قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والثلاثون

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والثلاثون

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والثلاثون

تررررن تررررررن
خالد. ديه ماما
تالا، رد
خالد، لا هتزعق ردي انتي
تالا، متخافش رد بس
خالد، لا ردي انتي
اخذت تالا منه الهاتف
تالا، الو ي عمتو
امل، تالا! خالد حصلو حاجة
تالا، لا ي عمتو خالد معايا بس خايف تزعقيلو
امل، الحيوان مش يطمني عليه
تالا، مفيش ي عمتو ده زي القرد واقف جنبي
امل، طب جايين امتى علشان نحط الاكل
تالا، يعني ربع ساعة كده ومعانا ضيفة
امل، ماشي ي حبيبتي مستنياكم
خالد، ها عملت إيه.

تالا، هديت شوية يلا ي يارا تعالي اتغدي معانا
يارا، بس الوقت اتاخر
تالا، الساعة 7: 30 لسة بدري
خالد، ايوة ي يويو
تالا، يويو! اصبر عليا
ضحك الاثنان عليهم اخذتهم تالا في سيارتها وعادو إلى المنزل
امل، كنت فين ي خالد قلقتني عليك
خالد. متخافيش ي ماما انا كويس بس
تالا. مفيش ي عمتو كانو بيزورو واحد صاحبهم ومفيش حد هيرجعهم
حسن، طب اطلعي ي حبيبتي غيري هدومك علشان نتغدا
تالا، معاك حق ي بابا
صعدت تالا وصعد هشام خلفها.

هشام، قولي بقى الحقيقة
تالا، عرفت منين اني بكذب
هشام، اممممم علشان حفظتك اكتر من نفسي
قبل ان ترد تالا طرق الباب
تالا، طب قوم افتح
هشام، حاضر
نهض هشام وتوجه إلى الباب
هشام، ايوة ي خالد
خالد، مفيش بس كنت عايز تالا
هشام، اشمعنا
تالا. مين خالد إيه في حاجة
خالد، مفيش كنت عايزك ثانية
تالا، طب تعالا دقيقة
خالد، مفيش انا كنت عايز اشكرك على كل اللي حصل انهرده واللي قولتية لماما.

تالا. انا معملتش حاجة و ياريت المقابلات الجاية بينك وبين يارا تبقى هنا
خالد، هنا اللي هو هنا في الفلة
تالا، ايوة هو في حد مش موافق
خالد، لا بس
تالا، خلاص ابقو اتقابلو هنا
خالد، ربنا يخليكي عن اذنك بقى علشان سايب مزتي تحت
تالا، جيل بايظ امشي ي خالد الله يستر عليك
دخلت تالا إلى غرفتها مرة اخرى
هشام، كان عايز إيه
تالا، كان بيشكرني
هشام، احكيلي ي تالا بقى
حكت له تالا كل شئ من البداية
هشام، امممم يعني بيحبها.

تالا، شكلو كده يلا بقى ننزل
هشام، يلا
نزل الاثنان من الدرج وتناولو طعامهم وكالعادة لم يخلو من ضحكهم وكلامهم في اليوم الثاني اصتحب يزيد تالين إلى المشفى دون ان يخبرو احد وتوجه كل منهم إلى عمله وجامعتهم دخلت تالا إلى القسم واحضرت التسجيلات الصوتية اراحت جسدها على الكرسي وبدات في سماع المكالمات اغلقت التسجيل وبدات في هز الكرسي دخل اسلام عليها
اسلام، ها ي حبي التنفيذ امتى
تالا، انهرده.

اسلام، انهرده! اشمعنا
تالا، الموضوع زاد عن حدو وانا اتخنقت وعايزة كل حاجة تظهر
اسلام، يعني اكلم جودي اقولها تجمع الناس علشان نلحقها قبل ما تخرج
تالا. كلمها
اخرج اسلام هاتفه
اسلام، ازيك ي قلبي، تمام ماشي الحال بقولك، قولي للبيت كلو من اول عمو حسن لحد خالد ممنوع الخروج من البيت، مفيش ي قلبي في حاجة مهمه لازم الكل يعرفها، بليل ي جوجو بقى، متخافيش ي قلبي، سلام ي عمري
تالا، كل ده.

اسلام، إيه القر ده خليك في نفسك ي اخ
تالا. هههههه حاضر اهم حاجة البت المفعوصة ديه عليك
اسلام، بس ازاي والراس الكبيرة ماتت
تالا، هههههههه مين اللي مات محدش مات منهم ال3
اسلام، احلفي
تالا، مش بحب احلف بس على العموم بليل هتشوف
اسلام، احمممممس ده بجد
تالا، ي عمي خليك في حالك بقى ي عسكري
العسكري، تمام ي فندم
تالا، الضابط حسام يجي هنا فورا
العسكري، اوامرك ي فندم
اسلام، طب عن اذنك ي ابلة انا ماشي
تالا، سلام.

حسام، نعم ي تالا
تالا، موجود
حسام، ايوة
تالا، طب جهزو انهرده
حسام، طب بعد كل اللي انتي عيزاه هتعملي إيه
تالا، هرجعو وتحاكموه على كل التهم
حسام. تمام امتى
تالا وهي تنظر إلى هاتفها، الساعة دلوقتي 7 على 9 كده
حسام، هروح اخليهم يجهزوه
تالا، اوك
اما في المنزل
فاتن، انا عايزة اخرج هو جوزك هيتحكم فيا
جودي، العفو ي ماما بس البيت كلو لازم يبقى موجود
حسن، خلاص ي ست فاتن هما كلهم شوية وجايين.

هشام، طب إيه سر تجمع العيلة كلها
جودي، مش عارفة بس الاهم ان يزيد وتالين يجو قبل ما اسلام وتالا يجو
فريدة، انا اتصلت بيهم وهما في الطريق بس صوتهم كان باين عليه الفرح
فاطمة، الله يفرحهم كمان وكمان
دخلت تالين وهي تركض
تالين، ماما ماما ماما
فاطمة، في إيه ي بنتي
يزيد، ي بنت المجنونة ما براحة
امل، في إيه
يزيد. هو في ضيف جديد جاي عندنا
خالد، ضيف مين
يزيد، ابني
حسن، بجد ي يزيد.

تقدم الجميع إلى تهنئتهم جلست تالين وجلس بجانبها يزيد
فاطمة، اهم حاجة الراحة
رامي، عقبالي ي رب بقى
مازن، وانا كمان وانا كمان
ريماس، هتروحي الجامعة ببطنك هههههه
تالين، ده بعينك انا الجامعة باقي على ما تخلص 4 شهور اكون انا في اول الخامس كده والبس واسع
فريدة، هههههه تلبسي واسع على اساس انو مش هيبان
قاطع ضحكتهم عندما دخل اسلام وهو ممسك بشعر كارما ودفعها على الارض امامهم.

حسن، في إيه ي اسلام واية اللي جاب ديه هنا
كارما، انتا اتجننت ي حيوان
اسلام، تخرصي خالص لحد ما تالا تيجي بدل ما اخلص عليكي
فاتن بتوتر، هو هو في إيه
اسلام، كلها دقايق وهتفهمو كل حاجة
هشام، تالا فين
رامي، انا مش فاهم حاجة
خالد، محدش فاهم حاجة
دخلت تالا وهي ممسكة ب بلال الرشيد ودفعته على الارض امامهم
كارما، خالو!
فاتن، بلال!
فلاش باك
تالا، انتا لسة هتتكلم.

اخرجت مسدسها وصوبتها علية اطلقت الرصاصة ليشهق الجميع ولكنها كانت في الهواء
حسام، تالا لو مات هتضري
تالا، حسام انا عايزاك في خدمة
حسام، اتفضلي
تالا، بلال عمل معايا حاجة زمان ومحتجاه كنت عايزة ميتعرضش على النيابة لان في تهمة زمان
حسام، تهمة! تهمه إيه
تالا بجمود. قتل قتل اكرم القاضي
حسام، جدك!
تالا، اللي عيزاه منك انو ينزل خبر وفاتو علشان الحقيقة تظهر علشان خاطري ي حسام.

حسام، ماشي وانا هخلي بابا يتكفل بالموضوع
تالا، شكرا بجد وصدقني بدل المخدرات هتبقى مخدرات وقتل
حسام، ماشي ي تالا علشانك
اومات تالا بالشكرا
عودة من الفلاش باك
تالا بسخرية، مالكم مصدومين كده ليه
كارما، خالو انتا عايش
هشام، خالك!
تالا، ههههه لا ومش بس خالها ده جوز مرات عمي الله يرحمو فاتن
شهق الجميع بصدمة
تالا، تؤتؤ واضح ان العيلة كلها متعرفش بس الفيديو ده هيعرفكم كل حاجة
رامي، إيه الفيديو ده.

فاطمة، لو سمحتي ي تالا فهمينا كل حاجة
تالا، اتفرجو الاول وبعدها هحكي كل حاجة
بلال، تالا انتي كده هتخسري صدقيني وانا مش هسكت
تالا، مش هخسر اكتر من اللي خسرتو
كارما، بس انا مليش ذنب في حاجة
تالا، مشتركة معاهم
حسن، هو في إيه
تالا، زي ما قولت شوفو الفيديو وبعدين هشرح كل حاجة
شغلت تالا التلفاز و رفعت الصوت على اعلى مستوى.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة