قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية معشوقتي المجنونة الجزء الأول للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل السادس والعشرون

رواية معشوقتي المجنونة الجزء الأول للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل السادس والعشرون

رواية معشوقتي المجنونة الجزء الأول للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل السادس والعشرون

دانية بصت في الارض و مش عارفه تقول لا عشان خاطر نايا فادي يزعل و مش عارفه تقول اه ليه نايا تزعل
سوسن بخبث: يعني مش عايزة تتجوزي فادي مافيش عندي اي مشاكل
دانيه ترد بسرعه: يا مامتي انا ماقولتش مش عايزة اتجوز بس نايا تعبانة و لسه خارجة من مشكلة
سوسن بضيق: خليكي ورا نايا لحد ما تجيبك الارض
فادي بتمثيل الامبالاه: خلاص يا ماما سيبيها براحتها (و قام ) اسيبكم انا
دانية قامت: انت زعلت.

فادي ببرود: يبقى لسه ماتعرفيش فادي
دانية بزعل: هو انا مش فارقه معاك بقى
فادي بخنقه: هي طلبت معاكي نكد
دانية بمرح: انا نكد
فادي ياخد نفسه: ما انا لو كنت قلت زعلت كنتي زعلتي برضو
دانية بنظرة حب و دلع: لا كنت هحس انك بتحبني و متقدرش تبعد عني
فادى بنفس النظره: تمام و انا زعلان و عايز اتجوزك من بكرة و مش هقبل اي اعذار حلو كده
دانية بحده: انت ليه مش مقدر الحالة اللي فيها نايا، نايا دي اكتر من اختي.

فادي باستغراب: لا اله الا الله
شادي بضحك: محمد رسول الله
فادي يحاول يمسك اعصابه: دانية يا عيوني اعملي اللي يريحك انا اعتبربني خاتم في صباعك اللي تحبيه اعمليه
دانية بحب: طبعا هنتجوز بس نايا تهدا
فادي يمثل الهدوء: و انا موافق اسيبكم و انزل عشان هموووت و انام و عندي شغل بدري
دانية بأهتمام: خلي بالك من نفسك
فادي بحب: عيوني
سوسن انتي يا زفته الراجل يجيلك كده تجيلو كده، فيه ايه؟
دانية: هو انا كنت اوفر.

فريدة بضحك: جدا
شادي بضحك: ده كويس مارمكيش من هنا
سوسن بغيظ: و الله هتجننيه اسم الله عليه
دانية بالامبالاه: و انتم ايه زعلكو هو كان اشتكالكو ايه العالم الغريبة دي (و دخلت اوضتها)
سوسن قامت: اروح احضر العشا
شادي: معلش يا ست الكل هاخد فيفي ا و يبص ل فريده ب حب ) ننزل نتعشى تحت
سوسن: بس الدنيا ساقعة
فريدة تمسك ايد شادي: الجو تحفة
سوسن: طيب البسي جاكت تقيل و ماتمشيش في الشتا.

فريدة قامت جريت باست مامتها: بس كده حاضر حاضر حاضر
شادي كان بيحب حركاتها الطفولية جدا و بيعشقها و هي رومانسية ع الاخر معاه
لبست جاكيت و نزلو
شادي بحب: تحبي تروحي فين
فريدة: اي مكان طول ما انا معاك خيال ان شالله نقعد ع الرصيف هنا
شادي باستغراب: الرصيف! ماكنا قاعدين فوق بكرامتنا
فريدة بضحك: تعالى نروح بحري
شادي: تمام بس اوصفيلي امشي ازاي اصل الجي بي اس ده بيخرف
فريدة بضحك: ماشي بس تدفع كام.

شادي بحب: ادفع قلبي
فريده بهيام: يالهوووى مره واحده
شادي: انتى يا وردة حياتى مافيش حاجه تغلى عليكى ابدا
وصلو بحري ينزلو من العربيه الجو مشبر ساقعه لكن الجو هادي، شادي ياخد نفس طويل و يطلعه براحه: يا سلام ع الجو تحفة
فريدة: انا بحب الجو ده اووي
شادي: تعالي ندخل الكافيه ل تبردي
فريدة: ابرد ايه تعالى نقعد ع الصخر
شادي: شكلك هتخليني اضّرب النهاردة
فريدة ب ستغراب: تضّرب ليه؟

شادي بضحك: انتي دماغك راحت فين انا اقصد ماما سوسن لو انتي روحتي بردانة هتعلقني
فريده بضحك: دي هتنفخني انا بس ما تقلقش انا اسد و واخدة ع الجو ده و الجاكيت ووتر بروف يعني امان يا مان و لو حصل حاجه انا اخده ع شبشب الحاجه ف اطمن.

شادي فضل يضحك ومسك ايدها و راحو قعدو ع الصخر و حط ايده ع خدها: انا لم ارى الكون بهذا الجمال من غيرك، انتي التي تعطي اي مكان جمال، الجمال لا يكمل الا في وجودك، انتي التي ملأتي قلبي حبا و اشتياقا، انتي الاميرة الوحيدة التي ملكت قلبي، لا ارى اي جمال في بعدك، سأظل احبكي حتى تصبحي امرأة عجوزا و خطوط الشيخوخة تملأ وجهك لكن تزيده جمال ع جمال
و بصلها بشوق.

عندما احب الهروب من العالم اتذكر عيونك و اغرق في اعماقها التي يملأها الحنين و الشوق
فريدة حضنته: انت بقى العسل اللي في العالم كله (و بصت ليه بحب )و لو لفيت الدنيا مش هلاقي اجمل ولا ارجل ولا اطعم منك يا حياتي انا.
الشتا زاد و فريدة اتغرقت
شادي يحط ايده ع خدودها: قطرات المطر تجعلني اغار عليكي منها لماذا تصل اليكي و تلمس جسدك، (نزل ايده ع شفيفها و مسح منها قطرات المطر ) يا بخت المطر.

فريدة بضحك: بس كلامك بيدوخني (و طفل عدى من جنبهم فضلت تبرق بعنيها ليه)
شادي بخوف ع الطفل: انتي بتخوفي الولد ليه
فريدة بمرح: انا بلاعبه
شادي باستغراب: كده بتلاعبيه ده انا خفت
(الولد استخبى في مامته)
فريدة حولت عنيها و عملت بقها زي الارنب
الولد عيط
شادي خبطها ع كتفها بشويش: بس حرام عليكي
مامته بصت وراها فريدة عدلت نفسها.

فريدة بسرعه و بصت ل شادي: يالا بينا نجري (و راحت جنب ودن مامته ) شكله خايف او متضايق، ياريت تخلى بالك من ابنك يا مدام
شادي شدها: و من مين بقى خايف يا جبارة
فريدة بضحك: اكيد منك و ضربته و جريت و فضلو يجرو تحت المطر و يهزرو.

عند نايا ما كانتش بتكلم حد وبتاكل بالعافية.

بعد اسبوع الصبح
نايا بضعف: كرم انا هروح شغلي
كرم بحده: و ياترى شغل ايه المره دي؟
نايا: الشغل بتاعي في المعمل
كرم بهدوء: احسن اقتراح، بس هيرجعوكي عادي
نايا: هجرب انا لازم اشغل نفسي
كرم: ربنا يقويكي
نايا: عامل ايه مع مريم
كرم: الحمدلله مهيمن هدي و بقيت اكلمها عادي
نايا: ربنا يسعدك يا حبيبي ( حضنته و نزلت).

اول ما شافت الاسكوتر افتكرت الحادثة و افتكرت مهيمن لما كان بيتريق ع البنات اللى بيسوقو اسكوتر مسحت وشها يارب صبرني ع بعاده و راحت المعمل اول ما دخلت
زياد: نايا لا لا انا اكيد بحلم كنتي فين يا بنتي جنانك وصلك لحد فين
نايا بتتكلم بجديه: لو سمحت الدكتور ايمن جوه
زياد باستغراب: طيب ليه المعاملة دي مش واخد ع كده
نايا سابته و راحت خبطت ع باب الدكتور
زياد باستغراب يكلم نفسه: هي مالها دي!
الدكتور: ادخل.

دخلت و اول ما شفها الدكتور: نعم
نايا بكل جديه: دكتور انا بعتذر ع غيابي الفترة دي كلها بس صدقني انا هلتزم بشغلي، ده لو حضرتك وافقت اني ارجع
الدكتور: اكيد يا دكتورة نايا وجودك هيفرق معانا
نايا: اوعدك يا دكتور هلتزم
الدكتور مستغرب طريقة كلامها و انها جد ورسمي اووي و هي بتتكلم
الدكتور: نايا انتي كويسة؟
نايا ابتسمت ابتسامة حزن: الحمدلله (و قامت ) بعد اذن حضرتك
الدكتور: اتفضلي.

دخلت المعمل و ذكرياتها بتطاردتها و مش قادرة تركز في اي حاجة و فضلت سرحانة شوية و تشتغل شوية لحد الساعة اتنين
نزلت من المعمل و فضلت تمشي و هي سرحانة و بتفتكر ذكرياتها مع مهيمن لحد ما لقت نفسها قدام باب الفيلا عند مهيمن
و كانت تقريبا مشيت ساعتين.

نايا تفوق من سرحانها: ايه ده انا ايه اللي جابني هنا انا لازم امشي بسرعة (و هي بتمشى لمحت مهيمن جوه) و تكلم نفسها: ايه وقفتي ليه امشي، لا اطمن عليه و اكلمه ممكن يسامحني و راحت عند البوابة
الامن: نايا هانم ايه النور ده كله
نايا بخوف من رد فعل مهيمن: ممكن اقابل مهيمن
الامن: اه، ثواني هديلو خبر
نايا صممت تدخل هي حتى لو مرضيش يسامحها يبقى شافته: لا هدخلو انا
دخلت، مهيمن كان في البسين مع الدولفين.

نايا تقف اول البسين: يا بختك عندك حاجة تديلك طاقة اجابية و سعادة لمدة عشر ايام ( النزول مع الدولفين بيعمل طاقة ايجابية و سعادة ممكن توصل ل 10 ايام)
مهيمن اول ما شافها بصلها بأشتياق ثوانى و فاق لنفسه طالع بضيق: انتي عايزة مني ايه تاني؟ و ايه اللي جابك هنا؟
نايا بصت في عينه: انا بحبك
مهيمن بحده: لو سمحتي اطلعي من حياتي و سيبيني في حالي كفاية اللي حصلي بسببك انتي دمرتي حياتي.

نايا بتحاول تمسك دموعها: مهيمن انا غلطانة و معترفة بس انا مش هقدر ابعد عنك
مهيمن بص الناحية التانية
نايا بدموع: مهيمن انا جيت ع كرامتي كتير لو طلعت من هنا مش هرجع تاني
مهيمن بيحاول يمسك دموعه و قلبه بينزف و بيدق جامد لدرجة بيهز جسمه كله و يحاول يقول عكس اللى جواه: ياريت ما اشوفش وشك تاني
نايا بدموع و ضعف: نسيت وعودك ليا.

مهيمن يبصلها و بعصبية: انتي عندك مسلسل جديد و جاية تمثليه عليا، الوعود دي وعدتها ل اللي كانت حبيبتي مش لواحدة كدابة كانت بتكدب عليا طول الوقت و مفكرتش في العواقب مع انها كانت عارفة اني عاجلا ام اجلا هاعرف انها ملهاش اخ اسمه نضال
نايا تقرب منه: والله ما كدبت عليك في حبي انا بحبك والله بحبك.

مهيمن كان نفسه انها تبعد عنه و تبطل كلامها اللى بيوجع قلبه و اللي هيخليه يضعف قدامها حاول ان يستفزها و قال بحده: و قعدتك في معسكر مع الرجالة اربع شهور لا وما شاء الله الشباب اللي كانو معاكي عارفين انك بنت، ياترى بقى ايه اللي كان بيحصل بين...

نايا الكلمة وجعتها و قاطعته بحده: مهيمن مسمحلكش تغلط في شرفي انا عمر ما راجل لمسني حتى انت عمرك ما لمستني و بشكر الظروف اللي خلتني اكتم حبي و رومانسيتي عشان محدش يمسك عليا حركة او كلمة قلتها و كلامي معاك عمري ما قولته ل اي شاب غيرك
مهيمن زعل من نفسه انه قال كده بس كان نفسه تبعد عنه و لف ضهره.

نايا تمسح دموعها بعصبيه: ع العموم انا اسفة لو سببتلك اي وجع و اوعدك مش هوريك وشي تاني بس انك تفتكر اني رخيصة يبقى انا اللي ندمانة اني عرفت واحد مايعرفش نايا تبقى ايه و مشيت
مهيمن كان مديها ضهره و دموعه بتنزل زي المطر
مشيت نايا و قررت تركز في شغلها و بس
روحت البيت لقت دانية
هالة بقلق: اتأخرتي ليه يا حبيبتي؟
نايا و وشها اصفر و عينها كلها دموع: جيت مشي كنت زهقانة شوية.

هالة تقرب منها: لسه مش عايزة تقولي مالك
نايا: انا كويسة يا ماما بس كنت عايزة اتمشى شوية
دانية بهزار: اخص عليكي كنتي كلمتيني امشي معاكي ( و بصت ل هالة ) ايه يا طنطي مافيش اي عصير
هاله: قولي انك عايزة تطرقيني و بطلي لف و دوران
دانية بهزار: ما انا لازم الف الدائري بقى مقفول قفلة سواد و بحاول اعدي
هالة: ماشي يا لمضة و قامت.

دانية بصت ل نايا: ع فكرة وحشني المشي معاكي و الفضايح اللي بتفضحيهالي في الشارع يا منحرفه
نايا تبتسم بحزن: كان زمان خلاص نايا اتبخرت
دانية: لا انا بحب نايا المجنونة اللي مش بيفرق معاها حد اللي ما بتعملش حساب ل بكرة، هي موحشتكيش
نايا قعدت: هي وحشتني منكرش بس بقى بيني و بينها تار خلتني اعمل حاجات متتحملهاش اي بنوتة انا لازم ادفنها و ادفن كل الماضي انا لازم ابقى واحدة جديدة ملتزمة في كل حاجة.

دانية: و هتقدري تتعايشي مع حياة الروتين و المواعيد و الجد اللى هما اكتر حاجه بتكرهيها
نايا بحزن: الهبل و الهيافة عملت فيا ايه خلتني موجوعة و قلبي مجروح و بينزف
دانية و قلبها وجعها ع صحبتها: بس مهيمن بيحبك و اكيد هيرجعلك
نايا بدموع: مهيمن شايفني كدابة و واطية و رخيصة انا يقول عليا رخيصة انا...
دانية حضنتها و فضلت تعيط، فون دانية رن
نايا بعدت: ردي ع فونك
دانية: ده فادي مش اشكال لما انزل ابقى اكلمه.

نايا تمسح دموعها: لا ردي عليه ل يقلق
دانية ردت: الو
فادي بحده: فكرتي
دانية تحاول تغير الموضوع: انا عند نايا
فادي بحده: انا مش بقولك انتي فين، فكرتي
دانية: اول ما اروح هكلمك
فادي: اديني نايا
دانية بقلق: هتقولها ايه
فادي بنرفزه: عايز اسلم عليها
دانية بغباء: لو قلت هزعل
فادي بضيق: ع فكرة مافيش في دماغي غير انى اسلم عليها
نايا بصتلها حاست ان فيه حاجه: في ايه! و ايه اللي مش عايزة يقولهولي؟!
دانية بتوتر: ولا حاجة.

فادي بضحك: احسن جبتيه لنفسك
دانية بتوتر: هو عايز يكلمك. و اديتها الفون
نايا بحده: في ايه يا فادي؟
فادي: و الله كنت عايز اسلم عليكي
نايا بصرامه: في ايه يا فادي؟
فادى: اقسم بالله كنت عايز اسلم عليكي، مالك؟!
نايا: دانية مالها و مش عايزك تقولي ايه
فادي: اسأليها انا ماكنتش عايز اقولك حاجة
نايا: لخص و هات من الاخر، في ايه؟
دانية: يا نايا مافيش و اخدت الفون منها ايوه يا فادي سلام انت.

فادي بضحك: بتصيعي ع مين دي تلميذة مهيمن لازم تعرف و لو ماقولتيش هتعرف انتي عايزة ايه من عينك
نايا سمعته و عينها دمعت لما سمعت اسم مهيمن
دانية: ماشي سلام
نايا تحاول تمسك دموعها: ممكن اعرف فيه ايه؟
دانية: يا نايا مافي.
نايا قاطعتها: هاتي من الاخر يا دانيه
دانية بضيق: هقول بس بالله عليكي ما تزعليش من فادي هو اكيد بيعزك
نايا بقلق: اخلصي حصل ايه!
دانية: فادي عايز يتجوزني.

نايا ضحكت: مبرووووك و ايه يزعل في كده، طول عمري نفسي اشوفك مع عريسك و ده مش اي عريس ده فادي اخويه و اجدع راجل عرفته
دانية بفرحه: يعني مش زعلانة
نايا وشها فرحان: انتي هبلة صح
دانية بهزار: لا بس بحب استهبل
نايا: ناوي ع امته
دانية: اول الشهر اللي جاي
نايا حضنتها: ان شاء الله هتبقى احلى عروسة منتظرة ربنا يسعدك
دانية بحزن: كان نفسي فرحنا يكون مع بعض
نايا الضحكة تختفي من وشها: الحمدلله ان حد فينا هيتجوز.

دانية: ان شاء الله مهيمن هيرجع عشان هو بيحبك
نايا بوجع: مافتكرش حد بيحب حد يشك فيه، خلاص انا كرهت الشخص ده ومش عايزة اسمع اسمه ولا حتى عايزة اقول اسمه، مات بالنسبة ليا و عيطت جامد
دانية حضنتها: خلاص عشان خاطري اهدي
نايا: انا مش بعيط عليه بعيط ع نفسي اني اتخدعت في شخص و افتكرته جدع و بيفهم، اه انا كذبت عليه، بس ده ربنا بيغفر و يسامح و اللي خبتطه نفسه سامح، هو ايه قلبه مخلوق ايه
دانية: عشان خاطري اهدي.

نايا مسحت دموعها: من دلوقتي دموعي مش هتنزل تاني خلاص ربنا يسهله في حياته و يصبر قلبي ع جرحه ليا، لما تنزلي تجيبي الفستان ابقي قوليلي عشان اخد اجازة و الف معاكي
دانية: طبعا هو انا ليا حد ابهدله و اشحططه معايا غيرك
نايا حضنتها: ربنا يسعدكم
دانية بحب: و يسعدك (فونها يرن): ده فادي
نايا تمسح دموعه: هاتي ارد عليه (و فتحت)
فادي: ضي عيوني انا تحت بيت نايا
نايا: احم احم.

فادي بإحراج: نايا، طيب قولي اي حاجة عرفيني ان انتي مش هي
نايا بضحك: لا ما انا لازم اطمن ع اختي و اشوف جوزها هيكلمها ازاي من ورا الناس
فادي: يسمع من بقك ربنا و ابقى جوزها
نايا بفرح: مبرووووك يا فدائي هتبقى عريس يا بيضه قريب
فادي بفرح: و ربنا، لا احلفي
نايا بتحاول تهزر: و ربنا وربنا و ربنا
فادي بفرح: اخيرا وافقت.

نايا: طبعا امال ايه، ده احنا هرمنا من اجل هذه اللحظة و الله كنت فكراها هتعنس بس يالا الحمدلله لقينا اعمى يشيل الشيلة و يريحنى و يريح امها و اختها و البشاريه كلها و ظلم نفسه
فادي بهزار: شكلي اتدبست
نايا: ابدا دندون دي ملاك استغفر الله
فادي: انا كده اطمنت اني داخل ع ايام لطيفة
نايا: تم قذف الصاروخ بنجاح يا فندم و وصل للهدف ( ضحكت ) خدها اهي
فادي: بعد ما اطلقتي الصاروخ و دمرتي كل الارجاء.

نايا بضحك: اهم شئ ان الواحد يعمل الخير و يحس براحة لا توصف
دانية اخدت الفون: ده انتي شحورتيني، حبيبي اوعى تصدقها انا نسمة و حتى اسمي نسمة
فادي بصحك: نسمة طيب انزلي يا ناااااسمة
دانية بفرحه: انت تحت
فادي بحب: اه وحشتيني
دانية بكسوف: ثواني و اكون عندك
قامت سلمت ع نايا و نزلت.

مهيمن بقى هالك نفسه في الشغل و التمارين و تدريب نضال.

بعد اسبوعين
عند نايا
كانت بتعمل اختبارات و كانت بتنجح و الدكتور كان فخور بيها جدا
اما زياد صاحبها من ايام الدراسة: نايا حاجة كويسة انك بقيتي ملتزمة في مواعيدك و حاجة كويسة انك تعملي تجارب و تنجح بس اللي مش كويس انك مش نايا، فين نايا اللي كانت مابتشلش للدنيا هم مالك يا نايا، انتي عارفة اني بحبك و انتي دايما تقولي خلينا اخوات و انا وافقت اننا نكون اخوات ممكن اعرف اختي مالها.

نايا دمعت: انا اسفة اني جرحتك في يوم ماكنتش اعرف الجرح من الحبيب بيبقى صعب اووي كده (و عيطت)
زياد: نايا انا تقبلتك اختي و مش مجروح منك كفاية عليا اشوف ضحكتك
نايا فضلت تعيط
زياد مسح دموعها بأيده: ينفع كده وسختي ايدي بطلي عياط بقى معيش مناديل و رفع البلطو بتاعه و مسحلها وشها يرضيكي البلطو كده اتبل يرضيكي
نايا ابتسمت: ع فكرة انا معايا مناديل.

زياد: يا بخيلة طم ماتطلعي بدل ما انا بوسخ هدومي و هاضطر دلوقتي اغسله
نايا بهزار: انت لسه معفن
زياد بهزار: طبعا امال ايه الغسالة دي عايزه ماية و كهربة و مسحوق و ليه المصاريف دي كلها
نايا بضحك: لا معفن معفن
زياد: معفن معفن بس كفاية عليا اني شفت ضحكتك
نايا: يابخت اللي هتتجوزك
زياد: اشمعنى
نايا: شخصيتك لذيذة بتهزر ما بتعملش حساب لبكرةو ع فكرة انت مش معفن
زياد: دي شهادة اعتز بيها عندك عروسة بقى ليا.

نايا: عليا بتحبك اووي و هي طيوبة
زياد بضيق: دي طيوبة اووي اووي دي بتصدقني في كل حاجة
نايا: انت بطل غلاسة عليها، و مش هتلاقي حد يحبك قدها
زياد: تمام يا اختي و انا في اقرب فرصة هروح اتقدملها
دخلت عليا المعمل
زياد: الحقي يا علياء الفار هرب من المصيدة و تحت رجلك
عليا وقفت اتمسمرت مكانها وفضات تصوت
زياد يشاور عليها: مش قولتلك هبلة
نايا: انت اللي غلس والله، و تبص ليها بس يا علياء مافيش حاجة.

زياد: تعالي يا علياء عايزك
علياء راحتله بفرحة: نعم
زياد: عايز رقم باباكي
علياء بخوف: ليه هو انا عملت ايه
زياد يعض شفيته اللى تحت: شايفة، شايفة مجايبك
نايا بهزار: معلش معلش دي طيوبة
زياد: ماشي يا نايا، و بص ل عليا اخلصي هاتي الرقم عشان اتنيل اخطبك
عليا بفرحه و قالت بسرعه: العنوان 39 شارع الشريف
زياد بضحك: العنوان ع طول كده
نايا ضربته ع كتفه: مبروك يا زوز
زياد بغيظ: الله يبارك فيكي ياختي.

نايا بضحك: اسيبكم انا بقى و نزلت من المعمل لقت عربية هامر و كلها فاميه راحت عندها فضلت تمسح دموعها وظبطت شعرها و مشيت.

اللي كان جوه العربية كان هيجيلو سكتة قلبية اول ما قربت للعربية
فادي اتصل عليها
نايا: فادي عامل ايه
فادي: فين كلمة زومل و لا خلاص مابقناش زومل
نايا: احنا بقينا اكتر من زومل كمان و انت عارف كده
فادي: طيب نفسي اقابلك و ندردش شوية مع بعض زي زمان
نايا: ان شاء الله
فادي: النهاردة
نايا: اوكي
روحت اتغدت و نامت شوية و راحت قابلته.

اول ما دخلت الكافيه شافت عربية نوع تاني بس برضه كلها فامية فضلت تبص عليها شوية و دخلت اول ما دخلت افتكرت ان ده نفس المكان اللي شافت فيه مهيمن اول مرة
تملكت دموعها و بصتلهم: ازيك يا فادي ازيك يا عمرو و اخدت دانية بالحضن
فادي و عمرو: الحمدلله
فادي: ايه يا حاجة مالك مش بتسألي، امال لو ماكنش بنا ضفادع و تعابين
نايا بقوف: بس الله يقرفك متفكرنيش
دانية باستغراب: اكلتي الحاجات دي يا نايا.

نايا: الجوع كافر يا ماما
دانية: ده لو هموت ياااي
نايا زقتها عليه: خدها اسبوع في الصحرا و نشوف هيبقى ياااي و لا الله عالجمال
عمرو بجديه: واحشتني القاعدة معاكي
نايا بضحك: عدوي اللدود بيقولي اني وحشته
عمرو: اه والله، معلش اني كنت بغلس عليكي في الاول
نايا بهزار: بس يا راجل هو في الاول بس اتقي ربنا
عمرو: ماشي يا لمضة
فضلو يتكلمو شوية مقدرتش تكمل هزار و عنيها دمعت
فادي: مالك.

نايا من غير قصد طلعت اللي في قلبها: هو عامل ايه
فادي: لسه يا نايا
نايا بحزن: والله مش قادرة انسى خالص
عمرو: بصي هعملك مفاجأة النهاردة بليل و ده يبقى اعتذار منى ع كل اللى حصل منى زمان
نايا: ايه هي؟
عمرو: بليل و لو نفع قبل كده هتصل عليكي ماسنجر كام اوك
نايا: اووك
و فضلو شوية مع بعض و هي روحت و فادي روح دانية و عمرو راح المركز و فادي راح وراه و دخلو مكتب مهيمن فضلو يدرسو قضية لحد ما مهيمن تعب.

مهيمن: انا فصلت كملو انتو و قام نام ع الكنبة اللي في المكتب
عمرو و فادي فضلو يدرسو في القضية و يحطو خطط عمرو بص ع مهيمن و اتأكد انه نام ع الاخر اتصل ع نايا ماسنجر
نايا فتحت
عمرو و فادي شاورلها ماتتكلمش
و وروها مهيمن و هو نايم نايا حطت ايدها ع بوقها و فضلت تعيط
فادي شاورلها تسكت
عمرو كتبلها: استني هوريكي حاجة كمان بس امسكي اعصابك
مسك فون مهيمن و ورهولها و كانت صورتها الخلفية ع موبايل مهيمن.

فادي شاور ع مهيمن و عمل ع قلبه قلب بايده و شاور عليها
هي فضلت تعيط
عمرو كتبلها: سلام احسن نتنفخ
نايا قفلت و ماكنتش عارفة تنام و بتعيط كتير و قامت تتفرج ع ذكرياتها معاه: مادام بيحبني ليه قالى كده؟ ليه بيوجع قلبي و يخرحنى؟ ( فضلت تتفرج و تعيط و مش عندها جواب واحد ل اي سؤال )
فضلتصاحيه لحد الصبح و نزلت راحت الشغل.

اول ما نزلت شافت عربية كبيرة هامر و تكلم نفسها: ايه حكاية العربية دي اللي ورايا في كل مكان و باب العربية اتفتح و نايا لقت نفسها جوه العربية.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة