قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الأول

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الأول

صحيت من نومها برقة وقامت خدت شاور واختارت طقم مميز اوى
وهو عبارة عن فستان قصير لغاية الركبة لونة احمر فى فصوص دهبى وجزمة كعب دهبى

تليفونها بيرن
...: حببتى صباح الفل
لوجين: صباح الورد
اسما: ها حضرتى فستانك اللى هتحضرى بية عيد الميلاد
لوجين: اها حضرتة
اسما: وانا كمان حضرتة بس تعالى معايا
لوجين: فين ؟

اسما: هنروح النادى نشوف كله تمام ولا لاء
لوجين: اوك هلبس وانا قدام الفيلا هرنلك
اسما: اوك
قفلت المكالمة ولبست طقم عبارة عن بنطون تلجى وبدى ابيض وعملت شعرها ديل حصان ولبست كوتش وخدت شنطتها ونزلت
لوجين: بااابى
ادهم: حبيبة بابى عامله ايه
لوجين: الحمدلله
ادهم: لابسة وريحة ع فين ؟
لوجين: رايحين مشوار انا واسما
ادهم: اوك يا حبيبتى هتروحى بليل البارتى
لوجين: Sure my father
سوزان: رايحة ع فين يا لوجى ؟
لوجين: رايحة النادى يا مامى
سوزان: مع ميين ؟
لوجين: معايا اسما
سوزان: ماشى متتأخريش
لوجين: اوك
ادهم: اه صح مش ناوية تعملى تصميمات للموسم الجديد
لوجين: من عيونى يا بابى من بكرة هبدا فيهم
ادهم: اوكى وياريت تعدى ع الشركة انت بقالك يومين مش بتنزلى شغلك
لوجين: حاااضر بس قولى انت مش رايح الشركة
ادهم: لا هريح النهاردة
فى نفس اللحظة رن موبايلها
لوجين: اوكى هلحق امشى عشان اسما بترنلى

فى الشارع
اسما: كل دة تأخير
لوجين: سورى الكلام خدنا انا وبابى والعربية فى الصيانة
اسما: اوكى تعالى نتمشى احسن
لوجين: الا قوليلى امير فى الفيلا
اسما: لا قال هيروح لصاحبة ريان
لوجين: طيب انا بفكر اقوله انهاردة
اسما: بجججد هيييه اخيرا
لوجين: بس خايفة ليكون مش بيحبنى
اسما: لا متقلقيش اخويا مفيش حد فى حياتة
لوجين: اوك انا هقوله بليل فى البارتى
اسما: وانا عايزة اعزم اسلام ع البارتى
لوجين: اوك انا هحاول اقوله
اسما: لا خليها لما اعزمة انا ولا اقولك ماشى
لوجين: طب يلا ادخلى
...
فى النادى

لوجين: هااااااى
الجميع: اهلا
اسما: ها خلصتو شغل
الشخص: ايوة امير بية لسه ماشى وقال عايز اغانى مهرجانات وادنا الفلاشة دى نشغلها بليل
اسما: تمام كدة
لوجين: ايه دة فيين البلالين
الشخص: احنا خلصنا كل حاجة بس فاضل نعلق البلالين
اسما: التورتة والحلويات وصلو
الشخص: كله تمام حضرتك متقلقيش
اسما: اوك اتفضل انت كمل شغلك
لوجين: انت جبتى الهدية
اسما: اها
لوجين: وانا كمان بس انا الفت كلمات اغنية وخليت اسلام لحنهالى
اسما بفرحة: هتغنيها لامير انهاردة
لوجين: ياااس
...
روحت اسما ع فيلاتها
وراحت لوجين للشركة

فى الشركة
لوجين: شوشو ايه اخبارك
شيماء: تمام... فين انكل
لوجين: مش جاى انهاردة
شيماء: اووف انا كنت عايزاه يمضى ع التصميمات دى
لوجين: انا ممكن امضيلك
شيماء: طيب امضى بسرعة
لوجين: هاااتى ... ايه دة
شيماء: اييه
لوجين: دول احسن تصميمات جت انهاردة ؟
شيماء: ايوة كمان انا نقيت احسن 10 تصميمات والباقى هرميهم
لوجين: امال لو كانو اوحش تصميمات كانو هيبقو عاملين ازاى ؟
شيماء: شوفى اللى عجبينك وامضى عليهم وانا هبعت فاكس لشركة ... اقولهم ع بقيت اسامى التصميمات اللى مش محتاجنهم
لوجين: لا متبعتيش حاجة روحى هاتى التانين كدة
شيماء راحت تجيب التصاميم وجت
شيماء: اهوم
لوجين: ايه التصاميم دى ياااى وحشة اوى بصى دة حلو ودة حلو ودة اوفر اوى امسكى ودة جميل ودة لا وحش بصى خدى دول مش حلوين وانا همضى ع دول
شيماء: اوكى هتروحى البارتى انهاردة ؟
لوجين: اه ماتيجى معايا
شيماء: لا طبعا ماينفعش
لوجين: لا بليز يا شوشو حبة صغيرين وهنمشى
شيماء: لا انا مش هينفع اروح عيد ميلاد واحد معرفهوش
لوجين: ماانا معاكى
شيماء: لا مش هروح هاتى دول ادخل احطهم
وموبايل لوجين رن
لوجين: الووووو
امير: لوجى انت فين ؟
لوجين: انا فالشركة
امير: اوك انا جايلك
لوجين: بجددد ... اصدى ماشى مستنياك
امير: سلام
لوجين: سلام ... هيييح بحبك اوى
شيماء: بخخخ
لوجين: يا مامى خضتينى... بصى كدة شكلى حلوة
شيماء: قمر
لوجين: لا بصى انا هشيل التوكة احسن معاكى روج
شيماء: اه استنى
وطلعت من شنطتها الميكاب
شيماء: خدى اهو بس ليه ؟
لوجين: عادى
دقتين ووصل امير
لوجين: مييررو وحشتنى
امير: وانت كمان
لوجين: كل سنة وانت طيب
امير: وانت طيبة .. انا جيت عشان اشوفك جاية انهاردة ولا لاء
لوجين: اكيد طبعا مقدرش افوت عيد ميلاد ليك
امير: اوبا مين الموزة دى
وببشاور ع شيماء
ادايقت لوجين وقالت
لوجين: دى شيماء بنت خالتى وبتشتغل معانا فى الشركة ... تعالى يا شيماء
شيماء: اهلا وسهلا
امير: اهلا يا قمر
لوجين ادايقت اكتر وحاولت تغير المود
لوجين: دة امير اخو اسما امير... ودى شيماء بنت خالتى
شيماء: تشرفت بيك
امير: الشرف ليا
كل دة والاتنين بيبصوا فى عين بعض جامد اوى ونسيوا لوجين اللى واقفة هتموت من الغيرة
فاقوا من سراحنهم
امير: انا عيد ميلادى انهاردة ولوجين جاية ممكن اعزمك انهاردة وتوافقى تيجى
شيماء: اكيد هاجى
(لوجين اتدايقت اكتر وقالت فى نفسها ازاى يعنى انا قعدت اتحايل عليكى ورفضتى وبسهوله كدة وافقتى)

مشيت لوجين وهى مدايقة وهى ف الشارع قابلت اسلام
اسلام: لوجييين
لوجين: اسلالام
اسلام: مالك ؟
لوجين: مفيش ... ممكن اطلب منك طلب ؟
اسلام: اكيييييد
لوجين: انا رايحة انهاردة عيد ميلاد امير اخو اسما تعال معايا
اسلام: معلش يا قلبى مقدرش اجى
لوجين: ليه بس دة انت هتتبسط اوى
اسلام: انا مليش فى جو الحفلات دة روحى انت واتبسطى وانا هاجى اخدك
لوجين: يعنى مصمم
اسلام: اه مصمم يلا روحى
لوجين: اوك

لوجين بتلبس الفستان الاحمر الجميل وخلصت لبس وبتاخد شنطتها
دخلت عليها شيماء
شيماء: ايه رايك فى فستانى
لوجين بضيق: حلوو .. هو انت مش كنتى رافضة تروحى ايه اللى غير رايك كدة
شيماء: اذا كان صاحب الشأن جة وعزمنى اقوله لا واكسفة يعنى
لوجين: امممم اوك
لوجين موبايلها رن بصت لقت اسما
لوجين: يلا ننزل اسما فى ااشاارع
نزلوا وسلمت عليها ومشيوا هم التلاتة قمرات
اسما بهمس: كلمتى اسلام ؟
لوجين بهمس: اه ومرداش يجى
اسما: اووووووف
شيماء: بتتوشوشو فى ايه ؟
اسما: اووووووف ولا حاجة

اسلام كان قاعد ع القهوة مع واحد زميله بيضحكوة
...: بص التلات مزز اللى جايين عليا دول
اسلام: يخرربيتك مش هتبطل اللى بتعملوة دة
بيبص اسلام لقى شيماء ولوجين واسما جايين عليهم اول ما شافهم جرى عليهم وسلم ع لوجين وخدها ع جمب
لوجين: فى ايه يا اسلام ؟
اسلام: ايه اللى انت لابساه دة ؟
لوجين: الله ماله اللبس انا رايحة party
اسلام: لا ياراجل عشان رايحة حفله تلبسى كدة خليتى الرجاله يقولو عليكى كلام مش لطيف
لوجين: خلاص بقا فيه ايه ؟
اسلام: انا لازم اروح معاكى عشان اخد بالى منك
لوجين: بجدد ماانا قولتلك من الاول
اسلام: خليكوا هنااا هروح اجيب العربية وجاى
ومشى اسلام
لوجين: اسلام جاى معانا الحفلة
اسما بفرحة: بجد هههههههه
شيماء: ومالكو فرحانين كدة ليه
لوجين: عشان ...
اسما قاطتعتها: ااااااه معلش خدينا ع قد عقلنا
جة اسلام بالعربية
ركبت شيماء ولوجين ورا وقالت ل اسما اقعدى قدام
اسلام: الله مجتيش تقعدى جمبى انت ليه ؟
لوجين: معلش انا مستريحة كدة
اسلام بغضب: ماشى
دور العربية ومشى

امير و ريان وصلوا الحفله وبدات الناس تيجى وبداو يحتفلوا ويرقصوا
ريان قعد ع كرسى وحس بملل فضل قاعد لحد لما دخلوا التلات بنات ومعاهم اسلام اول ما شاف لوجين ابتسم مع انة اول مرة يشوفها راح نحيتهم وسلم عليهم
اسما: ريااان فيين امير ؟
ريان: اميرر عمال يرقص ويشرب
اسما: امممم طيب تعالو يا جماعة ادخلوا
اسلام مسك دراع لوجين
اسلام: ازاى كنتى عايزة تيجى المكان دة لوحدك
لوجين: امال انا بتحايل ع مين من الصبح عشان يجى معايا
اسلام: امممم طيب يلا روحى اديله الهدية ويلا نمشى
لوجين: لا لا مينفعش خالص انهاردة امشى بدرى
اسلام: ليه وبعدين انا معرفش حد غيرك هنا
لوجين بابتسامة: خلاص خليك معايا

شيماء راحت سلمت على امير وقعدوا يرقصوا ويشربوا
ريان مشلش عينة من على لوجين وادايق لما لقى واحد معاها مش سايبها
اسما طول الوقت بتحاول تتقرب من اسلام وتجر معاه كلام واسلام مش بيديها فرصة وكل ما لوجين تحاول تسبهم مع بعض اسلام وراها مش بيسبها
لوجين حاولت تفلت من اسلام عشان تغنى الاغنية اللى مالفاها لامير
واخيرا فلتت منة بتدور بعنيها ع امير
وامير اختفى ومش موجود ولا حتى شيماء
ريان: بتدورى ع حد ؟
لوجين: اه انا مش شايفة امير هنا
ريان: تلاقية طلع برة
لوجين: اوك ميرسى
ريان: طب نتعرف
لوجين: انا لوجين
ريان بابتسامة: انا ريان صاحب امير
لوجين: تشرفنا
ريان: الشرف ليا انا
لوجين: عن اذنك
ريان: اتفضلى
طلعت برة االنادى سمعت صوت فى الجنينة اللى جنب النادى بتبص عليهم بحظر شافتتت ...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة