قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع عشر

رواية سبرين امرأة من نار للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع عشر

توقفنا عندما دخلت سابي الحجز وجلست في مكان بعيد عن المسجونات الذين نظرو الى تلك الحورية الجميلة بتعجب ودهشة كيف لفتاة مثلها تدخل ذلك المكان
مسجونة 1: شوفي يا ختى الحته الجامدة ديه
مسجونة 2: عندك حق ديه جامدة اوي شوفي لبسها ولا جسمها ولا شعرها
مسجونة 3: مش حلوة او يعني
مسجونة 2: ده قصر ديل البت جميلة جدا
مسجونة 1: وتفتكرو مسجونة ليه
مسجونة 3: هتلقيها دعارة مش شايفة لبسها
مسجونة 2: يا شيخة اتقي الله.

مسجونة 1: اسكتي انتى وهي ملناش دعوة.

عند سابي
كانت تسمع كلام المسجونات ولكن لم تهتم بيهم كل ما يهمها من وراء ذلك المصيبة التي من الممكن ان تنهي مستقبلها.

فى الأعلى
دخلت حمله من الداخلية لمباشرة أحوال القسم ونزلو الى الحجز
فضلو يتفقدو المساجين وعندما دخلو حجز النسا وقفت النساء صف واحد ولكن لم تهتم سابي وفضلت كما هي
نظر الضباط عليها ووجدوها تجلس بكل راحة وكأنها تجلس في منزلها فتوجه إليها واحد
الضابط: انتى يا بت اصحي
سابي: لا رد
الضابط بغل: انتى يا حيوانة مش بكلمك وامسكها من ذراعها
سابي: شيل ايدك علشان مزعلكش
الضابط بسخرية: هتعملي ايه.

سابي: صدقني هعمل كتير وهخسرك مستقبلك
فتحت سابي عيونها التي كانت بلون الجحيم لترعب الجميع من تلك الشيطانه المتمثلة أمامهم في جسم فتاة فتركها الضابط بسرعة وخروج وتركوها وعادت لمكانها.

اما مكاندر
وصل مكاندر الى القصر وصعد الى غرفة سابي وأحضر ملابس لها وغادر وحصل على اتصال من إحدى رجالة يعلمه بمكان رجل الأعمال وطلب منه معرفه خط سيره ونقل له أي شي يحدث
توجه مكاندر الى احدى محلات الطعام واشتري طعام وتوجه الى القسم
كان في الخارج عدد كبير من الحرس الخاص بسابي بالإضافة الى عدد من رجال الشرطة التي تقف في انتظار إلى هجوم منهم لتحريرها.

دخل مكاندر القسم وكان قد غادر عدد من الضباط وفضل اتنين
طلب مكاندر من إحدى العساكر إدخال الطعام لسابي ووافق بعد ان أعطى له بعض المال وغادر القسم وفضل مع الرجالة.

فى الحجز
دخل العسكري بالشنط ليالي وأعطاها لها وتوجه عسكري آخر لتحدي المسجونات وتحدث معها وغادر
فتحت سابي الشنط ووجدت بنطلون فبتسمت ع مكاندر وقام بارتدائه تحت الفستان و طلعت الاكل وأخذت بعضة وشاورت لإحدى المسجونات وأعطت لهم الطعام
بعد فترة جاء المسجونة الى سابي
المسجونة: اسمك ايه يا حلوة
سابي بتنهيدة: اسمي سابي
المسجونة: تهمتك ايه
سابي بشر: قتلت واحدة نرفزتني وقطعتها.

المسجونة: كدابة يا بت مش انتى سابي نيجو بتاعت الهدوم
سابي بسخرية: ليه هو اللي بعتك معرفكيش بس يا عسلية لو ممشتيش من ادامي ورب الكعبة لضربك ومخليش حته سليمة فيكى
المسجونة برتح: انتي بتهدديني يا بت
سابي بغضب: لا يا اوعي تفتكري الهدوم والعز حاجة وتقولى انها محترمة لا يا عزبة دانا اغسلك وانشرك وباوسخ مشبك فيكي يا منطقة انشرك لسه متخلقش ولا هيتخلق اللي يفكر يشتم سبرين النجار
المسجونة: حب والله مانا سيباكى.

رفعت المسجونة اديها ولكن سابي كانت اسرع وقامت بضربها وكسر ذراعها وصرخت في الجميع
سابي بغضب و صوت عالى: وعزة و جلالة الله لو سمعت صوت في ام المخروب ده لولع فيكم كلكم مفهوم
الكل: سكت
سابي بصوت عالى: قولت مفهووووووووم
الكل: مفهوم يا هانم
سابي: وانتى يا مره لو سمعت صوتك هكمل ضرب فيكى اخرسى عاوزة انام
المسجونة: امرك يا ست هانم
سابي بارف: حريم عاوز الحرق تدكم نيلة.

جلست سابي مكانها ولكن شاهدت امرأة تجلس لوحده على الارض فذهبت إليها وجعلتها تجلس أمامها وفضلت تتحدث معها.

فى قصر الاعصر، فى المكتب
كان جابر يجلس وهو فرحان بما حدث مع سابي وبافكار حفيدة
جابر: بصراحة ضربه معلم اسلان
اسلان بغل: ولسه هي شافت حاجة انا هخليها تسافر ومترجعش هنا تاني
هدى: هايل اسلان وبكرا الكل هيشوفها وهي خارجه من القسم ومنظرها هيبقي فظيع
فارس: ياااااااا سلام على منظرها هيبقي جامد
جابر: بكرا الصبح هتقع سابي للأبد مش بس هنا لا في كل العالم
هدى: تفتكر عشقها هيسكت
جابر: هيعمل ايه.

استأذن اسلان وطلع الى غرفته ووجد فرح تجلس حزينة
اسلان: مالك فرحتي
فرح: وحشتني مامي سلي اوي
اسلان: معلش فترة وهترج بلاش تقلقي
فرح: اسلن عاوزة انام في حضنك بقالك كتير بتسبني لوحدى
اسلان بحب: حقك عليا يا طفلتي
فرح: هو انت ممكن تحب سابي وتتجوزها
اسلان بذهول: احب سابي وتجوزها ليه بتقولى كده
فرح: ياريت اسلن شكلك بيبقي حلو وانت بتغير عليها من الشباب بحسك عاوز تقتلهم وتولع فيهم.

اسلان بجدية: سابي عندها حبيب و هي عمرها مهتحبني
فرح: بس سابي معندهاش حبيب تقصد لي
اسلان: ايوه
فرح: بس لى صدقها وبس صح
اسلان: انتى لسه صغيرة بكرا لما تكبري هتفهمي يالا نامي بقي
نامت فرح بين احضان اسلان الذي أخذ يردد كلام فرح في رأسه إلى أن سقط في النوم.

فى قصر النجار
علم محمود النجار بأن عماد يعمل مع المافيا
وعلم أيضا بأنه هو السبب وراء مقتل أبنائه
حاول أمجد ضرب ماجي ولكن انقذها وسام ووقف امام أمجد
سقطت ماجي مغمي عليها بعد ان خبطت راسها في الحوض
اسرع احمد بحملها وتوجه بيها الى المستشفي لفصحها.

طلبت ماجي من الدكتور ان يرسل لها دكتورة أمراض نسا وحكت ماجي لها كل شي وطلبت منها الكشف عليها وإذا كانت حامل هنزل الجنين او تفعل لها عمليه تنظيف رحم حتى لا يستقر أي جنين بيها
بعد الكشف على ماجي عاما الدكتورة بأنها مازالت فتاة ولم تتعرض الى اي اغتصاب مما اسعدها بشده
امر محمود وسام بأن يسحب جميع امتيازات عماد من الشركات لما فعله.

فى أمريكا
كان ألبرت يجلس وهو يغلي من سابي وما فعلته معه وكيف دمرت مجموعة شركاته وحلف على الانتقام منها ولكن في البداية سيجعلها عاهرتة باي ثمن.

فى القسم
فى صباح اليوم التالى دخل مكاندر وهو يحمل شنطة وطلب من الضابط بان يحضر سابي فوافق الضابط وأمر العسكري باحضارها وبعد قليل جاءت سابي فحضنها مكاندر بشدة
مكاندر: طفلتي انتى كويسة
سابي: امممم عوزة هدوم
مكاندر: جايب ليكي كل حاجة
الضابط: تعالى معايا في الإستراحة تقدري تلبسي هناك براحتك.

توجهت سابي الى الغرفة ودخلت الحمام ووجدته متكامل فأخذت دش بارد لعله يطفئ نار أعصابها وأخرجت ملابسها وكانت عبارة عن بلوزة باللون الابيض مع ميكرو جيب باللون الموف الفاتح ورفعت شعرها للاعلى وخرجت.

سابي: انا جاهزة يالا بينا
الضابط: هو حضرتك كل لبسك كله كده
سابي: اسأل عليا وانت هتعرف مين هي سابي نيجو
توجه الجميع الى الخارج وركبت سابي مع الضابط في سيارة الشرطة وليس البوكس وتوجهو الى النيابة.

فى النيابة
وصلت سابي و الجميع الى النيابة وصعدت تحت أنظار الجميع من تلك الفاتنه الجميلة و دخلت الى مكتب وكيل النيابة
سابي: صباح الخير
وكيل النيابة: صباح النور اهلا وسهلا نورتي
سابي: ممكن خدمة قبل منبتدي التحقيق
وكيل النيابة: اكيد طبعا
سابي: المفروض هتيجي واحدة النهاردة للنيابة علشان عليها وصولات امانة وانا كنت عاوزة ادفع الفلوس ممكن تساعدني
وكيل النيابة: اكيد تعالى معايا.

توجهو الى مكتب وكيل اخر وكانت السيدة موجودة فقامت سابي بدفع المبلغ وأخذت وصولات الأمانة واعطتهم للسيدة التي فضلت تدعي لها بالراحة والسعادة وأطلقت السيدة وأهلها الزغاريط لفرحتهم الشديدة وعادو الى المكتب مرة أخري
وكيل النيابة: بصراحة انتى غريبة اوى المفروض تفكري في نفسك مش في غيرك
سابي بابتسامة: ربنا كبير بيسخر ناس لمساعدة ناس وانا عارفة انى مظلومة وحقي هيظهر متقلقش
وكيل النيابة: اكيد اتفضلي يالا.

غادرو مبني النيابة وتوجهو الى الشركة تم فحص جميع أطقم الماس و الذهب وبالفعل كانت هناك علامة على كل ماسة
ذهب وكيل النيابة الى الفيلا الخاصة برجل الأعمال وبعد تفتيش الفيلا وجدو الطقم الأصلي في غرفة إحدى الخدم
تحت ضغط وكيل النيابة اعترف إحدى الخدم بأنه سرق العقد ووضع مكانة المزيف
تم الإفراج عن سابي وخرجت وكانت جميع وسائل الإعلام تغطي خبر برائتها.

فى قصر الاعصر
وصلت سابي الى القصر تحت حراستها المكثفة ودخلت وجدت امرأة تجلس في سن امها لم تهتم بها وجلست ووضعت قدم فوق الآخر واشعلت السجارة
المرأة بتكبر: انتى بقي سابي
سابي بسخرية: وانتى بقي مرفت
مرفت: ايوه انا مرفت هانم.

سابي بسخرية: مش انتى بردو يا تيته كنتى عاوزة تتجوزي بابي بس هو حلقلك وجوز مامي شوفتي بقي الأيام لفت ورجعو تانى اتجمعو مش ذيك اتجوزتي من واحد مش بتحبيه بس هتنزلى ايه كلنا لها عن اذنك بقي يا خالتي اه صحيح يا هدي ابقي خلى بالك من فارس أصله لعب في عداد عمره مرتين والمرة الثالثة هنزله القبر على طول
وقفت سابي وجائت لتصعد وجدت اسلان أمامها
اسلان: كفارة يا سابي.

سابي: الله يسلمك هنعمل ايه واحد ابن حرام وتربية وسخة اذاني بس تفتكر هسيبة مبقاش ملكة النار يالا سلام موقت وحافظ على نفسك هتوحشني يا اسلن
اسلان: تقصدي ايه
سابي بنوم: بعدين بعدين انا هطلع انام بااااي
تركتهم سابي وصعدت الى غرفتها وهي تتوعد لهم بالدمار و الخراب.

فى مساء اليوم التالي انقلب السحر على الساحر، عند مخازن الاعصر
وصل مجموعة من الملثمين الى المخازن وقامو بضرب الحرس وسرقة جميع البضاعة
كما حصل المثل في الشركة التي اشتعلت بيه النيران بعد سرقة مجموعة من الملفات.

في قصر الاعصر
جاء تليفون لاسلان يخبروه فيه بما حدث في المخازن والشركة فأسرع اسلان الى هناك
وصل اسلان الى المخازن ووجدها على الارض وجميع البضاعة قد سرقت ولم يفضل أي شي بيها غير علبة من المنتجات فقط
صرخ اسلان بغضب مما أرعب الجميع من ذلك الغضنفر
وعندما خرج من المصنع وفي لحظة واحدة اشتعلت النيران فيه تحت صدمة الجميع
اسرع فريق الاطفاء باخماد النيران وبعد حوالى ساعة كان تم السيطرة على الحريق.

فى قصر الاعصر
وصل الجميع وجلسو على رأسهم الطير
وصلت رساله لاسلان وكانت المحتوي كالتالي
( عزيزي الغضنفر عندما تريد اللعب لا تلعب مع من هما اقوي واشد صلابه منك فانت مهما كبرت وتعلمت سوف تفضل تلميذ في مدرسة الحياة فلا تستهان بي لأنني كالبركان فحذر لانها اول ضربة مني فالقادم احلى سلام مؤقت وانتظر الضربة القادمة ).

اصبح اسلان و عمرو وباقي رجال العائلة في ذهول تام كيف يتم تفريغ اكبر المخازن وبعد ذلك حرقها
اسلان بشر: والله لنسفك من على وش الارض
جابر بشر: عاوز بكرا الصبح اعرف مين عمل كده
فارس بسخرية: بصراحة انا محاولة قتل علشان سرقت تصاميمها لكن انت سرقة و حريق علشان اتهمتها في شغلها بصراحة شابوه غضنفر
اسلان بذهول: يستحيل تكون هي لحقت اذاي تعرف وترتب
جابر بغضب: خلاص كل واحد على اوضته مش عاوز اسمع صوت تاني.

صعد الجميع الى غرفهم وهو يتسال من وراء ذلك الخراب.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة