قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب قاتل للكاتبة أسماء صلاح الفصل التاسع والعشرون

رواية حب قاتل للكاتبة أسماء صلاح الفصل التاسع والعشرون

رواية حب قاتل للكاتبة أسماء صلاح الفصل التاسع والعشرون

-آسر انا عندي مشاعر من ناحيتك بس عايزة اتخلص منها لانه مش صح
حاوط آسر وجهها و قال: -مش فاهم؟ قصدك اي؟
-عارفه انك فاهمني آسر انا حاسه اني عندي مشاعر من ناحيتك بس دا مش صح في النهاية احنا هنبعد
-يعني اي؟ انتي بتقولي عندك مشاعر من ناحيتي و عايزة تبعدي
تنهدت آيانا و ابتعدت عنه و قالت: -يعني احنا لازم نبعد عن بعض، عشان حياتنا تكمل اكيد جدي مقالش كدا من فراغ يعني
-عايزة تعرفي هو قال كدا ليه؟

نظرت له و قالت باهتمام: -ليه؟
-لأنك شيطانة و طبيعي ميكنش عندك مشاعر زي اي حد عادي
ابتلعت آيانا ريقها و قالت بتعجب: -مش فاهمة و انت عارف الكلام دا منين و أصلا ليه انت اللي عارفه
-روحك مملوكة ليهم بسبب ان جدك كان عامل معاهم صفقة
أمسكت آيانا رأسها و شعرت بأنها تاهت فيما قاله و قالت: -مش فاهمة حاجة، اومال انا ازاي،؟

قطعها آسر و قال: -خالفتي الطبيعة اللي عيشتي عليها و دا وارد لأنك في الأول و الاخر انسانة و هو مكنش عايز حد يقرب منك لأنك مؤذية و في لحظة تقدري تموتي اي حد قدامك، و لو استخدمتي قوة سحرك جايز تحرقي كل حاجه حواليك و ممكن تخلى اللي قدامك يفقد عقله و ينفذ أؤمرك
-و لما انت عارف كدا؟ قربت مني ليه؟

-مش عايز اقولك حاجه تاني بس انا مش فارق معايا اي حاجه من دي و أصلا مش فاهم فكرة انك جايه تقوليلي كدا و انك عايزة تبعدي، على فكرة انا مش هقولك حاجه بس هتكون اخر مرة
نظرت له آيانا و قالت: -عايزة ابعد لأن زي ما قولت انا مؤذية و بعدين انت اكيد لما نبعد شوية هتنسي
-انسى اي بقا؟ براحتك يا آيانا انا ماشي
فتح باب الغرفة و ذهب بقيت تنظر عليه و ذهبت خلفه و لحقت به قبل أن يغادر المنزل و قالت بغضب: -آسر استنى.

في تلك اللحظة خرجت نانا و قالت بقلق: -مدام سالي مريضة و الطفلة كذلك
ذهبت آيانا معها و دلفت إلى الغرفة و قالت: -ماذا حدث؟
-أشعر بألم قوي و آيانا لا تريد أن تتوقف عن البكاء
تنهدت آيانا و أحضرت حقنة و قامت بحقنها و قالت: -هذا مسكن قوي، اما بالنسبة للطفلة فأنا لا أعلم ما بها و لكن يمكن أن تكون متعبة و ان ارادتي ممكن أخذها و اذهب الى أقرب مستشفى
نظرت إليها و قالت: -سننتظر للغد.

دلف آسر بعد أن طرق الباب و سمحت له بالدخول فقال: -لو محتاجة دكتور افضل ممكن اشوف حد
تنهدت آيانا و قالت: -لا هي كويسه بس البيبي هي بتعيط كتير
-طيب
خرج أسر من الغرفة فنظرت سالي اليها و قالت: -هذا من اخذني؟
-واحد منهم انتِ تعرفي
-اجل هذا آسر البنا دا بيكون افضل هاكر، تعلمي بأنه قام بتحطيم شبكة كامله من خلال تلك الموهبة
آيانا بدهشة: -كيف؟

-انه كان يعمل لدي الديب ويب و يستطيع اختراق شبكتهم، انه كان يعمل مع زوجي و لكن حدثت بينهم مشاكل
-انتِ تتحدثين عن أسر؟
-اجل، انتِ رهينة هنا بالتأكيد قام بإجبارك على العيش معه و لكن لا تقلقي زوجي سيصلى لي و سأحررك
-ماذا تعملين عن آسر؟
نظرت إليها سالي باستغراب و قالت: -انتِ واقعة في حبه اما ماذا؟
-هتفرق؟
-نعم ان كنتي تحبي فلا تستطيعين مساعدتي
-لماذا؟
-تعلمي لماذا قاموا بخطفي هنا؟ و ليس عند شخص آخر.

-لماذا إذا؟
-لأنه أخطرهم و يقوم بحماية منزله جيدا فلا احد يستطيع الدخول أو الخروج الا بعمله
تنهدت آيانا و خرجت و تركتها و وجدته يجلس في الصالة و لم يغادر اتجهت اليه و جلست امامه و قالت: -و بعدين كل ما اقول كلمة هتمشي
-مش عايز اتكلم في حاجه
اقتربت منه لتحاوط عنقه و أسندت رأسها على كتفه و قالت: -طب انا تعبت و عايزة انام
-نامي
ابتعدت عنه و نظرت اليه و بعد ذلك لمست وجه بيده و قالت بالقرب من اذنه عايزاك.

ابتلع ريقه و نظر إليها و قال: -بمزاجك؟
-الوقت بيعدي بسرعة و انا قررت استمتع بالايام دي بما اننا مع بعض
-والله انا مش عارفه اقولك اي؟ مشاعر اي بقا اللي حاسها من ناحيتي
-عايزة أقرب منك و ابقى معاك
-مش مصدقك
قام آسر و دلف إلى غرفة المكتب، فانتظرت آيانا قليلا و دخلت خلفه و قامت بلف ذراعيها حول خصره و قالت و هي تحرك يداها على صدره هو انت ليه بتبعد عني.

التفت إليها و قال و هو يضع يده على رقبتها لأنك دلوقتي الشيطانة، أنتي ازاي مش عارفه اني اقدر اعرفك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة