قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

ادهم. استنو
رؤي، في إيه يا ادهم احنا متاخرين
ادهم. انا قلت مع السلامه يا رؤى مش مع السلامة يا نور
رفعت نور وجهها لتقابل وجهه، يعني إيه
ادهم. يعني رؤى هي اللي هتروح وانتي لا
نور. بس انا عندي محاضرة مهمة انهرده
ادهم، انا قلت لا
نور، وانا هروح ده جنان
امسكها ادهم من يدها، وانا قلت مش هتروحي
رؤي، يعني مش هتروح ابدا
ادهم، لا هتروح بس لما ابقى موجود مش غايب روحي انتي يا حبيبتي وهتيلها المحاضرات اليومين دول.

نور وهي تحاول الفرار من يدة، لا انا عايزة اروح شيل ايدك
ادهم. وانا قلت كلمة واحدة يلا يا رؤى
رؤي، حاضر همست لنور، معلش متخافيش هجبلك المحاضرة متتخانقيش بقى و متزعليش يلا سلام
غادرت رؤى نظرت نور لادهم باعين غاضبة ودامعة بنفس الوقت كادت ان تغادر حتى امسكها مرة اخرة ارتطمت بصدرة العاري شدد ادهم على خصرها مانعها من الحركة.

نور وهي تحاول الفرار، ابعد بقى وشيل ايدك انت رخم كده ليه ادهم، واذا مشلتش ايدي هتعملي إيه وبعدين انا زعلان
نور، تزعل ولا تتفلق وانا اعمل إيه
شدد ادهم على خصرها بقوة حتى اطلقت تأوهات بسيطة
ادهم. تحترمي نفسك وانتي بتكلميني فاهمه
نور. فاهمة فاهمة بس شيل ايدك
ادهم. ينفع انتي بذمتك عروسة تسيب عريسها فليلة الدخلة وتروح تنام عند اختو
نور، نعم انت اتجننت.

ادهم. مش قولتلك تحترمي نفسك وانتي بتكلميني وبعدين علشان اعمل راجل عليكي كويس
نور. اااااه يعني انت بتردها
ادهم، حاجة زي كده ومش هتخرجي من البيت الا باذني
نور. وانا مش عايشة في سجن
ادهم، حاجة زي كده
نور. طب ممكن تسبني
ادهم، هتعملي إيه
نور. هروح الاوضة
ادهم. صحيح تجيبي هدومك وتحطيها في اوضتي
نور. ليه بقى ان شاء الله
ادهم، علشان انا عايز كده
نور. مش بمزاجك
ادهم، اعمليها يا حلوة برضاكي علشان متعمليهاش غصبن عنك.

نور، حاضر حاضر ممكن امشي بقى
ادهم، مش هتفطري
نور. لا مش عايزة
ادهم، وانا مش بعرف افطر لوحدي
نور، والمطلوب
ادهم، تيجي تفطري معايا
نور. بس انا مش عايزة
ادهم. انا مش باخد رايك يلا
ذهب ادهم وسحب نور خلفة جلس على الكرسي واجلسها على رجله
نور. انت بتعمل إيه
ادهم، هاكل
نور، انا بعمل إيه قومني
ادهم، طالما مش هتاكلي اقعدي ساكتة بقى
نور، طب قومني وانا هقعد ساكتة
تابع ادهم اكلة ببرود
نور، يوووووووه يا ادهم قومني بقى.

ادهم، لا وجهزي نفسك بليل علشان عيلتي طالعة تشوفك
نور. ليه ان شاء الله
ادهم، هيشوفو عروسة ابن العيلة
نور، حااضر حاجة تانية
ادهم، لحد دلوقتي لا
نور، طب ممكن اقوم
ادهم، تعملي شاي
نور. حااضر بس اقوم
تركها ادهم نهضت من حجرة سريعا وذهبت نحو المطبخ وقفت تنتظر المياه انتهى ادهم من الفطار حمل الاطباق دخل وجد نور تقف وشاردة تماما فكر بخبث وضع الاطباق على الرخامة اقترب منها ثم قام بزغزغتها من الجانب صرخت نور بخوف.

نور وهي تضربه على يدة، حرام عليك خوفتني يا ادهم
ادهم، ههههههههههههههههههه كان شكلك مسخرة
وضعت يدها على وجهها وزرفت بعض الدموع علم ادهم انه كان مبالغ في مزحتة احتضنها ادهم
ادهم، هشششششش انتي قلبك خفيف كده ليه
نور من بين بكائها، انت اللي غلس
ادهم، هههههههههههههه معلش خلاص بقى متزعليش مني انا اسف
خرجت نور من حضنه مسحت دموعها بيدها مثل الاطفال
نور. خلاص مش زعلانة.

قبل ادهم راسها قبلة طويلة جعلت قلب نور يخفق بقوة
ادهم، جهزي بقى حاجة حلوة علشان الضيوف لما تيجي
نور، حااضر
امسك ادهم خدها مداعبا. بتبقي حلوة لما تسمعي الكلام على فكرة
ابتسمت له نور ابتسامة جذابة
ادهم. احم انا هخرج قبل ما اتهور باي
نور. هههه باي
خرج ادهم من المطبخ اخذت نور الاطباق ووضعتها في الحوض وسكبت الشاي وخرجت وجدت ادهم يتكلم في الهاتف.

ادهم، انا مش عايزك تزعلي بقى يا زهره، ولا مليون ست في العالم تقدر تخليني استغنى عنك، ربنا يستر بقى يا ماما هما جايين انهرده اهو هنشوف هيعملو اية، هههههههه بتخوفيني يا زوزو وانا اللي اقول هستخبى وراك، لا سلامتك مع السلامة
اغلق ادهم الهاتف وضعت نور كوب الشاي
ادهم، شكرا
نور، عفوا عايز حاجة تاني
ادهم، لا انتي هتعملي إيه
نور، هنام علشان نعسانة
ادهم، تصبحي على خير
نور، وانت من اهل الجنة
ادهم، هتنامي فين.

نور، ازاي يعني
ادهم، روحي نامي في اوضتي علشان بليل تعرفي تنامي فيها ومتخافيش
نور، بس انا م
ادهم، قلتلك قبل كده اني مش بحب اعيد الكلمة مرتين
نور، وانا عايزة انام مع رؤى
ادهم، روحي يا نور نامي في اي حتة دلوقتي بس بليل حتى في حسباتك انك هتنامي في الاوضة معايا حتى لو نمتي عند رؤى هدخل اشيلك واجيبك اوضتي علشان لما تصحي متتصدميش.

نظرت له نور بغضب ودخلت غرفة رؤى غيرت ملابسها إلى ملابس نوم خفيفة ونامت كان ادهم في الخارج غاضب للغاية ولكنة لم يرد دخل إلى غرفته ليعمل على جهازه نظر إلى الساعة وجدها الساعة 4
قام من على جهازه وذهب نحو غرفة رؤى كي يوقظ نور من نومها لكي تستعد لعائلته القادمة دخل وجدها نائمه بدء يقترب منها وجلس بجنبها
ادهم، نور نور يلا اصحي
نور...
ادهم، نور يلا الوقت اتاخر.

بدات نور في فتح عينها ببطئ وجدت ادهم امامها اغمضت عينها مرة اخرى ثم فتحتها بقوة انتفضت من جلستها
نور، يا ابني انت شغلتك في الحياة انك تخضني
ادهم، لا يا ماما بس يلا اصحي علشان الناس قربو يجو
نور، حاضر ممكن تطلع برة
ادهم، ليه
نور، علشان اقوم
ادهم، طب انا ممكن ابعد وتقومي
نور، لا علشان انا لبسة يعني لبس قصير مش هينفع تشوفني فيه
ادهم، ليه ده انا حتى جوزك
نور، ادهم
ادهم، حااضر بس بسرعةو.

اتجة ادهم إلى الباب ثم لف وجهه
ادهم بحدة، ممكن رجاله يجو خلي لبسك عدل
نور. يعني انت شايف لبسي وحش ولا حاجة لسمح الله
ادهم، انا قلتلك وقد اعذر من انذر
غادر وبعد قليل دخلت رؤى
رؤي، نمتي انتي ولبستيني
نور، ههههههه يا رب تتجوزي واحد زي اخوكي
رؤي، بعد الشر
نور، طب يلا علشان نعمل كيكة الشطرنج
رؤي، انا دايما بشوفها نفسي ادوقها
نور، طب يلا
رؤي، عندك هتعملي إيه
نور. هلبس
رؤى. لا وريني الاول هتلبسي إيه.

نور، صحيح فكرتيني اخوكي بيقول عايز حاجة عدله
رؤي، استني البسي ده
نور، نهارك اسود اخوكي بيقولك حاجة محترمة
رؤى. ده حلو
نور، هو مين اللي هيتضرب انا ولا انتي
رؤي، تعالي نعمل الكيكة الاول
نور، يلا
ذهبت الفتيات لتعد الكيكة انتهت بعد ساعة
نور، اه رايك فيها بعد ما عملناها وحطينا الشوكلاتة
رؤى لا انتي بجد ملكة في الحلويات
نور. شكرا يلا نلبس
رؤي، يلا انتي تلبسي اللي طلعتو ونشوف ادهم هيقول إيه.

نور، يا خوفي منك يا بدران.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة