قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

صقر فتح الباب ل طيف و طيف نزلت ل تحت...
طيف(بخوف): آسر!
طيف(بصوت عالي): يا صقر.
صقر سمع صوت طيف من فوق نزل ليها لقي آسر مرمي في الارض.
صقر: آسر.
صقر جري علي آسر و شاف النبض بتاعه و بدأ يفوقه.
صقر: آسر آسر سامعني.
صقر: آسر رد عليا، انتي اجري جيبي ماية.
طيف جريت علي المطبخ جابت مايه و ودتها ل صقر,صقر رش مايه علي وش آسر...
صقر طلع تليفونه و اتصل بالدكتور ربيع.
الخط اتفتح.
صقر: تعالي ليا فورا.

صقر سند آسر و بدأ يطلع علي اوضة آسر و حطه علي السرير بتاعه و حاول يفوقه.
صقر: آسر يا ابني...
طيف كانت طالعة وراهم سمعت الباب بيخبط نزلت فتحت الباب.
طيف: مين حضرتك؟!
ربيع: انا الدكتور ربيع.
طيف: انت لحقت تيجي؟!
ربيع: اتا اصلا كنت في طريقي لهنا. بس انتي مين يا حلوة؟! اول مرة اشوفك.
صقر(بحدة): طيف.
طيف: نعم.
صقر: اطلعي علي اوضتك. و انت قدامي.
طيف: انا مش.
صقر(بتحذير): علي اوضتك.

طيف ضربت برجليها الارض و طلعت علي فوق,ربيع كان مركز معاها.
صقر: تحب الفهالك في هدية و اجبهالك؟!
ربيع(بتوهان): يا ريت هو الجمال ده يتساب.
صقر(بهدوء مخيف): قدامي يا ربيع قدامي.
ربيع: احم هو في ايه؟!
صقر(بهدوء): آسر اغمي عليه.
صقر و ربيع طلعوا اوضة آسر و ربيع بدأ يكشف عليه.
ربيع: قلة تغذية يا صقر بيه.
صقر: في تحليل هتعلقه؟
ربيع: لا لما يفوق يأخد الحقن دي هتعوض جسمه عن ال?يتامين اللي ناقصه. و لازم يأكل كويس.

صقر: تمام. اتفضل.
ربيع مشي قدام صقر و صقر قفل باب اوضة آسر وراه و مشي ورا ربيع.
ربيع(بخوف مخفي): مفيش داعي يا صقر بيه انا هروح لوحدي...
صقر(بهدوء): و دي تيجي برضو يا دكتور ربيع؟!
ربيع خرج بره ال?يلا و كان هينزل سلم صغير صقر كعبله وقع من علي خمس سلمات.
ربيع(بوجع): آآه.
صقر: مهران وصل الدكتور ربيع لبيته.
صقر: نورتنا يا دكتور ربيع.
صقر ساب ربيع و طلع للدور التاني و عدي علي آسر اطمن عليه و دخل اوضته.

طيف(بانفعال): انت ازاي يا حيوان انت تحرجني قدام الراجل اللي تحت ده؟!
صقر: بصي انا مش فاضيلك اهدي كدة بقي.
صقر قلع شبشبه و نام علي السرير و دراعه فوق رأسه.
طيف(بانفعال): انت.
صقر(بهدوء): انا لغاية دلوقتي لسة مقربتش منك مع اننا متجوزين بقالنا اكتر من يوم اهدي كدة علشان متجننش عليكي.
صقر بص ل طيف اللي انكمشت علي نفسها اول ما قال كدة...
صقر: قد ايه انتي ضعيفة و غبية.
طيف(بحدة): احترم نفسك.

صقر: هحاول اكون هادئ.
صقر غمض عيونه و بدأ ينام بس صحي علي صوت طيف.
صقر: خير؟!
طيف(باحراج): قوم نام في اوضة تانية او افتح الباب اروح انام في اوضتي...
صقر مسك ايد طيف و شدها ناحيته قعدت نص قعدة علي السرير.
صقر(بنوم): بصي مبحبش ارغي كتير. مكانك هنا هتنامي بمزاجك و لا غصب؟!
طيف: بس.
صقر(بنوم): طيب تمام.
صقر شد طيف لحضنه و حاوطها بايده و رجله.
طيف(بعصبية): وسع كدة انا مش هنام جمبك.

صقر(بهمس و نوم): نامي احسنلك انتي مشوفتيش قلبتي يا طيف.
صقر نام بسرعة و كان ماسك في طيف,طيف حاولت تسحب جسمها من بين حضن صقر و قامت نامت علي الطرف التاني للسرير.
طيف(بغيظ): ربنا يأخدك يا شيخ اوف يا رب خلصني منهم بقي بجد زهقت.
طيف غمضت عينيها و بدأت تنام هي كمان...
.
-في الصباح الباكر.
عند رفيف.
رفيف كانت في بتشتغل في المطعم.
عفاف(زميلة): رفيف في واحدة عايزاكي...
رفيف: مين يا عفاف؟!
عفاف: هناك اهي.

رفيف رفعت رأسها لقت نور قاعدة و بتهز رجليها بعصبية و بتبص ل رفيف بغضب...
رفيف: تمام يا عفاف شكرا.
رفيف راحت ناحية نور و وقفت قدامها.
رفيف: اتفضلي حضرتك.
نور(بعصبية): انتي طبعا اللي خليتي رامي يسبني صح؟!
رفيف: افندم حضرتك انتي بتقولي الكلام ده ليا انا؟!
نور(بعصبية): انتي هتستعبطي يا بت ايوه انتي.

رفيف: و كلامك غلط مش انا و انا مليش يد في الموضوع ده، و كل اللي بيني و بين رامي بيه قضية صاحبتي و بس، و لو مفيش حاجة تاني عن اذنك ورايا شغل.
رفيف كانت هتمشي و نور مسكت دراعها بغضب.
نور(بعصبية): انتي حتة خدامة و لا راحت و لا جت. ملكيش حق برامي و لا حتى ليكي حق انك تحلمي بيه.
نور(بعصبية): انا ممكن اشتريكي كلك علي بعض.

رفيف(بحدة): بصي يا بتاعة انتي انا محدش يقدر يشتريني انا واحدة في حالي و مبحبش المشاكل لكن لو بس حاولتي انك تقفي في وشي وشك الحلو ده انسيه.
نور(بعصبية): ده انتي بتهدديني بقي؟!
رامي(بحدة): نور.
نور(بعصبية): اهلا بالبيه اللي جاي للهانم لغاية هنا كمان. و منفض ليا انا.
رامي قرب من نور و رفيف و شد ايد نور اللي كانت ماسكة دراع رفيف.
رامي(بحدة): انتي عايزة ايه مش انا نهيت كل حاجة بينا.

نور(بعصبية): انت نهيت كل حاجة بينا اللي بقالها سنين بعد ما اتعرفت علي البت دي بكام يوم.
نور(بعصبية): ده مش حالك ايه اللي غيرك؟!
نور(بعصبية): حد يلغي فرحه اللي كمان شهرين.
رامي(ببرود): ايوه انا و لو سمحت امشي من هنا علاقتنا انتهت.
نور(بعصبية): ده اخر كلام عندك؟!
رامي: ايوه.
نور(بعصبية): انت اللي هتندم يا رامي انت مش انا.
نور راحت ركبت عربيتها و ساقت بغضب.

رامي لف بص علي رفيف لقي ايديها حمراء مكان ماسكة نور.
رامي: معلش ابقي ادهني عليها كريم.
رفيف(بدموع): تمام شكرا.
رامي: انا اسف يا رفيف و متاخديش بكلامها.
رفيف(بدموع): بس انا فعلا مبكنش قاصدة اعمل حاجة و مش انا السبب في انفصالكم.
رامي: عارف عارف. متقلقيش.
رامي: و انا فتحت ملف قضية طيف تاني.
رفيف(بفرحة): بجد!
رامي: ايوه يا حبيبتي.
رفيف(بخجل): يا ايه؟!
رامي(باحراج): فتحت الملف اه.
رفيف: شكرا ليك شكرا بجد تسلم.

رامي: علي ايه بس احنا صحاب.
رفيف: اكيد.
عند فهد.
منال بنت خالة طيف: ايه يا باشا فين حبيبتك طيف اختفت يعني؟!
فهد: طيف سافرت و راجعة.
شاب: راحت فين ياض؟!
فهد: معرفش يا ارخم خلق الله.
شاب(بغضب): تصدق انك ناقص تربية.
الشاب كان هيقوم و يضرب فهد بغضب.
فهد(ببرود): اضربني لكن لما طيف ترجع و تلاقي فيا خدش واحد بس و انت السبب فيه يبقي انسي انك ممكن تتجوزها.
الشاب نزل ايده و بص ل منال اللي بصتله برفعة حاجب.

الشاب(بغضب): انت عيل زبالة فعلا.
الشاب دخل اوضته و قفل الباب.
منال: يا ريت تبعد عنها يا فريد دي بت شؤوم.
فهد: شوفوا مين بيتكلم؟!
منال(بحدة): عايز ايه ياض!؟
فهد: انا اتكلمت؟!
منال: ربنا يبعت خبرها يا رب.
فهد: بعد الشر عليها ان شاء الله انتي و هي لا.
منال قلعت شبشبها و كانت هتضرب فهد,فهد جري علي اوضته و قفل الباب...
منال(بعصبية): طيب لما تطلعي.
فهد: مش هطلع ابدا.
منال: ربنا يأخدك.
فهد: متشكر يا ابلة نظيرة.

منال(بغيظ): ربنا يأخدك انت و طيف في يوم واحد يا رب.
فهد: ربنا يجعل يومك قبل يومها يا شيخة.
منال(بغضب): و الله لما تفتح لتأخد مني علقة محترمة.

-في مكان تاني...
عند ليلي.
قاسم: بت.
ليلي: ايه؟!
قاسم: فين المحترمة بزيادة؟!
ليلي: معرفش من امبارح مكلمتهاش.
قاسم: اشمعنا؟!
ليلي: تليفونها مغلق. و طنط نجلاء سألتني عليها قولتلها مشيت.
قاسم: طيب.
ليلي: كنت عايز ايه منها؟!
قاسم(بضحك): كنت هرخم عليها.
ليلي: يا رخم حرام عليك دي طيبة.
قاسم: طيب يا رهيفة.
سمية: شوفتي يا ليلي اللي حصل؟!
قاسم: خير يا ست سمية؟!
ليلي: هو انت ليلي؟! قولي يا ماما.

سمية: نيران مختفية من امبارح.
ليلي(بصدمة): اه يا امي اللي بتقوليه ده؟!
سمية: نجلاء قالتلي.
قاسم: قصدك ميعرفوش طريقها و لا ايه اللي حصل؟!
سمية: بتقول اتخطفت.
ليلي(بدموع): انا ازاي محستش انه في حاجة غريبة، زمانها خايفة دلوقتي.
قاسم: اهدي اللي سمعته عن اخواتها مش قليل يعني هيرجعوها.
ليلي(بدموع): انت خايفة عليها اوي.
قاسم قعد جمب للي خدها في حضنه و بص ل سمية.
عند نيران.

نيران بدأت تفوق بس وجع رأسها اشتغل بسبب ضربة الشخص المجهول ليها...
نيران(بعياط): يا رب بقي زهقت.
نيران(بعياط): صقر.
نيران بدأت تحاول تتحرك لكن معرفتش بسبب ايديها و رجليها و عينيها اللي عليهم حاجة سوداء.
: راحة فين يا بطة؟!
نيران: انت مين بقي؟!
: خسارة يا نيرو لو تسمحيلي طبعا اقولها، عموما ايه رأيك في الخدمة بتاعتنا عجبتك؟!
نيران: انت شخص قذر و معدوم الضمير.
: هي ضربة امبارح مأثرتش و لا ايه؟!

نيران: انت عايز ايه؟!
: مش انا اللي هطلب هخلي صقر يجي بنفسه يطلب.
: بس مش دلوقتي دي مجرد بداية. بس النهاية هتبقي ليا و محدش هيقدر يكسبني في اللعبة دي. و لا ابوكي و لا اخواتك.
: باي يا قطة راجعلك تاني.
الشخص ده مشي و بعد فترة نيران سمعت صوت بوليس.
ظابط: انتي كويسة يا انسة نيران؟!
نيران(بعصبية): هكون كويسة ازاي و انا متكتفة كدة.

الظباط بدأوا يفكوا الحبل اللي نيران متكتفه بيه و شالوا القماش الاسود اللي علي عينيها.
نيران: فين صقر؟!
ظابط: هنرجعك ل بيت حضرتك.
نيران: انتوا عرفتوا مكاني ازاي؟!
ظابط: فاعل خير. يلا بقي.
الظباط خدوا نيران و رجعوها بيتها.
مهرة(بلهفة): نيران.
مهرة خدت نيران في حضنها و قعدت تبوسها.
نجلاء(بفرحة): حمدلله بالسلامة يا حبيبتي.
محمد: حضراتكوا لقيتوها ازاي؟!
ظابط: فاعل خير اتصل بينا.
محمد: تمام الف شكر.

ظابط: بس لازم حد يجي القسم علشان نقفل القضية...
محمد: اكيد. تمام شكرا.
محمد حضن نيران اللي قعدت تعيط في حضنه كتير.
محمد: خلاص يا حبيبتي حصل خير.
محمد: متخافيش انا اهو جمبك.
مهرة: حد عملك حاجة؟!
نيران هزت رأسها بمعني لا.
نجلاء: خلاص يا حبيبتي لازم ترتاحي يلا اطلعي خدي شاور و نامي و لما تصحي احكي.
محمد: يلا يا حبيبتي اطلعي.
نجلاء و مهرة خدوا نيران و طلعوها اوضتها.
مهرة: هي بنتي مش عارفة جاية معايا ليه؟!

نجلاء: متنسيش مين اللي فضي علشان يربيها.
نيران: سيبوني عايزة ابقي لوحدي بعد اذنكم.
نيران دخلت اوضتها و قفلت الباب و دخلت خدت دوش و خرجت نامت علي سريرها و حضنت نفسها بأيديها و قعدت تعيط لغاية ما نامت.

-في مكان تاني...
في القصر.
آسر بدأ يفوق من نومه بتعب قام دخل خد دوش و خرج يغير هدومه.
آسر لبس بدلة باللون الزيتي و قميص ابيض و لبس جذمة سوداء و سرح شعره و حط البرفيوم بتاعه و لبس ساعته السوداء.
آسر نزل ل تحت و لقي الكل واقف قدام انتصار موطي رأسه.
انتصار: اللي حصل ده حصل ازاي!
آسر: في ايه يا انتصار؟!
انتصار: مهران حكالي اللي حصل. و في حد خاين هنا مهو مش معقول حد من الحراس حط لينا منوم.

آسر: طب جهزي الفطار علشان في حاجة مهمة لازم اعملها.
انتصار: طيب...
انتصار: روحوا علي شغلكم بس اللي حصل مش هيعدي بالساهل فاهمين.
الكل: حاضر.
انتصار: يلا.
آسر: اهدي يا انتصار.
انتصار: و انت كان فيك ايه؟!
آسر: فيا ايه؟!
انتصار: مهران قال ان الدكتور ربيع جه هنا و انك كنت تعبان.
آسر: هو مهران ده عارف كل حاجة، عموما ممكن مش انا ممكن طيف.
انتصار: مالها طيف؟!
آسر: بعدين مش قادر اتكلم...
انتصار: طيب يا حبيبي.

عند صقر و طيف.
صقر قام من نومه و دخل الحمام خد دوش سريع و خرج غير هدومه.
صقر لبس بنطلون اسود و قميص ابيض و سرح شعره و حط البرفيوم بتاعه و لبس جذمة سوداء و لبس ساعته.
صقر قبل ما ينزل بص علي طيف لقاها نايمة بعمق مسك المنبه و ظبطه و نزل ل تحت.
صقر: انتصار.
انتصار: نعم.
صقر: البغل صحي.
آسر(بعصبية): ما تحترم نفسك.
صقر: ايه ده! البغل صحي اقصد آسر صحي.
آسر(بعصبية): عايز ايه من البغل؟!

آسر(بعصبية): اقصد عايز ايه مني؟!
صقر: انت اللي قولت علي نفسك بغل، عموما انجز افطر علشان تأخد حقنة.
آسر: حقنة ايه؟!
صقر: بدل ما تتعب زي امبارح و انا اقعد جمبك يعني عيب في حقي و الله.
آسر: متشكرين لخدماتك مش هأخد حاجة.
صقر: فطرت؟!
آسر: لا.
صقر: طب افطر يلا.
آسر: انت مراتي؟!
صقر: يععععع دي امها داعية عليها يا ابني.
آسر: يعني مامت طيف داعية عليها.
صقر حط ايده علي كتف آسر بغضب.
صقر: متنساش انها مراتي...

صقر قعد يفطر و آسر كمل اكله.
عند طيف.
المنبه بدأ يرن طيف قعدت تتحرك يمين و شمال بسبب المنبه.
طيف(بعصبية): ده انت منبه غبي.
طيف مسكت المنبه و حدفته علي الباب و كملت نوم.
-بالنسبة ل صقر.
صقر بص في ساعته لقي انه عدي فترة علي ما المنبه رن.
صقر: انتصار ممنوع الواد ده يخرج.
صقر طلع علي اوضته و فتح الباب لقي المنبه مرمي في الارض مكسور و طيف نايمة.
صقر(بصوت عالي): طيف.
طيف(بخضة): نعم!

طيف نطت من علي السرير كانت هتقع صقر سندها.
طيف(بعصبية): حد يصحي حد كدة؟!
صقر(بحدة): و حد يكسر المنبه كدة؟!
طيف(بعصبية): و مين اللي ظبطه!
صقر(بحدة): و مين. اللي عليه شغل و ملزوم بيه.
طيف: ها؟!
صقر: ايه حصل ايه سكتي يعني؟!
طيف: وسع كدة.
صقر: ربع ساعة و الاقيكي قدامي.
صقر ساب طيف و نزل ل تحت. طيف قعدت تضرب الارض برجليها بعصبية.
طيف(بصوت عالي): متحكم و مسيطر و رزل.
طيف دخلت خدت دوش سريع و خرجت تغير هدومها.

طيف لبست بنطلون جينز ضيق و غامق و لبست تي شيرت بحمالة عريضة علي الكتف باللون الاسود دخلته جوا البنطلون و لبست جاكت باللون الاسود لغاية الخصر بكم و لبست كوتشي اسود عالي. رفعت شعرها ديل حصان و حطت ميكاج خيفي اوي.
طيف نزلت ل تحت لقت صقر قاعد بيفطر و آسر واقف بيزعق.
صقر: تعالي افطري.
طيف قعدت بعيد عن صقر و بدأت تأكل.

آسر(بعصبية): بقولك انا ادرس بمصلحتي انت مالك؟! انت ايه دخلك في حياتي ما تبعد عني بقي يا اخي مش كفاية اني عايش معاك و مستحملك و انت اب.
صقر مسك السكينة و حدفها علي آسر بس اترمت وراه,طيف شهقت و حطت ايديها علي بوقها...
صقر(بهدوء): ورايا يا طيف.
صقر مشي و طيف مسكت شنطتها و جريت ورا صقر.
انتصار: كدة برضو يا آسر؟! يهون عليك.
آسر: ما هو خد اللي انا بحبها.
انتصار: و انت عملت ايه؟!

آسر ساب انتصار و ركب عربيته و مشي...
في عربية صقر و طيف.
طيف: مكنش يصح اللي انت عملته ده؟!
صقر(بهدوء): تعرفي تسكتي و لا لا؟!
صقر(بهدوء): و اي قرار او اي كلمة اقولها تسمعيها و تنفذيها بالحرف الواحد.
طيف لا رد.
بعد فترة وصلوا للشركة و طيف نزلت قبل صقر و جريت علي الشركة و طلعت مكتبها.
نانسي: ايه اللي اخرك كدة ده ميعاد صقر بيه.
طيف: معلش مواصلات بقي.
نانسي: و لا يهمك يا حبيبتي...
زين: طيف تعالي ورايا.

طيف: حاضر يا مستر زين.
طيف راحت مع زين مكتبه و بدأوا يشتغلوا,صقر دخل المكتب ل زين...
زين: عايز حاجة يا صقر؟! اجيلك مكتبك؟!
صقر(بخنقة): لا...
طيف: طب هخرج انا.
طيف خرجت بره المكتب علشان تسيب مساحة للكلام بينهم.
زين: مالك يا صاحبي؟!
صقر: مفيش مضايق شوية.
زين: اساعدك في حاجة؟!
صقر: لا. جبت كاميرات الشارع.
زين: ايوه و جبت نمرة العربية و العربية طلعت مسروقة من معرض.
صقر: اللي بيلعب معايا بيلعب علي كبير.

زين: طب و نيران؟!
صقر: مش هيقدر يأذيها.
زين: انت واثق؟!
صقر: ايوه ان شاء الله.
تليفون صقر رن، الخط اتفتح.
صقر: الو.
نجلاء(بفرحة): نيران رجعت يا حبيبي.
صقر: رجعت ازاي؟!
نجلاء: فاعل خير اتصل بالظابط و الشرطة راحت تجيبها و رجعت الحمدلله.
صقر: طيب تمام.
صقر قام و راح مكتبه و بدأ يشتغل.
-بعد فترة.
الكل كان بيشتغل و اليوم كان صعب علي الكل و بالذات علي طيف اللي بدأت تحس بهبوط.
نانسي: انتي كويسة؟!

زين: الكل يقف صقر جاي.
الكل وقف صف و قسم التخطيط كان واقف.
صقر: عايز اشوف احدث التصاميم.
صافي: اهي يا صقر بيه.
صقر: تمام.
صقر بدأ يبص علي التصاميم و طيف كانت واقفة جمب صقر، صقر بص عليها بصة و كمل في الورق.
صقر: شايف ان الشغل ز.
صقر: طيف.
صقر رمي الاوراق و لحق طيف قبل ما تقع في الارض.
طيف(بتوهان): انا تعبانة.
صقر وطي و شال طيف اللي كانت اعصابها سايبة.
صقر: زين ابعت جيب عصير.
صقر دخل مكتبه و حط طيف علي الكنبة.

نانسي: اتفضل يا بيه.
صقر بدأ يشرب طيف العصير و حط العلبة علي جمب و فضل واقف لغاية ما بدأت تفوق.
زين: انتي كويسة يا طيف؟!
طيف قامت اتعدلت و هي حاطة ايديها علي رأسها.
طيف: الحمدلله وجع بسيط بس. بعتذر لحضراتكوا.
صقر: جيبي شنطتك و انزل ورايا.
صقر خد الجاكت بتاعه و خد حاجته و نزل ل تحت ركبت عربيته و استني طيف.
طيف: هو عايزني في ايه؟!
نانسي: معرفش.
طيف: اوف.

طيف قامت خدت شنطتها و نزلت ل تحت بس قبلها لقت الكل بيبص عليها و صافي بتبصلها باستحقار.
طيف(لنفسها): ربنا يهدي.
طيف ركبت العربية مع صقر و صقر ساق من غير و لا كلمة.
طيف: ايه اللي جابنا هنا؟!
صقر: انزلي انتي كدة لانك مأكلتيش الصبح.
صقر: حتى جسمك ضعيف و شخصيتك ضعيفة ده انتي ايه ده؟!
طيف: لاحظ انك بتغلط.
صقر و طيف دخلوا المطعم و صقر طلب اكل ل طيف.
صقر: لما تخلصي اركبي العربية هعمل مشوار و ارجع.

صقر خرج من المطعم و راح لقسم الشرطة.
ظابط: اهلا يا صقر باشا نورتنا.
صقر: عايز رقم فاعل الخير ده؟!
ظابط: اتكلم من مكان عام يا باشا.
صقر: المكان اللي لقيتوا فيه نيران؟!
ظابط: المكان خطر.
صقر: مش مهم.
ظابط: براحتك.
الظابط كتب عنوان المكان و وداه ل صقر.
صقر: تمام شكرا.
صقر خرج من القسم و راح ركب عربيته و ساق للمكان ده...
-بعد فترة.
صقر نزل من العربية و طيف كانت راكبة ورا فنزلت هي كمان.
صقر: انتي كنتي موجودة؟!

طيف: ايوه.
صقر(بعصبية): و ماتكلمتيش ليه و لا عملتي صوت؟
طيف: انا اعملك ايه مرضتش اتكلم و كنت فاكرة هنروح الشركة.
صقر(بعصبية): انتي ليه دايما بتبقي موجودة في الاماكن اللي بكون عايز اكون فيها لوحدي؟!
طيف(بعصبية): و انت ليه مش بتأخد بالك اني موجودة معاك في نفس المكان؟!
صقر(بعصبية): خليكي هنا متتحركيش الا لما ارجع.
طيف: لا المكان هنا مخيف.

-صقر بص حواليها كان المكان باين عليه انه مكان محروق و في بيوت مهدومة و كان في دم علي الحيطة.
صقر: تيجي معايا و متسأليش و لا تتكلمي.
طيف: طيب.
صقر لقي مخزن بابه زي ابواب المحلات دخل و طيف اول ما دخلت معاه مسكت في دراعه بخوف.
صقر: خايفة ترجعي تركبي العربية.
طيف: بره وحش و هنا وحش، انت بتروح الاماكن دي ليه؟!
صقر: ملكيش دعوة. و قولتلك متتكلميش بقي.
طيف شدت ايديها من دراع صقر و بصتله بغيظ و مشيت جمبه.

صقر كان مشي في المخزن ده كان كبير و مشي شوية.
فجأة في حد ضرب صقر علي رأسه بقوة,صقر وقع في الارض علي ركبه و طيف صرخت بصوت عالي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة