قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثالث والثلاثون والأخير

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثالث والثلاثون والأخير

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثالث والثلاثون والأخير

في صباح اليوم التالى
استيقظ البنات واحدة تلو الاخري ونظرو بجوارهم ولقو الشباب يغطون في النوم تسللت البنات من جانبهم ونزلو الى الأسفل
ماهي: صباحو شموسا
شمس: صباحو عسل
سمر: صباح الورد
ماهي: صباح الفل يا قمر
قمر: بس انا قمر مش هي
شمس بضحكة: ده صفة مش اسم
قمر بزعل طفولى: ولا اسم ولا صفة
ماهي: صباح الفل سمورة حلو كده
قمر بفرحة: اه حلو صباح الخير
شمس بضحكة: هههههه صباح الشهد
رنا: مين بيجيب سيرة الاكل.

ماهي: اهلا بالطفسه
رنا: محدش معاه برشام لوجع البطن
ماهي: ليه مالك يا موزة
شمس: هي شرفت
رنا: بس قله أدب
ميرا: مالك بس روني
رنا بوجع: بطني بتوجعنى اوي من الاكل بتاعهم
سمر: انتى غلطانة حد يأكل الاكل ده
رنا: يعني ازعل اخواتي ولا جوزي
قمر: معلش رنا
لم تكمل قمر كلامها نتيجة صريخ رنا بشدة وكانت تبكي توجه البنات ليها بسرعة حتى يساعدوها على الجلوس على الكرسى ولكن لم يعرفو
صعدت روميساء تجري الى الأعلى ودخلت أوضة مراد.

روميساء: مراد مراد اصحي بسرعة
مراد بخضة: في ايه
روميساء بدموع: رنا رنا تع
اتنفض مراد عندما سمع صوت صراخ من الأسفل فنزل يجري
كان باقي الشباب استيقظو على صوت الصراخ ونزلو ورا بعض
كان الأسرع والاقرب لرنا ادم الذي حملها فافسح له الباقي الطريق وطلع بسرعة الى غرفة نومها ووضعها على السرير
دخلت شمس وكشفت عليها وخرجت بسرعة
شمس: العلاج ده لازم يجي
ادم: هات الورقة وخرج يجري على أقرب صيدليه
أدهم: ينفع ادخل اشوفها.

شمس: اااه طبعا ادخل
دخل الشباب بسرعة الى غرفة رنا ووجدوها تبكي وكانت تكتم صوت صراخها في المخده فأسرع إليها أدهم واخذها بين احضانة
أدهم: خلاص يا قلبي كفاية عياط شويه و ادم هيجيب العلاج وهتبقى كويسة خلاص اهدي معلش
اوس بحنان: فيكى ايه بس يا عمري
ميرا بسخرية: ادام انتم فشلة ومش بتعرفو تعملة اكل بتعملو ايه
مراد: يعنى ايه وهي فيها ايه
شمس: ولا حاجة تلبك معوي نتيجة اكل بايظ
ماهي: هتاخت فترة هتعيش على اكل خفيف.

مازن: بس يا سوسة
أدهم: ممكن طبتلو كلام بقي
اسر: معلش رنا كفاية عياط شوية
اوس: حبيبتي حسه بيه
رنا بوجع: بطني بتتقطع وانتم السبب
مراد: ليه يا روحي
رنا بصويت: علشان انتم فشلة وانا مردتش ازعلكم وكلت الاكل البايظ
أدهم بعصبية: وكلتيه ليه ادام بايظ
رنا بدموع وعصبية: علشان محدش فيكم يزعل جيت على نفسي علشان اردى الكل هو انت بتعلي صوتك عليا ليه اااااااه
أدهم: اسف اسف يا عمري
اسر: شمس اتصلي على ادم
شمس: حاضر.

ولكن قطع كلامهم دخول ادم وهو ينهج
ادم: العلاج كله اهو اتفضلي
شمس: ماشي هات
اخذت رنا العلاج ونامت في حضن ادهم وفضل الكل جالس معها
ماهي: يالا يا جماعة سبوها تستريح
سليم: انا خليت عم محمد يجيب واحدة علشان اعمل الاكل
اوس: تمام تعالو يالا
غادر الجميع وعندما أراد أدهم المغادرة وجدها تمسك فيه بشدة
اوس: خليك معاها وانا هبعتلك واحدة من البنات باكل ليك وشيل الطرحة عنها
أدهم: مش عاوز اكل ابعتلى بس قهوة.

اوس: هبعتلك اكل انتهي النقاش
غادر اوس وعدل أدهم رنا على السرير وحرر شعرها ونام بجوارها بعد مجعل رأسها على صدرة
بعد مرور وقت الباب خبط وسمح أدهم للطارق بالدخول وكانت شمس ومعها صنية عليها اكل وعصير
شمس: متخفش هتبقي كويسة
أدهم بحزن: من يوم معرفتني وهي تعبانة ومجبتش ليها غير الدموع والحزن والكسرة والذل انا عارف انها يتخلف منى وممكن تكون بتكرهنى بس خايفة تقول.

شمس: يمكن في الأول كانت بتخاف وبتكرهك بس دلوقتي لا هي بتحبك بجد
أدهم: اعمل ايه علشان تبطل تخاف
شمس: احنا الستات عموما بنحب الراجل الحنين العطوف حتى لو متخنقين بلاش تزعلها بلاش تجمع بينكم مخده واحده وانتم زعلنين صدقنى ليلة على التانية على الثالثة بعد كده العلاقة بيحصل فيها فتور وكل الى هيجمعكم حته ورقة و ممكن توصل الحياة بين أي زوجين للخيانة عاملها بحنان والفه وبلاش عدم الثقة
أدهم: بس انا بثق فيها.

شمس: من غير زعل كداب علشان ادامنا زعلتها ادامنا ونصيحة منى اوعي ازعل مراتك ادام الناس خليها تاج فوق راسك ولو عملت حاجة غلط حاسبها في أوضة نومك مش ادام الناس
أدهم: عارفة انا اكبر منك بس الواحد فعلا بيستفاد
شمس: الإنسان مهما عاش هيتعلم يالا افطر ونام شوية تمام
أدهم: تمام شكرا شمس
شمس: مفيش شكرا بين الأخوات
غادرت شمس وتناول أدهم الاكل وبعد ذلك اخد رنا في حضنه ونام بعد شعورة بالأمان
في الأسفل.

ميرا: اليوم باظ
سليم: تصدقي انك عوزة الضرب
ميرا: ليه يا خويا
اوس: بس مش عاوز دوشه مفهوم
قمر: متخفش هتبقي كويسة
سليم: تعالى معايا
مراد: سمر جهزتي حاجتك
سمر: كل حاجة جاهزة وعندكم في الفيلا
عمار: تعالى معايا
سمر: ليه
عمار: تعالى وبلاش خوف
سمر: حاضر
مراد: متيجي نركب خيل
روميساء: تعالى وخرجو
ادم: تعالى معايا عوزك في موضوع مهم
شمس: موضوع ايه
ادم: موضوع مصيري عاوز بعد 9 شهور من دلوقتى يكون موجود
شمس: انت انت.

ادم بعصبية: يالا
قمر: هو ممكن يضربها
اوس: ههههههههه لا متخفيش مش هيضربها
قمر ببراءة: امال هيعمل ايه
اوس بخبث: عوزة تعرفي
قمر: اه
اوس: بس بعد متعرفي مش هخليكي تسافري نهائي
قمر: انا مش فاهمة
اوس: بجد مش فاهمة حاجة تعالى نطلع فوق.

قمر بحزن: اصل انا مليش أصحاب ولا ام امي اتقتلت ادام عينى وانا عندي عشر سنين وفضلت سنة مش بتكلم وعدنان رفض يخلينى تروح المدرسة ووانا في اول جامعة واحد اتحرش بيا وفضلت فترة مش بروح الجامعة
اوس: تعرفي ايه عن اليكس بلاك
قمر برعب: ونبي متجبش اسمه انا بخاف منه
اوس: احكيلي متخفيش.

قمر بدموع: والله العظيم انا شفته في حفلة بس انا مقعدش كتير انا كنت نزله السلم وكنت هقع وهو مسكني ووقفت وشكرته بس واحنا في الحفلة طلب من الرقص ولما جيت ارفض ساحبني غصب عنى وفضل يمشي ايده على جسمي بطريقة غريبة وبعد الحفلة بيومين لقيت عدنان أصر يخليني أسافر وانا مفهمتش ليه بس وانا في الطريق لقيت عربيات كتير واقفة ادام عربيتي واجبرونى اني انزل وركب معاهم ولما وصلت لقيت نفسي في بيته ووووو.

اوس بهدوء مخيف: ووو وايه كملي
قمر بدموع: والله العظيم ملمسني هو حاول بس مكنش ينفع خالص وباليل عدنان جيه وكان أليكس هيموته وطرده برا البيت بس ربنا ستر وانا طعنته بالسكينه في كتفه وبعد كده جاله تليفون و سافر وانا عرفت اهرب وعدنان جابنى هنا وانت عارف الباقي
اوس بهدوء: يعني هو مقربش منك
قمر بخوف منه: اه والله
اوس: يعنى لو حصل بينا حاجة دلوقتي هلقيكي ذي مانتى.

قمر بدموع شديدة: بس اوس انت ممكن تخلي دكتورة تكشف عليا
اوس وهو يفك زراير قميصة: وليه دكتور وانا موجود
قمر بهسترية: لا ابعد عنى ونبي متقرب
اوس: اهدي اهدي خلاص مش هقرب
قمر بدموع وهي مغمضه عيونها: ابعد عن ماما حرام عليك يا ماما انت بتعمل ايه أبعد دم دم دم مامااااااا
ضمها اوس بين احضانة بشدة وفضل يهديها الى ان نامت من كتر الدموع
حملها اوس ووضعها على السرير وهو يضمها.

اوس: اسف والله انا عمري مهلمسك غظب عنك وباسها
مر الوقت ورجع الجميع من الخارج وفاقت رنا ونزلت هي وادهم وبعد ذلك نزل اوس وقمر وتجمع الكل
اوس: بنات انتم خلاص هتسافرو بكره الصبح مش عاوز مشاكل وتسمعو كلام الحرس هيروح معاكم جو و لوسيفير وتسمعو كلامهم و غير نقاش مفهوم
أدهم: اول متوصلو هتلاقو حارس هناك وتسمعو كلام ستيفن كمان من غير نقاش
مراد: اي مشوار عوزين تروحوه تقولو قبلها للحرس.

سليم: مش عاوز مشاكل من الجامعة للبيت ومن البيت للجامعة
عمار: تلفونتكم 24 ساعة تكون شغالة وكل واحدة فيكم هيكون معاها تلفونين
اوس: التليفونات بلاش تتقفل
أدهم: وانتم في الماضرة التليفون مفتوح ولو الدكتور اتكلم قولو
اوس: انتم الثلاثة في جامعة واحدة بس في كليتين يعنى الحرس هيتقسم عليكم
أدهم: الحرس هيدخل معاكم المحاضرات
سليم: الاكل والشرب هيجي لغاية عندكم
عمار: بلاش الاختلاط ولا الصحوبية.

أدهم: صحوبية يعنى ايه هما اصلا ملهمش علاقة بحد
مراد: صح هما هيقدو السنتين وهيرجعو
اوس: لو شكوة واحدة بس جاتلى منكم هترجعو تانى هنا ورجليكم مش هتشوف الشارع تاني وهنتمم الجوازة مفهوم
كانت سمر ورنا وقمر ينظرون ليهم بصدمة كيف هذا وكيف سوف يذهبون إلى الطبيب حتى يتعافو فغادرت الفتايات دون رد
شمس: براحة شوية عليهم
ادم: بلاش الخنقة الزيادة عن اللزوم كده غلط
ماهي: على فكره كل واحدة هتدمرد عليكم وانتم الى هتخصرو.

اوس بحده: يوم موحده تعمل كده انا ادفنها حيه
ادم: والكلام ده على الثلاثة
اوس: ايوة وحده اختى ووحده مراتى ووحده اختى وبنت خالي
مازن: براحتك بس يوم متخسروهم مترجعوش تندمو
روميساء: خلاص يا جماعه اهدو وتعالو ناكل
أدهم: هروح اجبهم واجى
توجه مراد الى غرفة سمر وخبط ودخل
جلس أدهم أمامهم وتنهد.

أدهم: انتم عارفين أننا بنحبكم وبنخاف عليكم بس هناك غير هنا وكل واحدة فيكم كانت هضيع مننا رنا اتخطفت وسمر محدش عارف فيها ايه وقمر بيطاردها رجل مافيا احنا لما بنقول كده مش معناها أننا مش بنثق فيكم بالعكس احنا عارفين انكم بمليون راجل وكل واحدة عارفة أننا بنحبكم اذاي انا من يوم مشوفتك يا سمر وانا اعتبرتك اختى بجنانة بحنيتك وانتى كمان قمر انا اخوكي وهفضل اخوكي لغاية مموت ولو في يوم عمار او اوس زعلكم هتلقونى في ضهركم وسداد في اى مشكلة وانتى رنا انا عارف انك عمرك مهتنسي الى حصل بينا بس انا هفضل معاكي لغاية متسمحينى وترجعي ليا بمزاجك وانا وانتى عارفين مش معنى انك بتسمحي ليا انام جامبك يعنى خلاص نسيتى لا انا عارف ومتاكد انك بتبقي مرعوبة بس يشهد ربنا انى بحبك ومش عاوزك تخافى مني.

قمر: شكرا اوي أدهم عدنان عمره متكلم معايا كده
أدهم: طول عمره حمار انا اخوكى يا اجمل قمر
سمر: شكرا أدهم على كلامك
أدهم: العفو زعقوقة يالا انزلو علشان ناكل
نزلت سمر وقمر الى الأسفل ولكن فؤجي أدهم بجلوس رنا على قدمة وحاوطت رقبته بايديها.

رنا: شكرا دومي على كل شي وعلى فكرة انا مش بكرهك وهو فعلا انا بخاف منك بس وقت متكون متعصب بخاف من نظرة عنيك وببقي مرعوبة منك نفسي بس وقت متغضب او تتعصب تتجه لربنا وبلاش ترعبنى منك عوزاك أخويا وأبويا وجوزي وحبيبي وصاحبي والحضن الدافئ ليا وقت معوذ استخبا القيه ممكن
أدهم: ممكن طبعا بس انا وحشني اوى الكريز ونفسي ادوقه علشان هنحرم منه ممكن.

غمضت رنا عيونها ووضعت شفايفها على شفايفة وقبلته قبلة سطحية وعندما أراد أن تبتعد مسك أدهم دماغها وتعمق في القبلة أكثر وأكثر وكانت قبلة جميلة وناعمة ورومانسية ومليئة بالحب والشغف وبعد عنها لحاجتها للهواء
أدهم: تعالى ننزل
رنا: حاضر
نزلو الى الاسفل وانقضي اليوم على خير
وفي صباح اليوم التالى توجهو الى المطار وودعو البنات ولكن صعد أوس و أدهم و عمار معاهم حتى بطمانو عليهم.

وفي الليل وصلو الى ايطاليا وصعدو الى السيارات بعد حمل كل شاب حبيبته التي كانت تغط في النوم ووصلو الى الفيلا وصعدو الى الأعلى ووضعو البنات على السراير ونامو بجوارهم
فضل الشباب يومان معهم وبعد ذلك غادرو وتركوهم بمفردهم
مر الوقت على الجميع منهم من يعمل في شركاته ومنهم من يدرس
ولكن دعونا نسافر الى ايطاليا وتحديدا في الفيلا المجاورة لفيلا البنات.

سمعت رنا صوت صريخ قادم من الفيلا المجاورة فخرجت لتشاهد ماذا يحدث كانت تلك الفيلا ما يفصل بينها وبين فيلا البنات حمام سباحة فقط وفي لحظة سكت صوت الصويت فدخلت رنا الى الفيلا مرة أخري ولكن تسمرت مكانها عندما حست بمن يمسك في ملابسها
لفت رنا وجهها ولقت فتاة تمسك بيها بشدة وتبكى وتقول كلام غير مفهوم وسقطت مغشي عليها
صرخت رنا بشدة وتجمع عليها البنات والحرس.

تمت
الجزء التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة