قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع عشر

في اليخت
توقفنا عندما أخذ سادن أسيل وتوجهو إلى اليخت
مر اليوم على سعادة وفرحة وفي نهاية اليوم توجه كل منهما الى غرفته حين ينامو ولكن لك تستطيع أسيل النوم فخرجت وجلست في الهواء
مر الوقت وهي تلعب بالهاتف وتضع رجليها في البحر حتى جاء الصباح ولم تشعر بجلوس سادن بجوارها
سادن: صباح العسل
أسيل بخضة: يالهوي حرام عليك سادن
سادن بضحك: يا بنتي انا هنا من شوية بحسبك حسيتي بيا
أسيل: لا مش حسيت كنت بكلم البنات.

سادن: اممممم وياترا بقي العصابة اتفقت على ايه
أسيل: اممممممم عصابة عارف العصابة اتفقت على قتلك في اعتراض
سادن بخوف مصطنع: اسف يا جنتي اسف بلاش تقتليني انا عاوز أتجوز ونبي
أسيل بغرور: عفونا عنك يالا روح جهز الفطار
سادن برفع حاجب: أجهز الفطار وحضرتك
أسيل بغرور: هروح اخد شور عقبال متجهز الاكل
سادن بغيظ: بت روحي جهزي الاكل
أسيل وهي تقف: 10 دقائق و الاكل يكون جاهز مفهوم.

قامت أسيل ومشيت وتوجهت إلى غرفتها و تركت سادن متغاظ منها
سادن بتنهيدة: تمام اوي أروح اجهز الفطار زمان البرنسيسة
مر الوقت وكان سادن جهز الفطار و خرجت أسيل ونظرت وجدت التربيزة مجهزة وكان سادن سقف أمام البحر فخلعت الجذمة ومشيت بهدوء وتوجهت إليه وكانت سوف ترمية ولكن في لحظة كانت بين احضانة وكانت نصفها في الهوا
أسيل بخضة: سادن الحقني
سادن بخبث: شفتي ربنا كان زماني مكانك
أسيل بعيون قطة: اسدي ارفعني اسدي.

سادن بحنان: قلب اسدك
رفعها سادن وتركها ولكن في لحظة كان سادن في البحر
أسيل بضحكة رنانة: أوعي يا اسدي لتغرق أروح بقي أفطر وانت اطلع براحتك
توجهت أسيل الى الطعام و جلست تأكل بنعومة وخرج سادن ونظر لها بغيظ وتوجه إليها ولكن أسيل طلعت تجري وهو خلفها ولكن حاصرها بينه و بين البحر
أسيل: ونبي اسدي سبني انا جعانة و تعبانة بالله عليك مش عوزة انزل البحر
سادن بجدية: ادامك حلين
أسيل بدموع مزيفة: ايه هما.

سادن: الحل الأول تبوسيني
أسيل بردح: نعم يا روح امك
سادن بصدمة: نعم
أسيل: الحل تاني
سادن: الحل تاني تنزلي البحر
أسيل: تمام يا برنس انزل اجيب شوية سمك وطلع
سادن: بت تعالي خلاص
خلعت أسيل الجذمة و رمت نفسها في البحر خلفها سادن و فضلو يلعبو و يضحكو وبعد فترة كبيرة طلعو
مر الوقت وطلب سادن الطائرة وعادو الى أمريكا.

عادو إلى أمريكا و وصلها سادن الى المنزل وعاد إلى منزله وكان سعيد لأنه أسعد جنته
علم آدم بوصول أسيل فتوجه لها و جلس معها فترة و أخبرها بسفرة مرة أخري إلى مصر و تبادلو الأرقام
نزلت البنات حتى يجهزو ملابس و متعلقات مايا لقتراب موعد الزفاف
مر الوقت وكان سادن يغمرها بحنانة و عشقة.

بعد مرور شهر
كان العمل على قدم و ساق في قصر السيوفي وكانت شركة أسيل هي من تشرف على تجهيز الفرح.

على السفرة
عثمان: ها يا بنات ناقص ايه
أسيل: خلصنا كل حاجة جدو
مايا بسعادة: أخيرا هتجوز
سادن: فرحانة على ايه ياختي بلا وكسة
مايا بخبث: على رايك يعني انت مش هتتجوز كده صح
سادن: والله انا ممكن اقتلك اتجوز انا حد يبقي معاه العسل الأبيض ده ويرفض الجواز
آدم بغيظ: ليه يا خويا انا هتجوز الموزة ديه وانا مش هخليك تشفها خالص
أسيل بهدوء: محدش عارف بكرا مخبي ايه كلو بقي علشان عوزين نمشي مايا
مايا: كيري هتيجي.

أسيل: لا احنا اللي هنروح قصر دادريو
قطع كلامهم رنين تليفون أسيل وكان لوسيفير يخبرها بأنه في الخارج فطلبت منه الدخول وأغلقت
سادن: مين جنتي
أسيل: ده لوسيفير
سادن بغيرة: عاوز ايه
أسيل: كان
قطع كلامهم دخول لوسيفير
لوسيفير: صباح الخير
الكل: صباح النور
لوسيفير بحنان: صباح العسل أميرتي
أسيل بحنان: صباح الفل ليو
لوسيفير بحنان: جاهزة أميرتي
أسيل بابتسامة: جاهزة ليو يالا مايا
مايا: هخلي الخدم ينزلو الشنط.

لوسيفير: تمام يالا صبايا
مسك لوسيفير يد أسيل بعد أن ودعت الكل و غادرت القصر و خلفهم مايا و الخدم
سادن بغيرة: هو اذاي يمسكها كده
عثمان: أهدي سادن وفيها ايه
سادن بغضب: يعني انا اريل داخل يتغزل ويمسك إديها وعادي وانا قاعد
ادم: أهدي سادن وفيها ايه متنساش انها متربية معاه فعقل كده
سادن بغضب: محدش يقولي أهدي انا هروح ليها
عثمان بجدية: سادن اقعد بلاش تعكنن على البت في يوم ذي ده وعقل شوية
سادن: بس.

عثمان: مفيش بس روحو شوفو العمال ناقص حاجة ده فرح حفيدتي ومش عاوز مشاكل مفهوم
سادن بحرقة دم: حاضر يا جدي
خرج سادن بغضب وشاور عثمان لادم بالذهاب خلفة
بعد فترة كان العمال انهو العمل وغادرو وصعد سادن الى جناحة وخلفة ادم و فضلو يضحكو و يهزرو ونضم لهم عثمان
اما البنات فكانو يرقصون و يفرحون بسعادة ويرسمون على جسدهم بالحنة.

دعونا نتوجه إلى أرض الفردوس أرض الكنانة أرض مصر الحبيبة
فى قصر العمري
في غرفة مريم
كانت مريم تنام على السرير بتعب بأنها في الشهر الأخير ودخل مازن وهو يحمل صنية مليئة بالطعام و العصائر
مازن بعشق: مريمي يا عشقي قومي يا قلبي انا جبت ليكي احلي اكل
مريم بدلع: مش قادرة
مازن بعشق: لا لازم تاكلي مش كفاية شايلة العيال دول جوه يالا يا عمري
مريم بدلع: طب ساعدني
مازن بعشق: اساعدك بس دانا هاكلك بأيدي يا قلبي.

وضع مازن الصنية وتوجه لها وساعدها على الجلوس ورجع يحمل الصنية ويطعمها بايدة ومع كل معلقة يقبلها بلهفة
جاسم بغزل: يا عيني على العشق يا خواتي
مازن: الله أكبر في عينك
جاسم: يعني هحسد اختي و أخويا
مريم: صباح الخير جيمو
جاسم بحنان: صباح العسل أميرتي الحلوة
مريم: جيمو عوزة شيكولاتة
مازن بعشق: ابعت اجبلك يا قلبي
مريم بدلع: لا انا عوزة جيمو.

جاسم بحب: من عيون قلب جيمو احلى واجمل شيكولاتة لاحلي مريومة يالا مازن عندنا شغل كتير
مازن: اخلص فطارها الأول وديها العلاج و لبس وننزل على طول
جاسم بسخرية: ايه رايك أفضل جمبها لو عازت تدخل الحمام ولا تشرب
مازن: تصدق عندك حق افرض عازت حاجة مين هيعملها ليها وانا مش بثق في الخدم
مريم بدلع: ربنا يخليك ليا يا حبيبي و ميحرمنيش منك
مازن بعشق: ويخليكي ليا يا مريمي
جاسم بخنقة: هو جو العشق الممنوع مش هيخلص.

مازن: روح انت وانا شوية وهاجي
جاسم بصوت عالي: قوم ياض عندنا شغل مهم
مريم: خلاص حبيبي انا شبعت روح البس علشان جيمو ميزعلش
جاسم بحب: عوزة حاجة يا أميرتي
مازن: هروح البس
جاسم: ايه رايك تنزلي تقعدي مع ماما و خالتو
مريم: ماشي
جاسم: تعالي يا أميرتي.

شالها جاسم بين احضانه وهي تبتسم وتضحك بسعادة ونزلو و ضعها برفق على الكنبة وقبل رأسها ورأس أمه و خالته وبعد شوية نزل مازن وقبل رأس مريم وامه و خالتة وتوجهو إلى الشركة.

في منزل ادم الصقر
تجمع أحمد على السفرة ومعه عائلتة
آدم بغيظ: يعني انت يا حمادة كنت عارف ان سنو وايت عايشة
سما بزعل: كده يا احمد بعد العشرة ديه كلها
احمد بجدية: ده كان أمر عمي ماجد الله يرحمه
آدم بفرحة: المهم ايسلو اتخطبت لشخص بصراحة هو الوحيد اللي يستحق ايسلو
سما: مين ده دومي
ادم: اسمه سادن السيوفي لورد عالم الاقتصاد الأميركي
احمد: معاك صورة ليه
ملك: يا بوب ادخل على جوجل وانت تعرف كل حاجة عنه.

احمد: ماشي يا لمضة
سما: اخرسو بقي شوية وانت يا اخر صبري اتصل عليها فيديو نفسي اشوفها بقت عمله اذاى
ادم: حاضر يا سمايا
اتصل ادم على أسيل وتحدث معها الكل وفرح أحمد بتلك المكالمة ونبهر عندنا رائها لانها صورة تبق الأصل من امها مليكة ولكن سعد بشدة عندما رائها قوية وفعلت ما رغبت بيه منذو الصغر وانهو المكالمة كما وعدها احمد بزيارة قريبة وهذا اسعدها بشدة واغلقو.

تم عقد قران مايا و ادم و سافرو إلى شهر العسل
وضعت مريم طفليها وسعد الكل بيهم وسمت الطفلين ادهم و نور
عادت أسيل إلى حياتها و مطعمها ولم يبخل سادن من دلعة و عشقة لها
عاد العريسان من شهر العسل وكان الجميع في انتظارهم
مر شهرين وسافر احمد و سما إلى أمريكا وكان في انتظارهم لوسيفير وصطحبهم الى المطعم وكانت أسيل قفله المطعم ومنتظراهم.

تعرف احمد على سادن و صدمه عندما أخبره بأنه هو ذلك الشاب الذي أنقذ وسعد بذلك الخبر
لم تخرج سما أسيل من حضنها وهذا اغضب سادن بشدة.

في مصر
شيري: انطي مريم عوزة أشيل ادهم
مريم بابتسامة: ماشي بس اوعي يقع منك
شيري بفرحة: لا متخفيش
ملك: انا هجهز أوضة الأطفال علشان ينامو و يلعبو فيها
عامر: صح ملك خلي الولاد براحتهم
مايسا: انا كلمت شركة الخدم يبعتو بيبي سيتر يهتمو بالأطفال
مريم: بس انا لسه عوزة العب بيهم
مازن بصدمة: عوزة تلعبي بالعيال يا مجنونة
ماريا: جهزو الأوضة اللى في الجناح الغربي بس غيري لونها
مايسا: الجناح الغربي لا.

جاسم بغضب: محدش يجيب الأوضة ديه على لسانة
حاتم: أهدي جاسم
ماريا: انا مقصدش حاجة جاسم
حاتم: خلاص ماريا
شيري بدموع: الحقي انطي مريم نور مش بتلعب معانا
مريم: هتلقيها نايمة
ماجد: لا انطي مريم هي كانت بتلعب بس سكتت مرة واحدة
اسرع الجميع إلى الغرفة وبالفعل وجدو نور لا تتحرك حاول مازن افاقتها ولكن لم يعرف فحملها ونزل إلى المستشفي وخلفة الجميع.

في المستشفي
اسرع فريق كامل من الأطباء واخذو الطفلة من مازن وتوجهت إلى الغرفة
و قف الجميع يدعي ربه ان نفيق و تعيش
اما مريم فكانت تبكي فضمها عامر لحضنة واخذ يهدئها
اما مازن فكان يبكي ببطء فتوجه له جاسم وحضنة فبكي بشدة
مازن بدموع: بنتي جاسم ملحقتش لارج بيها
جاسم بحزن: أهدي مازن ربنا كبير
حاتم بحزن: أهدي يا ابني
ملك بدموع: ان شاء الله هتطلع كويسة أدعي أنت بس وروح لمراتك منهارة.

توجه مازن إلى مريم واخذها في حضنه و بكو بشدة
مر الوقت وخرج الأطباء ولكن للاسف أخبرهم الأطباء بوفاة الطفلة
صرخات و حزن و سقوط اغماء بعض النساء
مر الليل بالحزن و تم تكفين الطفلة وذهبت إلى مثواها الأخير.

فى المقابر
حمل مازن الطفلة بين احضانة ونزل إلى التربة و دفن الطفلة
وقف الجميع يدعو للطفلة ولكن سقطت أنظار بعضهم على يافتة تحمل اسم مليكة العمري و ماجد العمري فتوجهو وقراو الفاتحة وكان هناك قبر بعيد عنهم وكان يحمل اسم أسيل حاتم العمري
توجه ماجد و شيري إلى ذلك القبر ووقفو أمامه في ذهول تام من تكون تلك الفتاة هل كان لهم أخت أكبر منهم هل لهم شقيقة تحت التراب هل كانت شقيقتهم كانت ستحبهم.

حاتم: يالا يا ولا
جاسم بحزن: في ايه عمي
حاتم: بص
نظر جاسم وجد الاولاد أمام قبر أسيل فصرخ بهم وأسرع لهم
يوسف بحزن: في ايه حاتم
حاتم: الولاد وقفين ادام قبر الملعونة
عامر بحزن: لسه بتقول عليها ملعونة بعد كل السنين ديه كلها
مايسا بحدة: أيوة ملعونة وهتفضل لعنة عيلة العمري
غادرو وعادة إلى القصر لعمل العزاء للطفلة.

مرت الأيام الأيام الليالي و الأسابيع و الشهور وبالفعل مرة عام منذو خطوبة أسيل على سادن.

في امريكا
حاولت أسيل التوصل لسادن ولكن لم تعرف فصعدت الى الشقة مرة أخري ولبست وتوجهت إلى الشركة بعد أن علمت من مايا بأنه هناك.

في شركة اللورد
وصلت أسيل إلى الشركة ورمت المفتاح السيارة الى ماك وتوجهت مباشرة إلى مكتبة ورفضت ان تستمع لكلام السكرتيرة ودخلت وجدت يا يجلس ومعه بعض الأشخاص
نظر سادن بغضب للشخص الذي اقتحم المكتب ولم يجد غير جنتة و عشيقتة أسيل
أسيل بجدية: عوزة اتكلم معاك
سادن بالإنجليزية: الجميع للخارج وامنعي اي شخص.

قطع كلامه عندما أمسكت أسيل أيده وسحبته خلفها الى الخارج والغريب أنه ثار معها دون أي اعتراض وتوجهت الى المكتب الداخلي
جلس سادن واخذ ينظر على حبيبتة وهي كالطفلة التي ترغب بشئ من والدها و تخاف من اعتراضة
تنهد سادن وقام وتوجه لها وسحبها وجعلها تجلس بين احضانة
سادن بحنان: مال جنتي
اسيل: أنت زعلان مني علشان بأجل الفرح صح
سادن بعشق: مش زعلان يا جنتي بس نفسي ابقي ملكي في أقرب وقت أسيل انتى لسه مش بتثقي فيا.

أسيل بسرعة: لا والله الموضوع مش حكاية ثقة انا خايفة اسدي
سادن: من ايه يا قلب اسدك
أسيل بحزن: لما تعرف الحقيقة خايفة تسبني لوحدي ورجع تاني يتيمة انت عوضتني عن كل اهلي
سادن بحنان: عمري مهسيبك انا من اةل لحظة اعتبرت نفسي ابوكي و اخوكي و حبيبك و عشيقك
وجوزك و مسؤل عنك احكي يا بنت قلبي و ريحي قلبك و ريحيني
أسيل بحزن: حاضر اسدي هحكي بس بعد اللي هتسمعة لو عاوز تبعد لنا مش هحسبك.

حكت أسيل لسادن كل شي منذو الولادة حتى اختفائها من مصر و علمها بأنها توفت و كانت تتابع أخبار تلك العائلة وعندما علمت بوفاة جدها منعت متابعة أي خبر لهم
أسيل بدموع غزيرة: هي ديه كل حكايتي انا عمري مهسمحهم الا هغفرلهم
سادن بحنان: ششششششش أهدي يا قلبي
أسيل بدموع غزيرة: انا مش عوزاهم يقربو مني انا عوزة اعيش مبسوطة و سعيدة انت الراجل الوحيد اللي سلمتله قلبي انتي سادن تجرحني.

سادن بعشق: انا يوم مهجرحك هيبقي يوم موتي وبس اليوم ده مسمحلك ليكي تبكي وهيبقي في نسخة مني هتحميكي وانتي هتحمية جنتي وافقي على الجواز انا بعشقك من زمان لو ليا خاطر عندك وافقي
أسيل بحب: موافقة سادن
سادن بعشق: اسدي مش سادن
أسيل بطاعة: موافقة اسدي موافقة حبيبي
سادن بفرحة: خلاص يالا بينا ورانا حاجات كتير نعملها
أسيل: براحة بس هنعمل ايه.

سادن: اولا هنطلع على القصر علشان نجدد الجناح ثانيا نطلع على دار الازياء علشان الفستان ثالثا نطلع على شركة الأميرة الجميلة و نختار تصميم الفرح رابعا نجيب هدومك على ذوقي انا وخصوصا البيت
أسيل: أهدي اسدي أهدي اولا انا جناحك عجبني اويمش هيتغير
سادن بجدية: لا هيتغير انا عاوز ألوان جديدة اتخنقت منه بصراحة
أسيل: تمام نغيرة ثانيا الفستان موجود ممكن يكون محتاج تظبيط
سادن: تمام أوامر جدو نافذه
أسيل: رابعا.

سادن: نسيتي ثالثا
أسيل: صح ثالثا الفرح هيتعمل في فندق اللؤلؤة
سادن: بس الفندق لسه متفتحش انا سامع انه محجوز لسنتين قدام
أسيل: صح بس بأمر مني هيتفتح وهنعمل الفرح فيه
سادن: لوني مش فاهم بس تمام
أسيل بجدية: رابعا والأهم انت مش هتجيب هدوم معايا انا هنزل انا سوفي اجيب الباقي اللى ناقص
سادن: لا مليش دعوة انا هنزل معاكي ولا اقولك انا هجيب على ذوقي وانتى كده صغننة وأكيد مقاسك معروف هاتي انتى لبس الخروج.

أسيل بجدية: انا مش هسيب شغلي اسدي
س
ادن بتنهيدة: بس هيبقي معاكي حرس إنا عمري مهمنعك عن شغلك وحياتك انا عاوز أكون جزء منك مش ابعدك عن كل حاجة جنتي انا مجنون وطماع في حبي وانتي اول و اخر ست في حياتي ومش هدخل ست غيرك حياتي
أسيل: وانت كمان اسدي الراجل الوحيد والأخير في حياتي ربنا يجعلك سند وظهر ليا طول عمري
سادن بغيظ: يعني يا رب بنوتة ذي العسل و كلامها شهد وقاعدة في حضني معرفش ابوسها.

أسيل: سادن احترم نفسك طيب الفرح هيبقي بعد شهر ونص أكون جهزت نفسي و كمان يكون الفندق جهز وكمان الجناح جهز اشطا
سادن: اشطا يا موزتي بقولك ايه تعالي ناكل اصلي جعان
أسيل: لا يا اسدي احنا المفروض نروح لجوجو علشان نعرفه موعد الفرح
سادن: ناكل الأول وبعد كده نروج لجورج يالا
أسيل: عربيتي تحت
سادن: هخلي الحرس يبعتوها المطعم يالا
أسيل: صحيح اسدي فين حق العربية اللي ختها من المصنع.

سادن: نعم يا ختي حق العربية ليه عوزة نص مليون يا مفترية مش كفاية انا داخل على جواز ومحتاج مجهود
أسيل ببرود: المهم اسدي الفلوس تدخل حسابي تمام يالا بيبي نلحق نروح ناكل ومشيت
سادن: ايه البت ديه بس عسل ابيض استني يا جنتي
غادرو الشركة وتوجهو إلى احدي المطاعم وتناولو الطعام وبعد ذلك توجهو إلى قصر دادريو واخبرو الكل وفرحو بشدة وسألها ماكس عن موعد افتتاح الفندق وأخبرته.

اتصلت أسيل على أحمد و سما واخبرتهم بموعد الفرح
انشغلت أسيل بتجهيز الفرح و افتتاح الفندق
كثف سادن اعمالة حتى يتفرغ لقضاء شهر العسل مع جنتة وجعله متكامل
اختارت أسيل ألوان و ديكورات متنوعة للجناح
أخذ ادم إجازة حتى يذهب لفرحة صديقتة الوحيدة
حدد أحمد موعد الذهاب إلى أمريكا بعد أن رتب شغله في شركته الخاصة بالحراسة
قررت أسيل التوجه إلى احدي الأشخاص.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة