قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل السابع والعشرون

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل السابع والعشرون

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل السابع والعشرون

ايهاب مسك جميله من شعرها وجرها لبرا
ايهاب بهدوء مخيف
: فاكره بروح امك مش هعرف مخططاتك الوسخه
جميله بوجع: ااااه شعري
ايهاب: مين إلى باعتك يا بت
جميله: معرفش
ايهاب بغضب: انطقي
حور جريت عليها لما لقيته هيضربه
: ايهاب سيبها مش كدا
ايهاب زق حور بغضب
: ابعدي عن وشي دلوقتي
ورجع بص لجميله تاني بغضب
: انطقي مين إلى باعتك
: انا.

هنا دخلت ست باين عليها الغرور والتكبر، الكل بص على الباب بذهول حتى ايهاب وساب جميله إلى جريت على الست دي
جمال همس: نجوى
نجوي: ايوه نجوي مرات ابنك إلى رمتها زي الكلبه اول ما ابنك مات
شمس بدموع: امي
نجوي بسخريه: ولله إلى تنسي امها وتعيش عادي متبقاش بنتي انا بنتي الوحيده هي جميله، بنتي إلى رجعت تجيب حقها وحق امها
ايهاب بهدوء قعد ولع سجاره
: حقك في اي بالظبط
نجوي: نص الاملاك دي ليا ورثي من جوزي.

جمال: بس انا لسه ما م تتش علشان ابني يورث فيا. انتي كنتي عايزه تاخدي الورث وتمشي
نجوي: مش هتفرق كتير بقا المهم اني خت نصيبي وحقي
جمال بغضب: حقك في اي يا وليه يا خرفانه
نجوي بسخريه: دا عقد انت ماضي عليه ان نص املاك وحق ابنك لمراته
الجد كان لسه هيتكلم بس منعو ايهاب
: تمام انتي ليكي نص البيت دا وحقك تقعدي فيه
الجد بغضب: اي إلى بتقوله دا وكل الاملاك ب...
ايهاب: زي ما قلت يا جدي دا حقه وهتاخده.

نجوي ابتسمت لان الموضوع تم بسهوله كدا من غير اي مشاكل
ايهاب سحب ايد حور وطالع
: البيت بيتكم اتفضلو
عبدالرحمن: ايهاب اي ال
ايهاب ببرود: نتكلم بعدين يا عبدالرحمن.

عند ادهم طالع من لاوضه بتاعته بنوم عاري الصدر
ادهم: صباح الخير يا جماعه
نوسه وايه كانو قعدين على الكنبه متغطيين بالبطانيه لانه بتشتي
نوسه بخضه: يالهوي طالع كدا في التلج دا البس حاجه من البرد
ادهم قرب وقعد وسطيهم
: انا كنت مشغل الدفايه والجو حرا جو بس النور قطع
نوسه: قومي هتيله حاجه يلبسه يا آيه
ايه قامت تجبله حاجه يلبسها
ادهم بصوت عالي: هاتي اللاب معاكي يا آيه
آيه جبتله بروفل وللاب.

ادهم اخد منها التيشرت ولبس وقعد وسطهم تحت البطنيه و آيه من ناحيه ونوسه من ناحيه
وشغل اللاب على فيلم واخدهم في حضنه الاتنين
بعد شويه تلفون ادهم رن وكان في الاوضه
آيه: اروح اجبهولك
ادهم قام: لا هجيبه انا خليكي، ادهم قعد فتره طويله جوه لاوضه
نوسه بستغراب: روحي شوفيه اتاخر ليه
آيه قامت: حاضر.

آيه دخلت لقيت ادهم قاعد على السرير وماسك الفون في ايده بيرن برقم مش متسجل وباين عليه الزعل ايه قربت وقعدت على رجله وهي بتلعب في ازار القميص بكل جراءه
: مين بيتصل
ادهم ولسه باين عليه الزعل لف ايده على وسطها
: مفيش حد
آيه: عمي صح
ادهم اتنهد: ايوه
آيه: رد يا ادهم علشان خاطري
ادهم بضيق: آيه انا مش
آيه قربت وباسته بوسه رقيقه على شفايفه
: بالله عليك. لو بتحبني
ادهم اتنهد و رد بتردد
آيه دفنت وشه في رقبته وهمستله.

: انا في حضنك لحد متخلص المكالمه دي طول فيه قد ما تقدر علشان عايزه ابقا في حضنك
ادهم غمض عنيه لما سمع صوت ابوه
عباس بحب: مبسوط اوي انك رديت عليا يا ادهم
ادهم كانت ساكت و مرضيش يرد عباس اتنهد وكمل
: اخبارك ايه
ادهم بهدوء: الحمدلله
عباس: و امك اخبارها اي
ادهم: كويسه، عباس سكت شويه، كل دا وآيه حاضنه ادهم وبتلعب في شعره
عباس: آيه معاك
ادهم سكت شويه
عباس: اكيد معاك. هي إلى خلتك ترد. سلملي عليها اوي.

ادهم بهدوء: يوصل
عباس بتوتر: ان شاءلله بعد ما تتحل المشكله دي انا هقول لجدك على كل حاجه
ادهم ابتسم جوه هيستفاد اي لو قله هو كان محتاج الحضن ودفا لما كان صغير، اختصر الموضوع كله
: مشكله اي
عباس قال لادهم كل حاجه عن جميله امه
ادهم بهدوء: اعملو عقد بتاريخ قديم خلوا فيه الاملاك باسم حد تاني وهيبقا إلى معاها مش حقيقي، وبعدين ازاي ابوك يمضي على عقد زي دا من غير ميقرأ اكيد البت دي عطته حاجه.

عباس: مش عارف ولله بس إلى مستغربه ان ايهاب ساكت
ادهم: اكيد عنده حل بس مستني الوقت المناسب
عباس: ان شاءلله خير. السكوت مال المكان شويه وقطع السكوت عباس
: عايز حاجه
ادهم بهدوء: لا، ادهم قفل مع ابوه و آيه بعدت عن رقبته وباسته على خده ولسه هتقوم
: شكرا
ادهم اعتلاها على السرير (بحيث ايده تحت ضهر ايه على السرير وايده التانيه بتزيح شعرها وآيه ايديها متشعلقه في رقبته)
ادهم بسخريه: انتي ختيني لحم وهترميني عضم.

آيه بزهول مزيف: انا لمستك يا ابن الناس
ادهم: امال اي هفضل في حضنك لحد ما المكالمه تخلص وبعد ما خلصت هتسبيني
آيه بدلع وهي بتحرك ايده في شعرها
: ماما مستنيانا برا
ادهم بيزيح شعرها
: ماما دي اكتر ست بتفهم وزمانها سبتلنا الشقه
نوسه من برا: ادهم
ادهم بعد بسرعه: ايوه يا ست الكل
آيه ضحت بصوتها الناعم
ادهم مسح على وشه بضيق وطلع قعد جنب امه.

ادهم: بقولك اي يا ست الكل مش كفايه بقالي يومين مقربتش منها كفايه يعنى البت عماله تحلو
نوسه بصتله بطرف عينه. ادهم اتنهد وسكت.

ايهاب دخل لاضه بتاعته اترمي على الكنبه بتعب وهو بيفرك جبينه، فتح عنيه لقي حور واقفه بعيد
ايهاب: مالك
حور بصتله بطرف عينها
ايهاب اتنهد وقام باسها على جبينها
: متزعليش مني بس انا لما ببقا مضايق مبشفش قدامي ف حاولي ابعدي عني
حور: و لما مش انا إلى ههديك مين إلى هيهديك
ايهاب بغمز: يا جامد انت يا مسيطر
حور بخجل: ايهاب
ايهاب ضحك: متزعليش مني ماشي
حور اتنهدت: مش زعلانه، بس انت بجد هتخليها تقعد معانا.

ايهاب: لا طبعا
حور: امال اي
ايهاب باس راسها: هتعرفي في الوقت المناسب
حور هزت راسها و ايهاب خدها في حضنه ووو.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة