قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

جاسر كان هيخرج بس لفت انتباهه حاجة و اتصدم.
جاسر(بخضة): تاج!
جاسر لقي تاج واقفة و لسة هتنزل السلالم اغمي عليها و وقعت علي السلالم لغاية ما وصلت ل رجل جاسر. جاسر وصل ل مستواها
جاسر(بقلق): تاج تاج فتحي عيونك. سمعاني؟!
ريتاج(بخوف): تاج.
جاسر شال تاج بين ايديه و خرج بره المدرج و وراه ريتاج و عامر.
جاسر ودي تاج للدكتورة اللي في الجامعة.
الدكتورة: الخبطة مكنتش قوية.

الدكتورة: بس الفترة الجاية دماغها مش هتبقي مظبوطة ل كام يوم.
جاسر: ماشي شكرا يا دكتورة.
ريتاج(بعياط): تاج.
عامر(ببرود): هتبقي كويسة متقلقيش.
جاسر(بحدة): يلا كله علي محاضرته.
عامر و ريتاج خرجوا و راحوا ل محاضراتهم، جاسر فضل قاعد ما تاج لغاية ما صحيت.
تاج(بتعب): انا فين؟!
جاسر: معايا.
تاج(بخضة): افندم!
جاسر: متخافيش اوي كدة مش هأكلك.
تاج(بوجع): اه يا دماغي، هو حصل تيه؟!

جاسر: مفيش اغمي عليكي وقعتي علي السلالم انا شيلتك جبتك هنا الدكتورة كشفت عليكي...
تاج كانت بتحاول تقوم لقي جاسر مسكها من كتفها و نيمها تاني علي السرير.
جاسر: مفيش خروج من هنا قبل انتهاء الجامعة و انا بنفسي هوصلك للبيت.
جاسر كان هيمشي بس رجع تاني.
جاسر(بهدوء يخوف): لو مشيتي مع حد غيري او خرجتي قبل ما اجي انسي انك تفضلي عايشة.

جاسر ساب تاج و ضحك علي منظرها، تاج كانت باصة بصدمة و لا ارديًا فضلت قاعدة مكانها...

-في مكان تاني...
في بيت عمر.
عمر: يعني المطلوب مني اعمل ايه يا سيف؟!
سيف: مش عارف مش عارف تايه يا عمر. و ازاي ملاحظتش ان في عربية متبعاني؟!
سيف: دماغي هتنفجر بعت كل رجالتي لكل الاماكن اللي ممكن يخطفها فيه مفيش حد وصل.
سيف: و بالاخص انها تعبانة.
عمر: اهدي ان شاء الله هترجع، قول انت يا رب.
سيف: يا رب يا عمر يا رب.
الباب خبط.
عمر: ادخل.
مريم: اتفضلوا العصير اهو.
سيف: اشربوه انتوا.

سيف سابهم و ركب عربيته و راح لمكان لوحده.
عمر: تعالي نشربه مع بعض.
مريم: تمام، و مين هيدير المكتب!
عمر: انا و انتي و باقي الموظفين لغاية ما ملاك ترجع و سيف يستعيد نشاطه و قوته من جديد.
مريم: طيب. طب طب.
عمر: متتردديش.
مريم: هنطلق امتي؟!
عمر: للدرجة دي زهقتي يعني.
مريم: لا بس انا الصراحة خايفة من زياد.
عمر(بحدة خفيفة): قولتلك متخافيش منه مش هيقدر يلمس شعرة منك.
مريم(بعصبية): طيب بتزعق ليه؟!

عمر: هو انا زعقت؟!
مريم: لا انا.
مريم سابته و مشيت و عمر رمي وراها كوباية العصير.

-في مكان تاني...
عند ملاك.
ملاك بدأت تفوق بس مش شايفة اي حاجة لقت رجليها مربوطة و ايديها مربوطة ورا ضهرها. و بوقها محطوط عليه حاجة و محطوط حاجة سوداء علي عينيها.
ملاك حاولت تتحرك لقت رجليها مربوطة بسلسلة حديد.
ملاك(لنفسها): لا لا مش حقيقي اهدي يا ملاك اهدي.
ملاك(لنفسها): ايه الصوت ده؟! انا فين؟! يا رب ارجوك.
ملاك(لنفسها): في حد جاي؟!
ملاك سمعت صوت اقدام حواليها.
1: تفتكر الباشا عايزها ليه؟!

2: هيكون ليه هيقتلها...
1: هي مين اساسا؟!
2: شوفت صورها قبل كدة علي النت زي عارضة ازياء كدة.
1: اه علشان كدة جسمها زي كأنه مرسوم.
ملاك(لنفسها): ايه التلوث اللي انا سمعته ده؟!
2: عندك حق.
1: بس اكيد مش هيسبها من غير ما يقرب ليها.
2: عندك حق.
1: طب ايه رأيك.
2(بسرعة): الباشا جه اسكت اسكت.
شخص(بصوت قوي): هي دي؟!
2: اه يا باشا.
شخص: شيل اللي علي عينيها و بوقها ده.
1,، 2: حاضر يا باشا.

شخص: ايه هتتخانقوا مين اللي يشيل قبل التاني.
1: الصراحة يا باشا هي مزة.
شخص: ابعدوا.
الشخص ده قرب من ملاك و نزل ل مستواها و فك الرباط اللي حوالين بوقها.
ملاك(لنفسها بدموع): لا بليز ارجوك لا. سيف تعالي.
-و بدأ الشخص يفتح الرباط اللي علي عينيها. اتسحر بعيون ملاك اللي فتحتها براحة و بصت للشخص اللي قدامها مقدرتش تتعرف علي ملامحه لانه كان مقنع...
شخص: انتي مين؟!
2(بهمس): ده الباشا ذات نفسه اتسحر...

1(بهمس): عندك حق.
ملاك(بصوت واطي): ملاك.
شخص: باين انك ملاك لكن اسمك...
ملاك: انا اسمي ملاك، و بليز سبني امشي انا معملتش حاجة.
شخص مشي ايده علي شعر و وش ملاك.
ملاك(بحدة)ابعد ايدك، احترم نفسك.
شخص: هنتقابل تاني. باي.
الشخص ده خرج و ركب عربيته و مشي و هو مسحور برسمة عين ملاك و لونها لون القهوة.
ملاك ضربت رأسها بالارض و هي بتعيط و فجأة حست بالدنيا بتضلم لغاية ما غمضت عينيها و استسلمت للظلام.

-في مكان تاني...
في بيت محمد.
محمد: مالك يا خالد؟!
خالد: ملاك مش عارفة توفق بين اي حاجة يا جدو.
خالد: مكنتش كدة.
محمد: معلش معلش. و كمان عندنا عارضات تانية.
خالد: ايوه بس ملاك الاساس.
محمد: ماشي يا عم اهدي شوية.
خالد(بغمزة): قولي اخبار المزز ايه؟!
محمد: بيسلموا عليك يا خفة.
خالد(بغمزة): يا ولد.
محمد(بحدة مزيفة): خالد.
خالد: خلاص يا عم سايبها ليك.
خالد: هقوم اشتغل علي اللاب شوية.

خالد قام و كان داخل لقي شروق واقفة زي كأنها بتتصنت.
خالد: شروق.
شروق(بخضة): ايه!
خالد: بتعملي ايه؟!
شروق بصتله و بعدها بصت علي تليفونها رفعت ايديها بسرعة.
شروق: بتكلم في التليفون.
خالد: و هي دي طريقة تتكلمي بيها؟!
شروق: اتكلم براحتي زي ما انا عايزة عندك مانع.
خالد قرب من شروق خطوة طلعت تجري علي اوضتها...
خالد: غبية.
خالد طلع علي اوضته و لسة بيفتح اللاب لقي تليفونه بيرن.
الخط اتفتح.
خالد: الو مين معايا؟!

شروق: لحقت تنساني يا حبيبي اخس عليك.
خالد بص علي التليفون و بعدها حطه تاني علي ودنه.
خالد: انتي حد مسلطك عليا يا بت؟!
شروق: لا شوفتك حبيتك...
خالد: جذاب اوي كدة؟!
شروق: ايوه و احلي مية مرة.
خالد: الصبر يعني انتي عايزة ايه؟!
شروق: نرتبط.
خالد: طيب ان شاء الله و الف الف مبروك.
خالد: خلصتي الفيلم بتاعك.
خالد: مع السلامة.
شروق: باي يا حبيبي، اكلمك بعدين.
خالد: ده ايه البلاوي دي؟!

خالد قفل التليفون و رماه علي السرير.
خالد: ده ايه القرف ده؟!
عند شروق.
شروق: هقرفك بعيشتك لغاية ما اخليك هتموت.
شروق: انا غبية يا سي خالد.
شروق: طب هوريك يا استاذ خالد.
شروق: الدنيا قدامنا كتير.
شروق بصت علي موبايلها بخبث و بصت علي باب اوضتها.

-في مكان تاني...
في القصر.
سهي: البيت بقي حاله مش عاجبني يا مني...
مني: اه.
سهي: و ملاك دي سافرت راحت فين؟!
مني: هتلاقيها في شغل ده كان شرط من شروط الجواز...
سهي: بس البيت بقي ممل و كئيب.
معتز(و هو نازل علي السلالم): ايه مجتمعين علي خير؟!
سهي: ازيك يا معتز؟! فينك يا ابني محدش بيشوفك.
معتز: في الشركة اللي ببنيها جديدة.
مني: اسمها ايه؟!
معتز: مفاجاة...
مني: مستنين.
معتز: هتندهشوا اسم غريب.

سهي: مش مطمنة ليك.
معتز: لا بالعكس انا طيب خالص.
مني: اوي يا معتز.
معتز(بضحك): طيب...
معتز: عن اذنكوا...
مني: تاج اتأخرت؟!
نور: لا بتيجي دايما بعد الوقت ده.
سهي: اه فعلا.
مني: اقعدي يا نور.
نور: شكرا يا مدام مني.
و التلاتة قعدوا يتكلموا في مواضيع كتيرة تسلية للوقت.

-في مكان تاني...
عند جاسر...
جاسر خلص محاضراته و راح ل تاج.
جاسر: جاهزة نمشي؟!
تاج: اه.
تاج نزلت من علي السرير و وقفت و هي بتعدل هدومها.
جاسر: ورايا.
تاج: الخدامة بتاعتك يعني.
جاسر: ليه لا؟!
تاج ضربت جاسر بوكس في كتفه جاسر بصلها بطرف عينه.
جاسر: اركبي.
تاج: قولها باحترام.
جاسر زق تاج في العربية و قفل الباب و ركب جمبها.
جاسر: قال احترام قال.
تاج: علفكرة انت شخص حقير و حيوان و سافل.
جاسر: شكرا.

تاج: عيل قليل الادب.
جاسر: ما قولنا شكرا.
تاج: انت يا ابني ايه ما تحترم نفسك شوية...
جاسر: لو فضلتي ساكتة هعمل كدة.
تاج و جاسر فضلوا ساكتين طول الطريق.
جاسر: غوري يلا.
تاج: غورة تأخدك انت هتتكبر ياض علشان خليتك توصلني.
جاسر: هحاول افهم بطريقتي، انا اللي خليتك تركبي معايا غصب يعني كلمتي هي اللي مشيت.
جاسر ساق العربية و خرج بره القصر و تاج قعدت تدبدب في الارض برجليها...

تاج(بغضب): لو مقتلتكش يا جاسر لاكون فرماك.
تاج: ايه الهبل ده اوف.

-في مكان تاني...
عند سيف.
سيف كان قاعد في بار بتاع رجال اعمال و قدامه كحول و بيبص للكوباية و سرحان في ملاك.
سيف: آه يا ملاك آه لو تعرفي قد إيه مشتاق ليكي.
سيف(بوجع): لو تعلمي بأن دقات قلبي تُطالب برؤيتك, بسماعك,باحتضانك، كم اود أن اتي اليكي و أخذك بين ذراعي. كم اود رؤية عيناكي البنية التي مع ضوء الشمس تعطي بريقًا و لامعًا. كم من آهاتٍ اطلقتها من وجع قلبي علي فراقك...

سيف(بوجع): هل تسمعيني مولاتي؟! انني اموت شوقا لرؤياكِ لقد اقسمت بأن ابقي معكِ و لن اترككِ و لكن بما افاد قسمي و انتي لستُ بين يداي و لستُ ما تراه عيناي.
شخص: سيف بيه.
سيف: ايه؟!
شخص: انا طارق فاكرني.
سيف: اكيد يا عم طارق.
طارق: انا بشوفك بتيجي هنا وقت ما تكون مهموم و حزين احكيلي فيك ايه، انت بتعتبرني زي والدك صح.
سيف حط رأسه علي الترابيزة و بص ل كوباية الكحول.
سيف: م ل ا ك.

سيف غمض عينه و استسلم للنوم العميق.
طارق: لا اله الا الله.
طارق اتصل ب عمر. الخط اتفتح.
عمر: الو يا عم طارق اوعي تقول ان سيف عندك.
طارق: للاسف و حالته اسوء من كل مرة يجي فيها هنا.
عمر(بتنهيدة): انا جاي يا عم طارق.
طارق: طيب.
بعد فترة عمر جه للمكان اللي سيف فيه.
طارق: اهو يا ابني.
عمر: شكرا يا عم طارق.
عمر: سيف سيف فوق.
عمر: فوق يا سيف يلا.
عمر حاول بشتي الطرق يصحي سيف بس قرب منه لقي مفيش تنفس.

عمر(بخضة): سيف...
عمر(بصريخ): اسعاااااااااااف.
بعد فترة بسيطة الاسعاف جه و نقلوا سيف المستشفي.
عمر(بخوف): ها يا دكتور طمني؟!
الدكتور: شرب كمية كحول كتير و عنده القلب الامر كان خطير بس تجاوزه...
الدكتور: اتمني يبقي في اشراف و الا هنخسر محامي شريف زيه.
عمر: تمام شكرا.
عمر دخل الاوضة اللي سيف فيها و بصله بغضب.

عمر(بعصبية): لو كان حصلك حاجة كنت هترتاح كانت ملاك هتعمل ايه من بعدك كنت هتسيبها للكل ينهش فيها و في حقها.
سيف: خلينا واقعيين مش متأكدين اذا كانت ملاك جوا مصر و لا ماتت.
عمر(لنفسه): اهدي يا عمر اهدي.
في رسالة جت ل تليفون سيف,سيف فتحها و اتصدم لما لقي ملاك نايمة علي الارضة و مربوطة و غايبة عن الوعي.
عمر: في ايه؟!
عمر قرب من سيف و شاف الصورة و حط ايده علي كتف سيف.
عمر: هنلاقيها.
سيف غمض عيونه بآلم.

سيف(لنفسه): كم يصعب عليّ رؤيتك مولاتي و انتي بهذه الحال كم أتمني ان أتي اليك بسرعة البرق لاحملكِ بين ذراعي و نذهب إلى عالم آخر ليس به سواكِ,فالقلب ضعيف من دونك و النبضات لا تكفُ عن ندائك...
عمر: ها يا سيف؟!
سيف: ايه كنت بتقول ايه؟!
عمر: الرقم اتقفل و ملهوش موقع. ناوي تعمل ايه؟!
سيف: معرفش عايز امشي من هنا الاول.
عمر: طيب...
سيف: يلا.

-في مكان تاني...
عند ملاك.
ملاك فاقت مفزوعة بسبب الماية اللي غرقتها.
1: قومي يا اختي.
ملاك كانت بين الوعي و اللاوعي بسبب عدم اتزان دماغها...
لقت اللي بيشدها من شعرها مقدرتش تقاوم و لا حتى قدرت تطلع صوتها...
2: قومي يلا، فكها.
بدأوا يفكوا كل اللي رابطين بيه ملاك، ملاك سندت بأيديها علي الحيطة لغاية ما قامت وقفت.
1: تعالي معايا.
2: لا معايا انا.
1: و اشمعنا مش معايا؟!
2: و اشمعنا مش معايا انا؟!

ملاك(بحدة): بس بس بتتخانقوا علي ايه؟!
ملاك: انا همشي لوحدي.
ملاك زقت واحد منهم و طلعت تجري علي بره مستحمله كل اوجاعها بس لسوء حظها خبطت في شخص ضخم...
ملاك رفعت عينيها و بلعت ريقها بخوف و رجعت لورا خطوتين لقت الشابين اللي فكوها.
ملاك: انتوا عايزين مني ايه؟! انا معملتش حاجة.
ملاك: قبل ما تقتلوني من حقي اعرف انا ذنبي ايه.
الشخص ده قرب منها و مسك خصلة من شعرها.
شخص: تعرفي شعرك ناعم اوي.

ملاك(بحدة): ابعد ايدك دي عني.
شخص: ليه بس هتنبسطي معايا اوي.
ملاك(بحدة): اذا كان جوزي اللي هو حلال ليا مقدرش يقرب مني، انت هتقدر تقرب تبقي بتحلم و يبقي الموت عندي اهون.
شخص: اسمي زاهر، جوزك اللي بتتكلمي عنه مات.
ملاك(بصدمة): سيف!
زاهر: امممممم مش مهتم بنفسه نعمل ايه بقي، يلا مش مهم بقولك ايه بتحبي اللون الابيض و لا الازرق انا بحب الازرق و كمان يلا مفيش وقت للحفلة يلا يا حبيبتي يلا.

زاهر مسك ايد ملاك و شدها وراه اما ملاك كانت تايهة و بتردد باسم سيف.
زاهر ركب ملاك العربية و ركب جمبها.
زاهر: اطلع.
السواق: حاضر يا بيه.
ملاك كانت بتبص علي الطريق و فجأة و بدون مقدمات كانت بتفتح باب العربية و كانت هترمي نفسها بس لقت الباب مقفول.
زاهر: قالوا عليكي متمردة و عنيدة و مش بتسمعي الكلام مصدقتش بس شفت بعيني و طلعوا مش بيكدبوا.
ملاك(بغضب): عملت ايه في سيف؟!
ملاك مسكت زاهر من قميصه بغضب...

ملاك(بغضب)قسما بربي لو سيف فعلا مات يبقي الموت هيبقي حاجة بسيطة اوي قصاد اللي ممكن اعمله فيك...
ملاك(ببرود): و اياك اياك تثق في واحدة حبيبها فارقها، هتحرقك بمقدار الالم اللي هي بتعيشه.
زاهر خاف منها بس مبينش و زق ايديها.
زاهر(ببرود): انتي تنسي حاجة اسمها سيف دي بكرة هنسافر لندن...
بعد فترة ملاك لقته واقف قدام فندق و نزل و مسك ايديها غصب و دخل الفندق و ملاك كانت بتحاول تشد ايديها من ايده بس معرفتش.

زاهر: دي اوضة فيها فساتين اختاري فستان و تكوني جاهزة خلال ربع ساعة، ساعدوها يا بنات.
زاهر زق ملاك علي الارض و قفل الباب. ملاك قعدت تعيط و البنات واقفين حواليها.
1: يلا قومي زاهر بيه لو ملاقكيش جاهزة هيقتلنا قسما بربي.
ملاك(بعياط و صوت عالي): مش عايزة حاجة انا عايزة اروح بيتي...
2: طب قومي ابوس ايدك يلا.
قوموا ملاك و ملاك مأختارتش و لا فستان البنات اختاروا ليها و جهزوا ملاك و ملاك كانت بتفكر في سيف...

بنت: جاهزة يا زاهر بيه؟!
زاهر دخل الاوضة و اتصدم لما شاف ملاك و جمالها.
ملاك كانت لابسة فستان باللون الازرق بنص كم مايل علي الكتف اوي جسمها من قدام و الضهر باين. طويل اوي و فيه لمعة بسيطة و لبست صندل بكعب فضي، حطت مكياج بسيط روچ احمر غامق و كحل بس. و الشعر علي شكل كحكة ل فوق مع نزول كام خصلة. و لبست اكسسورات بسيطة.
زاهر مسك ايد ملاك برقة بس ملاك زقت ايده بغضب.
زاهر(بابتسامة): عادي.

زاهر مشي و ملاك غصب عنها مشيت وراه لغاية ما زاهر خلاها تدخل باب غريب كدة اتصدمت لما دخلت.
زاهر: ايه يا روحي عجبك المكان؟!
ملاك(بصدمة): ايه ده!
زاهر: حفلة.
الحفلة كانت فيها رجالة الاعمال السيئة بالمعني الحرفي و كان في بنات لابسة مش لابسة و حاجات كتير بتحصل لا يُفضل ذكرها.
زاهر مسك دراع ملاك بقوة و زقها وراه قعدها علي كرسي، ملاك لقت كل البنات بيبصوا ليها بحدة.
زاهر: عارفة بيعملوا كدة ليه؟!

ملاك: مش عايزة اعرف كل اللي عايزاه امشي من هنا.
زاهر: لانك معايا كل دول يتمنوا بصة مني ليهم.
ملاك(بعصبية): خلاص روح ليهم اما انا مش زيهم مش رخيصة زيهم لا. انا احسن منهم مليون مرة و انت شخص حقير و سافل و اناني.
زاهر: خليكي هنا متتحركيش لو اتحركتي حد هيموت زي سيف.
زاهر قام و راح اتكلم مع شوية رجال اعمال.
خادم: اتفضلي يا هانم.
ملاك(بغضب): مش عايزة حاجة، جتكوا القرف في شكلكوا...

خادم: متخافيش يا هانم مش كحول زاهر بيه وصي بعصير علشان خاطرك.
ملاك(بغضب): زاهر زفت ده مش عايزة اسمع اسمه بس، خليه يغور هو و عصيره و ناسه و كحوله و كل الدنيا اللي هو فيها...
ملاك(بغضب): و ابعد من وشي مش طايقة حد و لو قمت عليك هخليك قطع شرايح بانيه و اعملك في ساندوتش لاني جعانة هه.
خادم: انا اسف يا فندم.
ملاك(بعصبية): و انت يا بغل انت ينفع ادخل الحمام و لا دخول الحمام بروح حد.
زاهر: ايه يا حبيبتي؟!

ملاك(بغضب): حبك برص و عشرة خرس.
زاهر: امممم انتي علطول قليلة الادب.
ملاك(بعصبية): مع الناس اللي مش متربية زي جنابك انت و الناس اللي في المحل دي كله...
زاهر(بضحك): محل! ضحكتيني.
ملاك(بحدة): اضحك اضحك ممكن تبلع لسانك و انت بتضحك.
زاهر: انتي جميلة اوي يا ملاك و مضحكة و الواحد يستمتع معاكي اوي.
ملاك(بغضب): طب نحترم نفسنا بقي.
ملاك قامت وقفت بس زاهر مسك ايديها بغضب.
زاهر: راحة فين؟!
ملاك: الحمام و لا ممنوع.

زاهر: لا روحي. هتعرفي تروحي لوحدك؟!
ملاك(بعصبية): حد قالك اني عندي سنة؟!
ملاك راحت للحمام بعد عدة اسئلة كدة و اول ما دخلت الحمام لقت الباب اتقفل بصت وراها لقي خادم من بتوع الجرسون و لابس كمامة قفل الباب...
ملاك(بخوف): انت مين؟!
ملاك فتحت عينيها علي آخرهم لما الشخص ده قربها منه بقوة و (لخيالكوا)...
ملاك(بغضب): يا حيوان انت ا.
: هشششش اهدي يا ملاك انا سيف...

ملاك فتحت عينيها علي آخرهم و فجأة سيف لقاها بتحضنه جامد و هي بتعيط...
سيف: خلاص اهدي اهدي انتي بأمان دلوقتي.
ملاك(بعياط): كنت خايفة اوي.
سيف(بمرح): واضح واضح ده انتي قعدتي تغضبي علي الكل حتى عمر. و كنتي هتعمليه ساندوتش باينه.
ملاك: هو الجرسون اللي جه كلمني عمر!
سيف: ايوه.
ملاك(بفرحة): يعني انت هتخرجني من هنا؟!
سيف(بابتسامة): اكيد.
سيف حضن ملاك بحب و ملاك بادلته الحضن.

سيف: اطلعي دلوقتي علشان ميشكش في حاجة. اقل من خمس دقايق و هنخرج من هنا و هأخدك البيت و نتكلم كتير كتير اوي لغاية ما تنامي في حضني و بين ايدي.
ملاك خجلت من كلام سيف و سيف باس رأسها و سند رأسها علي كتفه.
سيف: اوعدك هجبلك حقك منه كامل، و انا اسف اسف.
الباب خبط بقوة، ملاك اتخضت.
ملاك(بتوتر): حح ا ضر(حاضر).
سيف شاور ل ملاك بمعني انها تهدئ,ملاك امتدت الثقة منه و باسته من خده و خرجت.
زاهر: ساعة في الحمام.

ملاك(بعصبية): هو انت ايه يا ابني منبه و لا ايه بالظبط ما تسبني براحتي.
ملاك(بعصبية): مش كفاية خاطفني.
زاهر: و الله؟!
ملاك: اوف رزل.
-ملاك راحت قعدت مكانها و حصل كلام و في رجالة جت قعدت مع ملاك و زاهر و بيتكلموا مع ملاك بطريقة معجبتش ملاك و غضبت سيف اوي...
و فجأة حصل ضرب نار من ناحية سيف و سيف شد ملاك معاه.
و الناس بدأت تهرب، زاهر بيبص ل سيف و ملاك بغضب. و رجالة سيف بتضرب رجالة زاهر.

زاهر(بغضب): عرفت المكان ازاي يا ابن فؤاد؟!
سيف: بعدين لما تدخل السجن ان شاء الله.
سيف: دلوقتي بقي اخد حق مراتي.
ملاك: لا يا سيف بلاش تقتله حرام عليك ممكن تخش السجن في شخص حقير زي ده، ولادك محتاجينك يا سيف. بليز اسمع كلامي.
سيف نزل مسدسه اللي كان رافعه في وش زاهر و فجأة حصل ضرب نار من ناحية زاهر...
سيف خد ملاك و جري من باب غير اللي ملاك دخلت منه و كان مطل علي شارع معظمه ضلمة.
سيف: هجري بيكي ازاي بس؟!

ملاك: هو اللي لبسني كدة...
سيف: ما المشكلة انك جميلة و انا كنت هقوم اقتله في ايدي و ربي، بس هيجيله يومه متخافيش.
سيف: بس حاليا لازم نجري.
عمر: انتوا لسة هنا يلا.
-سيف مسك ايد ملاك و بدأ يجري بيها و عمر جمبهم بس فجأة في رصاصة اضربت من مسدس زاهر و التلاتة ملاك,سيف,عمر فتحوا عينيهم من الصدمة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة