قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الثاني عشر

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الثاني عشر

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الثاني عشر

تراهم تغم وهي تشعر بحقد وغيرة وتعتقد بان نور هي حبيبته الجديدة فهى لم تعلم بان نور مؤظفة لديه وتقرر بان تفرق بينهم مهم كلفها الامر.

سيف: خلاص متزعلش
تتركه وتذهب وهي غاضبه منه ودموعها على خديها وتصعد لغرفتها تاخذ دوش وتغير ملابسها وقبل ان تنام يرن هاتفها
تنظر وتجد اسمه وترد عليه
نور: الو
اسر: ممكن اكلم خطيبتى شويه ولا عندها شغل
نور: هه ممكن طبعا
اسر بسعادة وفرحه: طب الحمد لله انا اشترت البدله لونها اسود كان نفسى تختاريها انتى بس مش مهم تتعوض فالفرح
نور: مبروك
اسر: فاضل بس الجرافته وهجبها لون فستانك
نور: ماشى.

اسر: لو فضيتى وانتى عندك ساعه ابقى روحى اتفرجى على الفستان واشتريه
نور: حاضر
اسر: وحجزت القاعه اللى نفسك تجوزى فيها جدتك قالتلى عليه
نور: كمان قاعه
اسر: طبعا انا عندى كام نور يعنى
نور: تسلم يااسر وتيتيا عامله ايه
اسر: الحمد لله كويسه ملك قاعده معاها طول اليوم وانا لما برجع من الشغل بقعد معاها
نور: ماشى معلش انا عارفه انى تعبكم معايا
اسر: ايه اللى بتقوليه ده يانور جدتك زى جدتى بالظبط
نور: ربنا يخليك.

اسر برومانسيه: طب مينفعش تكمليها وتبقى ربنا يخليك ليا
نور بخجل: احم ربنا يخليك لينا كلنا
اسر: ويخليكى ليا
نور: احم طيب ممكن اقفل عشان انام
اسر: طيب وخلى بالك من نفسك
نور: حاضر وانت كمان وخلى بالك من تيتا
اسر: فعينيا
نور: تسلم
اسر: تصبحى على الف خير
نور: وانت من اهله
وتغلق الخط معه وتنام.

يجلس على سريره بسعادة وهو يمسك صورتها بين يديه وهو يحدثها
اسر: امتى تحبنى يانور والله لو عرفتى بحبك قد ايه هتحبنى، بس مش مهم انا كافيه عليا اتجوزك وانا هخليكى تحبنى بمعاملتى ليك، يلا ارجعى بقا انت وحشتنى اوووى...
ويحتضن الصورة وينام.

تستقيظ صباحا وتغير ملابس وتاخذ دوش وترتدى بنطلون وقميص بكم عليه بلورو اسود شفاف وتلف حجابها الروز وتاخذ هاتفها فجيبها وتنزل تجده يجلس على الترابيزة ينتظرها
نور: صباح الخير
وقبل ان يجب عليها يرن هاتفها تنظر وتجد اسر
نور: الو
اسر: صباح الفل والورود والياسمين على احلى واجمل بنت فالدنيا
نور: ههههه ايه كل ده صباح النور
اسر: الله حبت اكون اول صوت تسمعيه على الصبح
نور: مش وحش ولا حلو على فكرة.

اسر: ههههههه هتنزلى الشغل امتى
نور: انا نزلت اهو
اسر: ايه ده يعنى انا مصحتكيش
نور: المرة الجاى بقا وانت
اسر: هلبس وانزل اهو
نور: طيب خلى بالك من نفسك
اسر: وانتى كمان
نور: حاضر
وتغلق معه وتنظر لسيف تجده ينظر لها وعلى وجهه علامات غاضب
نور: سورى
سيف: على ايه
نور: عشان رديت من غير اذن
سيف: هي بقيت بتفرق
نور: خلاص قولت سورى على فكرة
سيف: طيب هتفطرى
نور: لا لحسن اخرك ولا حاجه
سيف: والله
نور: اه والله اتفضل.

سيف: على فين النهاردة انتى اللى هتشتغلى مش انا
نور بغضب: ماشى
وتلف لتمشى وتجد نغم خلفها مباشرة
نغم: مش تفتحى
نور: وهو في حد عاقل بردو يقف وراء الناس كده
وتنظر لها نظرة تجعل تشعر بغضب وترفع حاجبها وتمشى
نغم: جبتها منين الغبية دى
سيف: مالكيش دعوة ومتشتمهاش
نغم: ده واضح انك واقع عليها اووى
سيف ببرود: اه اذا كان عجبك
لتشعر بغضب وغيرة شديد ويتركها ويمشى.

تاتى نور للغرفه الاجتماع وترحب بالوفد الالمانى وتبحث عنه وينفذ صبرها منه حتى ياتى
نور بغضب: كنت فين ها
سيف: ده مكان الخناق المعتاد بتاعك
نور: ماشى اتفضل الناس جوا
سيف: قدامى
نور: وانا مالى
سيف: انا قولت قدامى اما والله هسيبك وامشى واتصرفى بقا
نور: خلاص خلاص اتفضل
سيف: ايوة كده
نور: ربنا على المفترى
تدخل معه الاجتماع ويتناقشوا معه في كل شئ وتفاصيل الصفقه.

ملك: واد يا اسر
وتدخل غرفته تجده يقيس الدبل
ملك بدهشه: ايه ده
اسر: الدبل انا جبت لنور اصغر مقاس عشان ايديها صغيرة
ملك: يارب تعجبها بس
اسر: يارب انا ذوقى مش حلو اوووى يعنى بس بتمنى يعجبها
ملك: طيب ياخويا ماما بتقولك تعال عشان تتعشى
اسر: طيب.

تنزل نور على السلالم وهي ترتدى بنطلون جينز وقميص جينز وتلف حاجبها وتقابل سيف بالاسفل
سيف: على فين الوقت متاخر
نور: اولا الساعه 8 مش متاخر ثانيا ودى الاهم مالكش دعوة انت ليك شغلك بس
سيف بغضب مكتوم: انتى ناسيه ان جدتك موصينى عليكى
نور: ههه لا خليك فحالك
سيف: امشى اطلعى فوق مفيش خروج
نور: انت مالك انت مش ولى امرى على فكرة
سيف: بت متعصبنيش
نور: مانا لازم اخرج
سيف: شوفى محتاجه ايه السواق ممكن يجبه.

نور: انا راحه اتفرج على فساتين عشان الخطوبه السواق هيعرف يجبهولى
سيف: ااممممم ماهو مفيش خروج لوحدك
نور: خلاص هاخد السواق
سيف: لا السواق طلع ينام
نور: يوووووه بقا مانا هخرج
سيف: خلاص انا هتنازل واجى معاكى
نور ببرود: كتر خيرك
وتتركه وتمشى ليمشى خلفها وتراهم نغم وتذهب خلفها و...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة