
اسما بفرحة: لا المرادى عشان اسلام جاى يتقدملى انهاااردة
امير: والله مبروك يا حببتى
اسما: هيييح الله يبارك فيك هاتيجى صح
امير: طبعا يابت بس لو بابا اتصل قوليله موبايله فصل شحن
اسما: اشطة

فى شقة امير
امير: حببتى انت فين ؟
شيماء وهى خارجة من الحمام وباين عليها التعب: ايه ياحبيبى انا اهو
امير: مالك ياحببتى
شيماء: مفيش يا امير بس حاسة بدوخة وبطنى وجعانى شوية
امير: تحبى نروح الدكتور
شيماء: لالا دة برد بسيط وهيروح لحاله يلا همشى انا بقا عشان الشركة
امير: مش هنخلص من ام الشركة دى بقا يا حببتى ثولتلك سيبى شركتةة جوز خالتك وتعالى اشتغلى معايا عشان ابقى مطمن عليكى
شيماء: متخافش يا ميرو انا مبسوطة بشغلى هناك يلا همشى انا باى
امير: باى

فى الصيدليه
شيماء: لو سمحت يا دكتور عايزة اختبار حمل السريع
الدكتور: اتفضلى يابنتى وان شاء الله تكونى حامل
شيماء بضيق: السعر لو سمحت
الدكتور: ب... جنية
شيماء: اتفضل ... عن اذنك

سميحة: بص البدله دى هتبقى عليك احلى
اسلام بزعل: اى واحدة وخلاص يا تيتة
سميحة: يا واد انت مش فرحان ولا ايه
اسلام بانفعال: تيتة انت عارفة كويس اوى انى رايح اتقدملها عشان خاطرك انت لكن لو عشانى انا ولا همانى ف حاجة
سميحة: يابنى يابنى والله انت مش بتحب لوجين غير زى اختك بالظبط والى انا شايفاه فى عينك واللى ف قلبك هى اسما
اسلام: طيب يا تيتة خليكى انت بااللى شايفاه وحساه وادينى بقولك حاضر وماشى ولما نشوف اخرتها ايه
سميحة: اخرتها حلوة ان شاء الله

امير دخل الفيلا
امير: ايه دة قلبتو الفيلا كدة ليه
اسما: بنضف يا ميرو
امير بخضة: بسم الله انت مين ؟!
اسما: انا اسما يااض
امير: اسما ؟! وايه الجلبية اللى انت لابساها دى وايه الطرحة اللى ع دماغك دى
اسما: الجلبية عشان بنضف والطرحة عشان شعرى مش يبوظ
امير بتريقة: وهو اللى بينضف بيحط وشة فى 7 كيلو تراب ههههههه مسخرة شكلك مسخرة
اسما: طب اطلع برة ياااض

فى النادى
موبايل لوجين بيرن بتبص فى الموبايل لقت شيماء
لوجين فى نفسها: شيماء ؟! مش غريبة شوية عايزة منى ايه دى
لوجين: الوووو
شيماء بحذر: لوجين ارجوكى تعالى انا عايزاكى ضرورى
لوجين: ف ايه مالك ؟
شيماء بعياط: انا ف مصيبة يا لوجين فى مصيبة الحقينى والنبى انا مستنياكى
لوجين بخضة: مصيبة ايه كفلا الشر
شيماء: لما تيجى هتعرفى ... بس امانة عليكى متقوليش لماما حاجة قوللها انى واحشتك وجاية تشوفيها
لوجين: حاضر حاضر انا جايلك
ريان باستفهام: فى حاجة ؟!
لوجين باستغراب: مش عارفة اظهار ف مشكله مع شيماء ومشكله كبيرة كمان اعمل ايه يا ريان ؟
ريان: روحلها يا لوجين دى برضو مهما كانت بنت خالتك ومهما كان الكرهة اللى بينكو لازم تقفى معاها
لوجين: صححح انا هروحلها
ريان: تحبى اوصلك
لوجين: لا لا انا عروح لوحدى ... عن اذنك
ريان: سلاام ... هيييييح عندها طيبة وحسن نية مش عند حد

وصلت لوجين لبيت خالتها وسلمت عليها ودخلت اوضة شيماء
شيماء اول ماشفتها قفلت الباب وحضنتها بعياط
لوجين: اهدى مالك فيكى ايه
شيماء: وطى صوتك بليززز
لوجين بهمس: حاضر حاضر بس مالك اتخانقتى مع امير
شيماء بعياط: ياااريت
لوجين: امال ايه حد عرف انك عارفة امير
شيماء: لاااااا
لوجين: امال فى ايه يابنتى ؟
شيماء: انا حامل
لطمت لوجين ع بوقها من سماع الكلمة الاخيرة
لوجين: ااييييه ؟ حححاااامل
شيماء: امانة عليكى وطى صوتك
لوجين بدموع: من ميين الحمل دة من مين يا شيماء
شيماء: من امييير
لوجين غمضت عنيها لما سمعت اسمة وقامت وقفت وضربت ايديها بالحطية
شيماء: لوووجين قوليلى اعمل ايه
لوجين مسكت دماغها وحست بدوخة ووقعت ع السرير
لوجين بألم: ااااه اااه دماغى
شيماء بخضة ودموع: ماااللك ؟
لوجين تمساكت: انت اتجننتى
شيماء: فعلا اتجننت
لوجين بزعيق: انت ... انت عايزة مننا ايه ها قولى عاايزة مننا ايه انت مجنونة ومش طبيعية
شيماء: ابوس ايدك وطى صوتك
لوجين بدموع كتير: هو دة اللى همك ها هو دة اللى انت عايزة اوطى صوتى ؟! ااميييير طب ليه
شيماء: انا مش جيباكى عشان تفضحينى
لوجين مسكت دماغها جامد ووقعت ع الارض
شيماء بصويت عالى: لووووووووججججييييين
دخلت مامتها ع الصوت دة ولقتها وقاقعة ع الارض
صباح: يانهاار اسود ايه اللى حصل ؟!
شيماء: معرفش ياماما اغمى عليها
صباح: لا لا دى شكلها مش مغمى عليها احنا لازم نوديها المستشفى حالا

خلصت اسما والدادة تنضيف الفيلا وجهزت الفستان اللى هتحضر بية المقابله وجهزت بدله باباها وامير ومسكت فونها وبتتصل بلوجين كذا مرة بس مبترودش
اسما: ربنا يستر اكيد مش سامعاه

فى المستشفى
شيماء: خير يا دكتور مالها لوجين
الدكتور: جالها انهيار عصبى مع صدمة عصبية انا اول مرة اشوف حاله بالشكل دة
شيماء حاطة ايديها ع بوقها ومبرقة
صباح: يعنى هى عامله ايه دلوقتى
الدكتور: انا ادتها حقنة مهدئة ولما تفوق نشوف الحل ... عن اذنكم
صباح وموجهة كلامها لشيماء: انت يابت ايه اللى حصل وانتو جوة
شيماء بخوف: معرفش ياماما معرفش
صباح: امال هيجيلها صدمة عصبية كدة لوحدها
شيماء: وانا مالى ياماما هى لحقت سلمت عليه لما اغمى عليها
صباح: لالا اكيد فى حاجة كبيرة انا لازم اتصل بخالتك اقولها وربنا يستر
صباح ماسكة موبايل لوجين ومن لغبطتها اتصلت باخر اسم تم الاتصال بة وهو رياان

فى العيادة
ريان خلص المحادثة مع المريضة
ريان: انت مفيكيش حاجة صدقينى انت بس محتاجة تحسى بالامان وتلاقى حد يحتويكى بس للاسف مفيش حد بيحب دلوقتى زى الاول انا مش بحبطتك والله هو اكيد فى بس 10% والباقى بيتسلى
المريضة: والعمل يا دكتور
ريان بابتسامة: قربى من ربنا هو الوحيد اللى عندة الحل
المريضة: ونعم بالله يا دكتور ... انا متشكرة اوى بجد بستريح لما بتكلم مع حضرتك
ريان بابتسامة: اشكرى ربنا متشكريش انسان مع السلامة واشوفك الاسبوع الجاى ان شاء الله
المريضة: ان شاء الله
وخرجت المريضة وقعد ريان ع المكتب وفجأة جاله احساس بالخوف وحاجة قالتله اتصل اطمن ع لوجين مسك موبايله بسرعة ولسه هيتصل لقى رقمها بيرنله فتح بسرعة ورد بلهفة بس قاطعتة صباح
صباح: سوزان الحقى لوجين جالها انهيار عصبى وصدمة عصبية واحنا فى المستشفى تعالى بسرعة مستشفى.
ريان اتصدم من المكالمة وقفل المكالمة وجرى بالعربية يسال ع المستشفى زى المجنون لغاية ماوصل لهناك وجرى بسرعة وبيسال عليها المساعدة وعرف رقم اوضتها بس منعوة من الدخول
وقف قدام زجاج الاوضة وباصص منها وعنية كلها دمووع وبيخبط دماغة فى الازاز

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة