قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع والعشرون والأخير

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع والعشرون والأخير

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع والعشرون والأخير

بدات نور في فتح اعينها ببطئ وضعت يدها على بطنها وتحسستها انتبه ادهم لها ركض اليها
ادهم. حمد لله على سلامتك يا روحي
بدات نور في البكاء احتضنها ادهم، هششش خلاص انتي كويسة انتي والبيبي
نور، كانت عايزة تقتلني انا وابني
ادهم، خلاص هي هتاخد جزائها بس خلاص متعيطيش
ظل ادهم محتضنها فترة حتى هدائت اضاف مرحا
ادهم، بس برضو انا معرفتش نوع البيبي إيه
نور بفرح، ولد واسمو عمر كمان
ادهم، طب ولد وماشي مكتوب عليه عمر.

نور. لا انا عايزة اسمو عمر
ادهم. ماشي حلو يا ام عمر
نور، لا انا مش بحب حد يقولي كده انا عايزة نور بس
احتضنها ادهم بضحك، ههههههههه واللهي بحبك
مرت 4 شهور وفي يوم كانت نور نائمة فجاء شعرت بشئ يركل بطنها وضعت يدها على بطنها
نور، اه هو في إيه ادهم ادهم
ادهم، ازعلي مش هقوم اعمل مكرونة
نور، ااااااااااااااااااه ادهم ااااااااااااه
انتفض ادهم من الفراش، مالك في إيه
نور، اه مش قادرة شكلي بولد
ادهم، بت، إيه ده بجد.

نور، وانا هلعب معاك ااااااااااااه يا مامااااااااااا اه
فتحت زهره الباب هي وخديجة ورؤى
زهره، مالك في إيه
نور، الحقيني يا ماما ااااااااه مش قادرة
خديجة. شيلها يلا وديها المستشفي
اقترب ادهم وحملها قليلا لتشهق زهره
زهره، الماية نزلت هتولد دلوقتي
نور، اااااااااه يا ماما مش قادرة
رؤي، معلش استحملي روح يا ادهم هات الدكتورة بسرعة
ركض ادهم واخبر والده خرج الجميع من الغرفة وتوجهت زهره وخديجة إلى المطبخ.

دخل ادهم الغرفة وجدها تبكي بقوة جلس بجانبها وضع راسها على رجله
ادهم، معلش شوية بس
نور ببكاء، اه مش قادرة يا ادهم الحقني
ادهم، معلش يا حبيبتي
نور، اه يا رب يا رب
كام ادهم يتالم معاها اقترب واصبح يقبلها برفق كي يسكتها
زهره، رؤى خدي طلعي دية لنور تشربها علشان تهدى
رؤى. إيه ده يا ماما
زهره. قرفة بعسل خدي يلا طلعيلها.

اخذت رؤى الكوب دخلت وجدت ادهم يقبل نور انتبه لها ادهم ولكنة لم يبتعد عن نور خرجت رؤى ووجهها احمر طرقت الباب ابتعد ادهم عن نور ومسح دموعها
ادهم، خلاص يا حبي ادخل
رؤي، خدي يا نور اشربي ده
زهره، الدكتورة جت يلا يا ادهم اطلع
ادهم، مش هعرف اسيبها يا ماما
زهره. معلش اطلع
خرج ادهم ووقف بجانب باب الغرفة
عمار، معلش يا ادهم
علي، ربنا يقومها بالسلامة
نور في الداخل، الحقيني يا ماما مش قادرة ااااااااااااااااه.

زهره، معلش يا حبيبتي شوية بس
نور، اااااااااااااااااه منك لله يا ادهم
زهره، هههههههه خلاص شوية بس
الدكتورة، خلاص بس شوية صغيرين
نور بصراخ، ااااااااااااااااااااااااااااااااه
كاد ادهم ان يدخل ولكن عمار منعة وبعدها خرج صوت طفل صغير
عمار، ولدت ولدت
علي، مبروك يا ادهم
ادهم، الله يبارك فيكم عقبالك يا عمار
بعد نصف ساعة خرجت الطبيبة ومعها زهره ورؤى
ادهم، عاملين إيه يا امي
رؤي، الاتنين كويسين بس نور هترتاح شوية.

كاد ادهم ان يدخل
زهره، استني رايح فين
ادهم، هشوفها يا ماما
دخل ولم يستمع إلى كلام احد وجد نور ممدده على الفراش وحبات العرق على وجهها وبجانبها طفل صغير اقترب ادهم منها وجلس بجانبها قبل راسها
ادهم، حمد لله على السلامة يا حبيبتي
نور بتعب، الله يسلمك
ثم اغمضت عينها لتذهب في سبات عميق ظل ادهم جالس بجانبها وينظر لها فاق من شرودة على صوت الطفل الذي يبكي اقترب ادهم منة.

ادهم، طب انا مش هعرف اشيلك انت صغير قوي طب استني يا ماما يا ماما
زهره. إيه يا حبيبي نور فاقت
ادهم، لا بس عمر بيعيط
زهره وهي تحمل عمر، ياختي بيضة حلوة يا ناس قمر واللهي بس يا عمري ما تعيطش انا هاخدو واخرج بره
بعد مدة استيقظت نور بتعب
نور، اااااااه
اقترب منها ادهم وقبل يدها
ادهم، حمد لله على سلامتك يا حبي
نور. الله يسلمك يا حبيبي شوفت عمر
ادهم، الحمد لله كويس ماما اخدتو
نور، عايزة اقعد يا ادهم.

ادهم، براحة يا حبيبتي
ساعدها ادهم في الاعتدال
ادهم، منك لله يا ادهم ها
نور، معلش يا روحي بس كانت حاجة فظيعة
ادهم، رينا يخليكي
نور، ويخليك ممكن تنده ماما بقى
ادهم، حاضر ماما ماما
زهره، حمد لله على سلامتك يا نور
نور. شكرا يا ماما عمر فين
زهره، رؤى وعمار خدوه المستشفى
نور، ليه حصلو حاجة تعبان
زهره، هههههههه لا يا حبيبتي علشان يعملولو فحص
نور، طب يا ماما انا حاسة ان جسمي كلو مكسر.

زهره، انتي دلوقتي فوقتي وهتدخلي تاخدي دش وترجعي اكون عملتلك فرخة مسلوقة وتاكليها
نور، لا يا ماما مش عايزة اكول حاجة
زهره، لا ازاي يا عمري لازم تاكلي انا هنزل اعملك حاجة تاكليها
غادرت زهره
نور، طب انا هستحمي ازاي دلوقتي
ادهم، سهله اووي يا حبيبتي
حملها ادهم ودخل بها إلى الحمام
نور، انت بتعمل إيه يا ادهم نزلني
ادهم، هساعدك يا روحي
نور بخجل، لا شكرا مش عايزة انا هستني رؤى.

ادهم وهو يطرق راسها براسه، ههههههه بتتكسفي مني يا امو عمر
نور، اااااه براحة يا ادهم
ادهم، طب بس وانتي وشك احمر كده ههههههههههههه
بعد مدة خرج ادهم وهو يحمل نور من الحمام ويضعها على الفراش
ادهم، عاملة إيه دلوقتي
نور، احسن شوية
طرقت زهره الباب فاذن لها ادهم بالدخول
زهره، يلا كلي الفرخة دية كلها
نور، يا ماما مش قادرة بطني وجعاني
زهره، معلش بس لازم تتغذي يا روحي
ادهم، عنك يا ماما انا هاكلها.

زهره، ماشي عقبال ما اشوف الغدا واتصل على ابوك اشوفو اتاخر كده ليه
ادهم، ماشي يا ماما
خرجت زهره وبدء ادهم في اطعام نور
نور، خلاص يا ادهم مش قادرة
ادهم، لا مينفعش يلا كلي
نور، مش قادرة والله
قاطعهم صوت طرق الباب
رؤي، ام عمر عاملة إيه
نور، الحمد لله يا رؤه عمر فين
رؤي، مع عمار برة ادخلهم
نور. اه
رؤي، تعالا يا عمار
دخل عمار ومعه الطفل الصغير امسكتة نور بين يديها
نور، عمر حبيب قلب ماما
عمار، مبروك يا نور.

نور، الله يبارك فيك يا عمار عقبالك
عمار، ادعي وقولي للحيوانة اللي جمبي دية
رؤي، انسي انا كان ممكن افكر لكن بعد اللي عملتو نور انهرده احلم
عمار، هههههههه طيب يا ستي
نور، هي الساعة كام وانا ولدت الساعة كام
ادهم، الساعة دلوقتي 9 بليل
رؤي، اما بالنسبة للولادة كانت الساعة 5 الفجر
نور، طب روحو ارتاحو شوية انا تعبتكم جدا معايا انهرده
عمار، في دية معاكي حق يلا تصبحي على خير.

ادهم، ما صدقت انتا هههههههههه يلا تصبح على خير
سحب عمار رؤى من يدها ودخلو إلى الغرفة الخاصة بهم جلس على الفراش
عمار، قولتي إيه يا حبيبتي
رؤي، مهو انا مش هخلف بعد اللي شفتو مع نور انهرده
سحبها عمار لتقع على الفراش ويحاصرها بيدة
عمار، لا انا مليش دعوة انا عايز نونو
رؤي، نونو إيه بس
عمار وهو يقترب، انا هقولك نونو بس ازاي
رؤي، ياع...

قاطعها عمار وهو يقبلها حاولت ابعادة ولكنه لم يبتعد احتضنته رؤى إلى ان غابو في بحر العشاق معا
جلس ادهم بجانب نور، حلو مش كده
نور وهي تقبل الصغير، حلو وبس ده كميل خالص مالص يا ناس هاكلو من حلاوتو
ادهم، ياختي
نور، والله انت مش، لحظة لحظة انت بتغير من عمر
نظر لها ادهم
نور، لا اوعى تقولها بتغير من ابنك يا ادهم بص يا روحي بابي بيغير منك انتي حلوة كده ليه ياختي عسل
ادهم، ممكن تسكتي علشان مرجعهوش بطنك تاني.

نور وهي تضع طفلها على السرير بجانبها وتمسك وجه ادهم، يا حبيبي ده ابني وبحبو وبحبك انت كمان بس يمكن هو اكتر سنة بس بردو بحبك
ادهم، لا انتي تحبيني انا بس
نور، ههههههه انت صغير يا ادهم هو إيه ده ابني محبوش
ادهم وهو يلتهم شفتيها، لا تحبيني انا بس
واصبح يقبلها بعنف كانه يعاقبها على كلامتها وتبعتة قبلات هادئة ورقيقة ابعدتة نور عنها
نور، خلاص يا روحي متزعلش تعالا جمبي علشان تنام.

توجه ادهم بجانب الطفل وسرعان ما ذهب في نور عميق
نور وهي تحمل الطفل، شوفت يا عموري بابا بيغير منك هههه بس انا بحبو وبحبك اووي ربنا عوضني بيكم عن الدنيا دية كلها ربنا يخليكم ليا وظلت تلعب كع الصغير إلى ان نام ونامت هي الاخرة
بعد شهران كانت نور تجلس مع زهره ورؤى التي اصبحت حامل في شهرها الاول
نور، موري كبر يا ناس وهنعملو حفلة
رؤي، يا بنتي انا اول مرة اشوف ناس تعمل السبوع بعد شهرين.

زهره، احسن يكون الواد بقى حلو كده
نور، حبيب ماما عمر ماما
زهره، ههههههه بتفكريني بادهم اول ما اتولد كانت بعمل كده
سمعو صوت من الاعلى
رؤي، ده ادهم بيندهلك
نور، جيبنا في سيرة القط يلا تعالى يا موري نشوف بابي
زهره، لا خلي عمر معايا انا عايزاه يقعد معايا شوية
نور، طب يا ماما خلي بالك منو
صعدت نور إلى الاعلى وجدت ادهم في الحمام
نور، في إيه يا ادهم بتندهلي من تحت ليه
ادهم، عايز فوطة مفيش فوط في الحمام.

نور، ازاي انا حاطة. الصبح
ادهم، مش لاقي هاتي بقى
احضرت نور المنشفة وجائت لتعطيه اياها سحبها إلى الداخل واغلق الباب
نور، إيه يا ادهم انت لابس اهو ولا هي غلاسة وخلاص
ادهم، لا الغلاسة اللي بجد انك مش معايا من اول ما خلفتي
نور، يا حبيبي عمر لسة بيبي محتاج اهتمام وعايزني
ادهم وهو يدفن وجهه في عنقها، وانا كمان عايزك جمبي.

وبدء يقبل رقبتها وصعد إلى شفتيها واصبح يقبلها بحب قطع لحظتهم صوت بكاء الصغير ابتعدت نور عن ادهم وكادت ان تذهب ولكن امسكها ادهم
ادهم، لا العيل ده غلس وفصيل تعالي
نور، ابعد بقى يا ادهم عمر بيعيط
ادهم، ماما معاه تحت تعالي بقى
نور، بليل يا ادهم علشان خاطري مش هقدر اسيب عمر كده
ادهم، ماشي بس افتكري انتي قولتي إيه
ركضت نور إلى الاسفل
نور، حبيب ماما بيعيط ليه بس
زهره، خدي شوفيه عقبال ما اشوف الاكل.

اخذتة نور وبدات تلاعبة وهو يضحك معها
رؤى بخبث، إيه اللي على رقبتك ده
فتحت نور عينها من الصدمة. والخجل واكتسى وجهها باللون الاحمر
رؤى. ههههههههههههه خلاص خلاص إيه كل ده
نور، مش بتعرفي تخرسي خالص
رؤي، إيه ده بتزعليني وانا حامل
نور، صحيح انتي مش قولتي مش هتحملي
رؤى. عمار مصمم
نور، بكرة يقعد جنب ادهم يعيط
رؤى. هههه معلش
حل الليل وكانت نور تلاعب طفلها.

نور، ياختي حلوة يا ناس هاكله انا عايزة بوسة حلوة كده زيك يا بيضة
سمعت صوت ادهم من الخف وهو يقلدها، ياختي حلوة يا ناس ياختي سم انتي وهو
نور، هههه شوفت يا حبيبي بابا بيغير عليا إيه ده انتي نمتي يا بيضة
طب تعالي اخذت نور الصغير ووضعته علي السرير الخاص بة وبدات في هزة إلى ان شعرت بشئ رطب على عنقها
ادهم، بليل جه والعيل الثقيل ده نام
نور، ابني مش ثقيل انت اللي غلس
ادهم، بقى كده طيب
حملها ادهم.

نور، ههههه انت عمرك ما هتبطل تشيلني حتى لما ابقى عندي خمسين سنة
ادهم، حتى لو عندك مية سنة بحبك برضو
اصبح يقبل وجهها كله إلى ان وصل إلى شفتيها والتهمها بكل حب إلى ذهبو البحر العشاق بعد مدة كانت نور تاخذ صدر ادهم وسادة لها
ادهم، بحبك اووي
نور. وانا كمان بحبك
قاطع لحظتهم بكاء الصغير
ادهم، هو الواد ده إيه مش بيبطل عياط
نور. معلش يا روحي بيبي.

كادت ان تذهب نور ولكن سحبها ادهم وطبع قبلة سريعة على شفتيها ابتسمت له واخذت الروب الخاص بها واتردتة حملت الطفل
نور، حبيب مامي صحي إيه يا روحي عايز تاكل ادهم هات الببرونة من جنبك
ادهم، ربو عيالكم ريو عيالكم
نور، هو إيه ده هات يا ادهم الببرونة بلاش غتاته
ادهم، لا
نور، يا لهوي عليك
وضعت الصغير على الفراشة وذهبت لتحضر الببرونة الخاصه به ولكن سحبها ادهم لتقع على الفراش ويعتليها.

نور. ااااااااخ إيه يا ادهم الغباوة دية
ادهم، بقى كده طب اسمعي معايا كده ابنك سكت وانتي دلوقتي تحت ايدي تتوقعي هعمل معاكي إيه
نور. ايه ده عمر سكت
ادهم، شوفتي وبدء يلعب في رباط الروب المهم انا غتت وغبي ها
نور، يا حبيبي ما انت بتعصبني
ادهم وهو يدفن وجهه في شعرها، واذا
نور. واذا ما قمتش دلوقتي
ادهم، هعتملي إيه يعني
نور، طب ابعد بقى خليني انام علشان سبوع عمر بكرة
ادهم، طب مفيش حاجة لابو عمر.

نور، انت عايز إيه يا ادهم
ادهم، هقولك
((يلا بقى كل واحد على بيتو ))
في الصباح كان ادهم يجلس على السرير ينظر إلى ملاكة الذي يصفف شعره بكل براءة
نور. احم احم معجب ولا حاجة
ادهم، انا بحب مش معجب
نور، اممممم طب ما تبصش عليا علشان جوزي بيغير عليا ههههه
نهض ادهم من الفراش وهو يضحك توجه اليها واحتضنها من الخلف
ادهم، بس انا في الحلال
نور، لو هتخرجني وتفسحني انا موافقة
ادهم، اشمعنا
نور، اصل جوزي وحش مش بيخرجني.

عض ادهم رقبتها، بقى وحش ها وبدء في زغزغتها وحش وحش انا هوريكي الوحش ده هيعمل ايةة
نور، ههههههه خلاص يا دومة بقى هههههه ورايا شغل كتير
ادهم، ماشي يا سيدة الاشغال بليل نلتقي
نور، هههههه طب ابعد خليني اخد حبيبي وانزل
عض ادهم كتفها، انا اللي حبيبك مفهوم
نور، مفهوم يا روحي
نزلت نور وهي تحمل صغيرها تفاجات عندما وجدت اهلها موجودين واصدقائها ركضت اليهم
نور، ماما وحشتيني
فريدة، وانتي كمان يا حبيبتي عاملة إيه.

نور، انا كويسة ازيك يا بابا
احمد، انا كويس يا روحي انتي عاملة إيه وريني كده البيبي الحلو ده
نور، روح لجدو يا عمر
مجد، مبروك يا نونو صار عندك بيبي
رغودة، والله لو كانت العنود((بنتها)) اكبر من ابنك كنت زوجتها له
خالد، وين ابو عمر
ادهم، مين اللي بيسال عني
احمد، ما شاء الله انت جوز نور
ادهم، ايوة يا عمي
فريدة، ربنا خليكم لبعض
رؤى وهي تمسك هاتفها، يلا ناخد صورة حلوة كده كلو يقول بطيخ.

بعد مرور ثلاث سنوات كانت نور تقف مع زهره و رؤى في المطبخ دخل ادهم
ادهم، صباح الخير
زهره، قصدك مساء الخير
رؤي، إيه النوم ده كلو
ادهم، ملكيش فية يا خفة اقترب من نور وطبع قبلة على وجنتها صباح العسل عملتي إيه في الجماعة بتاعتك
نور، بس ده بسببك انت وعمر ضيعت سنة كاملة كان زماني دلوقتي متخرجة
رؤي، بس يا موكوسة اومال انا لسة باقي سنتين
وضع ادهم يده على كتف نور، يعني كنتي...

قاطع كلامة عندما تفاجا بكوب يرمى علية ركض الصغير إلى رجل ابية يبعده عن والدتو
عمر، ناااااه مامي تاعتي انتا وع مامي تاعتي انا مامي رفع يدها اليها ليحملها
رفعته نور وهي تحتضنة، حبيب مامي بيغير عليا يا ناس
ادهم، تاعت مين يا روح امك
نور، عيب يا ادهم متقولش كده قدامو
زهره، ربنا يعينك يا بنتي
نور، امين يا ماما ادهم بيغير عليا من عمر وعمر بيغير عليا من ادهم
رؤي، وانا بغير على جوزي من بنتي
تسنيم، مامي اوبا اوبا.

حملتها رؤى هي الاخرة، نعم يا توتا عايزة إيه
تسنيم، بووووووووثة كبيرة
ليضحك الجميع عليها
عمار وهو يحمل الكاميرا، ايوة يلا الكل يضحك
التقط عمار الكثير من الصور لتصبح ذكرة جميلة
وتوتا توتا خلصت الحدوتة حلوة ولا ملتوتة.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة