قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الرابع عشر

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الرابع عشر

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الرابع عشر

ذهب الجميع إلى السيارة جلس اسر مع رهف في الخلف وكان في الامام سيف والسائق بعد قليل نامت رهف على كتف اسر ولكنها ما زالت متمسكة به بقوة نظر لها اسر بحزن وقبل راسها بكل حب
سيف: نامت
اسر: ايوة
سيف: ربنا يعينها بجد انهرده كان يوم صعب عليها
اسر: اومال لو دخلت وشفت جوه وامها ميتة قدمها وكان منظر مخيف بجد اموت واعرف ازاي استحملت
سيف: هي سيليين ماتت
اسر: ايوة، سيف
سيف: نعم.

اسر: لما نوصل انا هشيل رهف وهدخلها الاوضة وانت قولهم يطمنو ويسيبو الاوضة ويجو بكرى يطمنو على رهف علشان هي دلوقتي مش هتقدر تعقد معانا ولازم ترتاح بعد اللي حصل انهرده
سيف ؛معاك حق
نذهب إلى الفندق دخل يوسف وزياد وهم يركضان توجهو نحو الرسبشن وسالو عن الغرفة بعد ان ذهبو طرقو الاب بقوة فتحت لهم سلمى ما ان راتهم حتى ارتمت باحضان يوسف باكية احتضنها يوسف ودخلو إلى الجناح
زياد: اه اللي حصل ده.

يوسف: بس يا سلمى خلاص
زياد: ومين اللي خطف رهف احكولنا
احمد: استنو انا بكلم سيف خليني اسوف عملو إيه وبعدين نحكي ليكم
سيف: ايوةيا احمد
احمد: ايوة يا سيف عملتو إيه مسكتوهم وجبتو رهف
سيف؛ايوة متخفش رهف معانا
احمد: طب ادهاني عايزة اطمن عليها
سيف: مش هينفع رهف نايمة دلوقتي المهم فضو الجناح علشان رهف دلوقتي تعبانة جدا وان شاء الله بكرة نيجي نشوفها
احمد: ماشي بس رهف كويسة
سيف: ايوة متخافش
احمد: ماشي زياد ويوسف جم.

سيف: خلاص احجز ليهم جناح علشان يرتاحو
احمد: ماشي سلام
سيف: سلام
يوسف: ها طمنا رهف عاملة إيه
احمد: هي كويسة بس نايمة دلوقتي وسيف بيقولكو سيبو الجناح بتاع رهف وروحو تي جناح فاضي واقعدو فية لغية ما يجو
محمد: فعلا رهف هتيجي تعبانة مش هتقدر تقعد
سلمى: انا عايزه اطمن عليها
احمد: خلاص نشوفها ونروح
وصل التاكسي إلى الفندق نزل اسر وحمل رهف برقة كبيرة دلف هو وسيف فتح الجناح وما ان دلفو حتى وقف الجميع.

سيف: انتو بتعملو ايوه هنا
احمد: مرضوش يمشو الا لما يطمنو على رهف
اسر: طب ابعدو خليني انيمها
وضع اسر رهف على السرير وغطاها كويس وخرج لهم
احمد: ربنا يعينها
سيف: اه لو تعرفو مين اللي خطفها
يوسف: مين
زياد: نهاره اسود بس قول مين
اسر: سيليين ومعتز وعمر
سلمى: يالهوي
سيف: مش بس كده
دنيا: سمعني يا خويا المصايب الباقية
اسر: سيليين اتوفت
زياد: لا حول ولا قوة الا بالله
يوسف: طيب يلا نروح ونيجي لرهف بكرة الصبح
اسر: ماشي.

بعد ذهاب الجميع دلف اسر نحو الغرفة بهدوء شديد ودخل نحو النافذه ظل واقف بها قليلا ثم بدا يسمع صوت من الداخل دخل وحد رهف تحلم بكابوس مرعب استنتج انه ممن حدث اما عند بطلتنا كان كل ماحدث معها يتكرر في الحلم كان اخر شئ راته هو الدماء المنثورة على ملابسها استيقظت وهي تصرخ احتضنها اسر
اسر: هشششش بس متخفيش انتي معايا
رهف: دم اهئ اهئ مش قادرة اه
اسر: بس متختفيش انتي معايا هنا.

بدا اسر يهدا من روعها ويقرا عليها ايات قرانيه إلى ان استكانت بين احضانة
اسر: هديتي خلاص
اكتفت رهف بالايماء فقط
اسر ؛طب احكيلي اه اللي حصل
نظرة له قليلا ونزلت منها دمعه اسر وهو يمسح دموعها
اسر: لو مش قادرة متحكيش
رهف: لا بكرة كلهم هيجو ويسالوني وانا مش قادة احكي
اسر: طب قولي يلا
رهف ؛بعد ما، بس وبعدين انت جيت
اسر: طب دلوقتي انتي كنتي بتعيطي علشان خايفة من الضلمة والفيران والكلاب.

رهف: انا بخاف منهم جدا وعندي فوبيا
اسر بمرح: اللي هي اخت اللوبيا
رهف: والنبي انا مش ناقصة انا عايزة اخد دش
اسر بخبث: مش محتاجة مساعدة
رهف نكزتة في كتفة: بس يا بابا
اخذت رهف الملابس ومنشفة واتجهت نحو الحمام
اسر: انا بقول نبقى في الخدمة برضو
رمت عليه رهف المنشفة واغلقت الباب اخذت رهف حمام وازالت عنها اثار الدماء وارتدت شورت يصل عند الركبة وبلوزه بنص كم وخرجت رائها اسر وهو يصفر
اسر: حلو اوي الطقم ده.

رهف: وحيات امك وامي يا شيخ انا لبساه علشان مريح
اسر: عبوشكلك فصيلة
رهف وهي تريح جسمها على الفراش: سبني انام ينوبك ثواب يا شيخ لحسن انا جسمي مكسر وبكرة مسافرة
اسر: نعم ياختي مسافرة فين
رهف: راجعة القاهرة
اسر: اشمعنا
رهف: مش قادرة اقعد هنا بعداللي حصل هسافر القاهرة بكرة
اسر: طب وانا
رهف: متخافش هتيجي معايا
اسر: هيرجعو معانا
رهف: متخافش انا هقولهم وهما بيسمعو الكلام ممكن انام بقى
اسر: اتخمدي ياختي.

رهف: شكرا يا خويا
اسر في سرة: كك خوت يخوتك في دماغك يا بعيدة
طفى اسر النور صاحت رهف مذعورة؛انت بتعمل إيه
اسر: بطفي النور علشان ننام
رهف: هو البعيد حمار
اسر: افندم
رهف: انا عندي فوبيا من الضلمة
اسر: اه صح طب اعمل إيه انا مش بعرف انام غير والنور مطفي
رهف: مليش فيه اتصرف روح نام برة
اسر: انا كده كده مليش مزاج انام هطلع اقعد بره في الفراندا.

رهف: سكه السلامة شوفت انا منك انت ياما يلا بالسلامة اتفضل زوق الباب وراك
اسر خبطها بالمخدة وجري
رهف: يا حيوان
بعد قليل نامت دخل عليها اسر وطفى النور ونام جمبيها فضلو نايمين مصحيوش الا على صوت الباب بيخبط بصت رهف للساعة كانت 6 بليل قامت جري فتحت الباب لقت احمد في وشها راح حضنها راحت رهف حضناه هو كمان بعد ما حضنو وسلمو واطمنو دخلو قاعدو
رهف: حرام عليكم حد يصحي حد كده.

زياد: عبوشكلك يعني احنا هنموت من القلق عليكي وانت صاحية بتقولي عايزة انام
يوسف: ده انا كان نفسي اخلف كام عيل بس خلاص مع الخضة بتاعت امبارح انسو حتى اني افك الخط
رهف: بس يا بابا بلا خط بلا كرت
محمد: والمصحف انتو بتستهبلو ده احنا كنا هنيجي من الساعة 3 العصر
رهف: واللهي كنت سبتكم عفنتو على الباب
سلمى: لا وحضرتك عملالي نمس بوند وطالعة تجري منهم
دينا؛ وهو مسدس واحد جابت ارض ارضي.

دنيا: والمصحف لو تشوفينا امبارح واحنا بنعيط وحضرتك طلعالنه فري كدو وعادي مكناش عيطنا امبارح
اسر وهو طالع من الاوضة: رهف اطلبي فطار لحسن بسم الله الرحمن الرحيم بيطلعو منين دول
سيف: من تحت السرير
احمد: الناس تدخل صباح الخير مساء الخير كلو خير انت صاحي جعان
يوسف: حبيبتي يا اختي خدي بالك من نفسك
زياد: والمصحف تصحي متلاقيش دراعك
محمد: وممكن منلاقكيش كلكك على بعضك كده
دينا: بس يا واد منك ليه
اسر: حبيبتي وربنا.

رهف: انا هدخل استحمى
يوسف: ان عايزة اعرف اه اللي حصل
رهف: اسر يحكيلك
حكى لهم اسر بينما رهف كانت تاخذ دش
رهف: اسر قوم حضر شنتطك انا حضرت بتاعتي
سيف: استني انتو رايحين فين
رهف: هرجع القاهره تاني
محمد: طب استني نحضر...
رهف: لا انتو هتكملو دول يدوب اسبوعين وانا مش قادرة اجادل يلا يا اسر قوم
احمد: بس...
زياد: رهف مدام قالت محدش هيقدر يتكلم
سيف ومحمدو احمد: حااااضر اوف
البنات: هييييييه.

رهف: شفتو البنات فرحو ازاي والمصحف انتو كائبين يف
اوصل احمد رهف واسر وزياد ويوسف وعادو إلى القاهره ذهب يوسف وزياد نحو فله زياد ودخل اسر ورهف نحو الفلة خاصتهم
اسر: ادينا يا ستي وصلنا القاهره هنعمل إيه
رهف: بكرة نننزل الشغل
اسر: لا حرام كده
رهف: حرمت عليك عشتك يا بعيد
اسر: بقى كده طب تعالي
رهف: والله انا مش قادرة اطلع اجري
اسر: امممممم رآفتاً بيكي مش هعمل حاجة
رهف: طب روح شوف رافت علشان عايزاك.

ثاني يوم ذهب كل من اسر ورهف نحو الشركة
دانة: مستر اسر وبشمهندسة رهف اهلا وسهلا
رهف: مرسي يا دانة ابعتيلي كوباية كابتشينو حلوة كده وكل الورق اللي عايز يتمضي
دانة ؛اوك
اسر: وانا على مكتبي سلام
ذهب كل منهم على مكتبة بدات رهف في مراجعة الاوراق
رهف: يا ربي الورق ده عايز يتمضي من اسر كمان اووووف
ذهبت رهف نحو مكتب اسر دخلت وجدت اسر يلعب على الهاتف
رهف: بقى انت سيبني مطحونة من الصبح وحضرتك بتلعب.

اسر: طب اعمل إيه انتي مدتنيش حاجة
رهف: المهم خد الورق ده وقع علية
اسر بخبث: اوقع فين
رهف وهي تذهب بجانبة: لازم تكشف على نظرك ااااااه
قبل ان تكمل كلامها سحبها اسر واجلسها على رجله
اسر: تصدقي شوفت كده
رهف: اسر انت اتجننت شيل ايدك خليني اقوم
اسر: امممممم لا يا داااانة يادانة
رهف: لا ده انت اتجنتت رسم...
دانة: ايوة يا، انصدمت دانة عندما وجدت رهف تجلس على رجل اسر
اسر: ماالك يا دانة في حاجة.

دانة ؛ها لالا ابدا يا مستر نعم
اسر: اتصلي على اشيك مطعم في مصر واحجزيلي تربيزة باسم الباشمهندس اسر محمد وحرمه رهف السيوفي
وقعت الصدمة على الفتاتان فرهف لا تريد ان يعلم شخص بموضوع زواجها ودانة كانت مصدومه لمعرفت انه متزوج وليس من اي شخص هذه رهف اللعينة
دانة: حاضر يا فندم خدمة تانية
اسر: لا
دانة: مبروك يى فندم عن اذنك
بعد خروجها قالت رهف بعصبية
رهف: انت ازاي تقولها
اسر: انا حر اقول اللي عايزه.

رهف: طب ارتحت كده
اسر: لا لسة
رهف: ناوي تقول للشركة كلها
اسر: لا ناوي اعمل كده
قبل ان تتكلم رهف كان اسر يقبلها كانت رهف في حالة صدمة دفعته عنها بقوة
رهف: انت اتجننت احنا في الشركة
اسر: بسيطة يا ستي تعالي نروح البيت
رهف: انت قليل الادب
اسر: يا مفترية ده انا كده محترم تحبي اوريكي قلة الادب
رهف: لا لالا لامش عايزة اشوفها
اسر: ليه كده بس ده انا مصمم اوريهالك
رهف: يا بابا احنا في الشركة ابعد ايدك خليني امشي.

اسر: امممممم ماشي بس مسيرك يا ملوخية تيجي تحت المخرطة
رهف وهي متجه نحو الباب: في مدير يقول مخرطة وملوخية اخص
اسر: يا ملوخية
نظرت له رهف بغضب
اسر: قصدي يا رهف الملف
ذهبت له رهف لتسحب الملف ليخطفة منها
رهف: هنلعب بقى ولا إيه
اسر: لا بس خدي الملف اهو انا مش فاضي
بدا اسر بنقل الملف بين يديه
رهف: يوووووه انا مش عايزاه خليه عندك
كادت ان تذهب حتى امسكها اسر: خلاص متزعليش يا طفلتي الحلوة رهف: انا مش طفله يا غبي.

اسر: اممممم لسانك طويل ومحتاج قص
رهف: وانت اطول وطلعت لسانها ومشيت
اسر: انتي يا بت ههههههه مجنونة
دخلت رهف راسها من الباب: بت اما تبتك يا مجنون وطلعت لسانها ومشيت
اما في الخارج عند دانة.

دانة في سرها: يعني متجوز وماشي ممكن اخليه يطلقها ويتجوزني بس ديه مش اي ست ديه رهف اللي مسكت الشركة في كام يوم خليتها ماشية على سيف طب انا هعمل إيه دلوقتي انا مستحيل اسيبة طالما مبقاش ليا مش هيبقى لغيري انا هخليهم يسيبو بعض بس ازاي
خرجت رهف من مكتب اسر وجدت دانة تجلس على مكتبها غاضبة فاطلقت ضحكة لاغاظتها نظرة لها دانة بعضب ثم تحولت إلى ابتسامة ماكره
دانة: مبروك يا فندم
رهف: الله يبارك فيكي عقبالك.

دانة: مرسي انا حجزت ليكم في مطعم، ان شاء الله يعجبكم
رهف: مرسي
دخلت رهف إلى مكتبها وبعد قليل دخل عليها اسر
رهف: خير في إيه
اسر: مش عارف بس حسيتك عيزاني
رهف: ديه حقيقة فعلا انا كنت عايزة اعرف ليه هنروح مطعم
اسر: امممم مش عارف بس قولت نغير
رهف: اوك عايز حاجة
اسر: امممممم اه البسي فستان شيك
رهف: يووووه ماشي حاجة تانية
اسر: يا بنتي هو انا بشحت منك.

رهف: انت مالك بس انهرده مرة ملوخية ومرة بشحت يا بابا انت مدير فوق شوية ارتقي بالفاظك بس مش تبقى متكبر
اسر: هو يا...
قاطعا اسر كلامه صوت هاتف رهف
رهف: دقيقة واحدة الو، ايوة انا، ايوة خير، تمام اديني العنوان وامتى اجي، ان شاء الله الاسبوع الجاي هبقى عندك، ّ، لا مفيش اي مشاكل، لا حضرتك، وعليكم من السلام
اسر: إيه كل ده انا كنت همشي
رهف: وممشتش ليه
اسر: انتي مستفزة والمصحف
رهف: شكرا بس بردو ممشتش ليه.

اسر: يخربيت برودك مين اللي كان بيكلمك
رهف: ديه النيابه عيزاني علشان قضية ماما الله يرحمها
اسر: امممممم طب ممكن سؤال فضولي جدا
رهف: خير
اسر: ليه بتقولي عليها مامتك رغم انك بتكرهيها
رهف: مين قالك اني كنت بكرها
اسر: يعني انتي مش بتكرهيها
رهف: لا بس مش بحب الظلم وانا اتظلمت ومش بحب ابقى مظلومه علشان كده زعلت منها جامد بس مش لدرجه اني اكرها ولا انت اه رايك
اسر؛انتي صح.

رهف: طالما انا صح قاعد ليه لحد دلوقتي امشي من هنا انا مشغوله وفي شركة جاية بعد نص ساعة وهنوقع الوعقد
اسر: امممم ماشي بس متنسيش الموعد بتاع بليل
رهف: حاااضر
دانة: بشمهندسة رهف مستر ادهم بره
رهف: خليه يتفضل يلا يا اسر على مكتبك
اسر: حااضر
خرج اسر من المكتب وبعد قليل دخل شاب في بداية الثلاثينات ييدو على ملامحة الرجولية الوسامة
رهف: اهلا وسهلا يا مستر ادهم
ادهم: شكرا يا بشمهندسة
رهف: اقدر اساعدك.

ادهم: اه كان عندي فله واسعة عايز اعمل في الحديقة مسبح اطفال وغرفة رسم وتصميم وانا جاي لحضرتك هنا علشان انا سمعت عن حضرتك كتير
رهف: شكرا بس احب اعرف المساحة واشوف المكان علشان اعرف هعمل إيه بالضبط
ادهم: اوك اه رايك تيجي انهرده ويبقى بردو عشاء عمل
رهف: للاسف انا انهرده معزومة اه رايك ان انا اعزمك بس نخليها بعد ما المشروع يتعمل
ادهم: موافق ياريت تبقى في النادي.

رهف: احسن بردو ان شاء الله بكرة هاجي الفلة علشان اعرف المساحة وكدة
ادهم: وانا هاجي بنفسي اخدك وارجعك
رهف: مش عايزى اتعب حضرتك
ادهم وهو ينهض: مفيش لا تعب ولا حاجة يلا عن اذنك
رهف: اتفضل
بعدما خرج ادهم خرجت رهف وذهبت نحو الفلة لكي ترا ماذا سوف تلبس وعندما كانت تختار ملابس وجدت هاتفها يدق
رهف: الوو
منه: اهلا يا جذمة كل ده ومتتصليش
رهف: معلش يا نونا غصبن عني حصلت مصايب في شرم.

منه: يوسف حكالي كل اللي حصل يا بات مان
رهف: انا مش بات مان
منه: اومال
رهف: بات ومن منه اقفلي دلوقتي بكرة هكلمك علشان مشغولة
منه: حاضر يا مودام
رهف: ابو التعليم المجاني اللي بوظكم سلاموز
منه: ههههه سلاموز بالخوخ
كانت رهف في حيرة إلى ان اختارات فستان باللون الازرق الفيروزي يصل إلى الركبة ضيق من الخصر ثم ينزل واسع كالاميرات ووضعت مكياج خفيف نزلت وجدت اسر منتظرها ببدلة سوداء انيقة
اسر: واو الفستان حلو عليكي.

رهف: طول عمري حلوة تبا لتواضعي
اسر: ما شاء الله كل ده وتواضع طب يلا
بعد ذهابهم وجدت رهف انوار المكان مطفي
رهف: يا ماما اسر المكان مطفي
اسر: شوية والنور هيشتغل تعالي اقفي هنا
رهف: هو انا شايفة حاجة
اسر: يا بنتي ثقي فيا شوية
رهف: وايش دراني مش يمكن ترميني في النيل
اسر: طب تعالي.

امسك اسر يدها و اوقفها في مكان ما ان وقفت حتى اشتعل ضوء المكان كان مكان واسع في وسطه طاولة صغيرة حمراء والمكان ملئي بالورد وبالونات الهيليوم اما رهف كانت فرحة جدا
اسر: اه رايك
رهف: واو رائئع بمعني الكلمة جميل جدا
اسر؛طب ممكن تسمحيلي بالرقصة ديه
رهف: امممممم ماشي
بدأت الرقصة كان اسر ممسك بخصرها وكانت رهف متعلقة في عنقة
اسر؛ رورو ممكن اقولك حاجة
رهف: اتفضل
اقترب اسر من اذنها هامسا: بحبك وقبل وجنتها
رهف: بجد.

اسر: ايوة وانتي
رهف: انا إيه
اسر: بتحبيني ولا لا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة