قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس عشر

سفيان بحدة وغضب: انتي بتعملي ايه عندك
اتنفضت رحيق عند سمع صوت سفيان
رحيق بتهتهه: ااا ان اني اصل وبتبلع ريقها
سفيان بزعيق: انطقي ايه اتشليتي في لسانك مقدراش تتكلمي عماله تهتهيلي
هشام ببرود: ايه ايه يا ولد عمي مالك داخل حامي كدا ليه اني كنت بصبح علي مرت خوي ايه معيزهاش تكلمنا ولا ايه
سفيان بيكتم غيظه: لا كيف يا ولد عمي انت خيها ولازم تباركلها يالا يا رحيق قدامي اهلك مستنظرينك تحت وانت عقبالك يا هشام.

هشام بسرحان: الله يكرمك يا ولد عمي وتتهني تتهني قوي
نزل سفيان ورحيق وسفيان اخد رحيق علي جنب
سفيان بتحذير ومسكها من دراعها بكل غل: تاني مرة هلاقيكي بتكلمي هشام ولا واقفة معا كدا تاني هطربق الدنيا علي دماغك ودماغي اني مرتي متقفش تتكلم مع رجالة حتى لو ولد عمي فهماني اني مرضيتش اكبر المثالة المرة دي لانك لسة معرفاش طبعي فهمه لكن اديني عرفتهولك.

رحيق بتتالم من مسكت ايدو: اي اي يدي سيبه بتوجعي قوي خلاص فهمت مهعدهاش تاني
سفيان ببرود: يالا روحي عند اهلك عيب كدا سيبتهم لوحديهم
راحت رحيق وقاعدت جنب امها ومرات اخوها
رحيق بابتسامه: نورتنينا يامه والله
ايمان برخامة: اها مهو باين دانتي عايزة تغورينا وقاعده انتي وجوزك لترغو مع بعض ومعيزينش تسيبو بعض
رحيق بخنقة: ايه اللي هتقولي دا يا مرت خوي عيب كدا انتو منورين طبعا وانا و جوزي هنروح فين من بعض يعني.

سوسن: يالا يا جماعة الفطور جاهز
حسنات باحراج: والله مافي لزوم ياحجه احنا هنمشي بقي عشان العرسان يستريحو شوي
سوسن: لا ميصحش تفطروا معنا الاول كفايه الحاجات اللي جايبنها دي كلها
حسنات: دي اقل حاجة ميجيش من بعد خيركم وبعدين دا واجب
رحيق: هودي القهوة الاول لسفيان ومحمد
في الجنينه عند سفيان و محمد
سفيان قاعد مش بيتكلم
محمد باحراج: مالك يا سفيان بيه
سفيان ببرود: مفيش حاجة هيكون في ايه يعني.

محمد: اوعي تكون البت الزفتة اللي اسمها رحيق دي مزعلاك اكسرلك رقبتها
سفبان بغضب: انت اتجنيت ولا تكسر رقبت مين يا بهيم انت دي بقت حرم سفيان المنشاوي اياك في يوم تمد يدك عليها اني اللي هكسرهالك فهمني هيا اه خيتك بس خلاص بقت مرتي ومش مت حق اي حد يزعلها
محمد بخوف: اي حاضر حاضر طبعا مرتك اني قلبي عليك بس.

سفيان: وبعدين اني لما ازعل مرتي ولا مرتي تزعلني مهستناش اشتكي لحد اني اعرف اتصرف مع مرتي وصحيح اني لحظت ان مرتك بترمي كلام كتير وحش لي رحيق حذرها تشيلها من دماغها
كل دا رحيق كانت بتسمع لكلام رحيق وقد ايه فرحت وحست واكنها اول مرة قلبها يدق وان اول مرة يكون ليها ضهر وسند رغم قسوتة
رحيق بتحاول تتداري فرحتها: احم اتفضلو القهوة
سفيان: مناديش علي ليه من جوه واني كنت دخلت اخدتها منك.

رحيق: منا قولت مفيش حد غريب معانا
سفيان بغيظ: طيب امشي ادخلي جوه عشان ولد عمي جاي اهو امشي
في غرفة امينة وقاعده معاها هند
هند بغيظ: مش هتنزلي نشوف شكل المحروسة وهيا من غير البوهيه اللي ملطخة بيها خلقتها دي اكيد شكلها يقرف من غيرها
امينة بصتلها وعوجت بوقها: اسكتي بلا شكلها يقرف دي من غير الحاجات دي احلي و احلي خليكي متشوفهاش احسن
هند: لا بقي انا لازم انزل واشوفها يالا
نزلت هند وامينة وكان مشيو اهل رحيق.

امينة: ايه دا هما الجماعة مشيو كنا نزلين نسلم عليهم
سوسن: اها مشيو
هند: ومال فين العروسة طلعة قوضتها ولا ايه
رحيق بترد من المطبخ: لا اني هنا بغسل مواعين الفطور
هند بتريقة: صباحية مباركة يا عروسة ايه لحقتي زهقتي من سفيان ببتهربي في المواعين
رحيق وحست بتريقة طلعة من المطبخ وفي ايديها منشفةبتمسح فيها ايديها.

رحيق بغيظ: اني اذهق من حبيب قلبي دا سفيان دا قلبي من جوه وهيا بتقول الكلام دا حست بقلبها بيدق جامد وكانها كانت محتاجة تقولو عمري في حياتي مزهق من سفيان دا طول الوقت بشتاقله وبتوحشو حتى وهو جاري
ربنا يخليكي ليا يا قلب قلبي واني بتوحشيك وانتي جاري
التفت الجميع لصوت
هند بتوتر من صوت سفيان: الف مبروك يا ولد عمي وربنا يخليكم لبعض
سفيان ببرود: شكرا يا بت عمي وجهه كلامه لرحيق يالا ياقلبي نطلعو نستريح شوي.

رحيق فرحانة انه قال كدا: يالا بينا يا حبيبي يالا يامه عايزة مني شي قبل ما نطلع
سوسن بفرحة: عايزاكي متهنيا وسعيده يا حبيبتي
طلعة رحيق وسفيان غرفتهم
قلع سفيان الترنج اللي كان لابسة ونام بشورت رياضي فقط ومواجهش ولا كلمة لرحيق
رحيق قربت منه: ممكن نتكلم اني وانت شوي.

سفيان بحده: مش معني اني عملت كدا تحت اني في شي هيتغير قدام الناس شي واني وانتي مع بعض شي تاني اني عملت كدا لان انتي مرتي واللي يهينك او يستقل بيكي اكنو اهاني اني واستقل بيه واني محدش يستجراء يعمل معي كدا
رحيق بدموع: اديني فرصة تانية
سفيان: اني عمره ما هنسي اي شي قولتي لي ولا لما جرحتي رجولتي وقولتيلي مهبحكش ولما جرحتي رجولتي وقولتيلي متلمسنيش كل دا مش بساهل عندي ولا هعدي.

رحيق بدموع زيادة: اضحك علي والله اني اكتشفت اني مكنتش بحب ولا عمري جربت الحب ولا جربت ان حد يخاف علي ويبقي سندي وعزوتي وضهري لقيت نفسي ان عمري معشتهم
سفيان بستهزاء: ودا اكتشفتي امتي وليه ان شاء الله ايه خدي بومبه ولا اي.

رحيق بدموع وحب: من لحظة ما دخلت دارك عرفت ان عمري ما كان ليا سند غير واني معاك عمري ما قلبي دق غير لما قولت دلوق لبت عمك انت قلبي انا عارفة انك مستغرب من كلامي وهتقول دانتي لسة داخلة داري امبارح لحقتي دا كلة هقولك اها لحقت وكاني اعرفك وعايشة معاك العمر كلة
سفيان مصدوم من كلامها ومستغراب بس قلبه لسة مقفول او مش مفتوح قوي او في شرخ.

سغيان بحده: اخرسي ومعايزش اسمع منك كلام من دا تاني فهماني انتي عمرك ما هتدخلي قلبي خالص انتي في حياتي فترة موقتا مش اكتر واي كلمه اقولها قدام حد اوعي تصدقيها وتضحكي علي نفسك بيها لانك انسي اني هحبك في يوم من الايام اني جوايا واحدة وبس وعمر ما واحده هتاخد مكانها
رحيق بدموع: انت بتحب واحدة تاني طيب اتجوزتني ليه.

سفيان ببرود: كيف مانتي اتجوزتيني وانتي كنتي هتحبي حد تاني بس اني احب برحتي لكن انتي تحبي ولا تفكري في حد وانتي علي ذمتي هدفنك حي لاكن اني اجيب واحدة في القوضة دي وانتي قاعدة تتفرجي كتك القرف مفكره نفسها اني ممكن ابص لواحده زييها اني اتجوزتك عشان اربيكي بس لان مينفعش اربيكي وانتي مش علي ذمتي
في غرفة هشام دخلت عليه امه
هشام: خير يامه جايه ليه
امينه بخبث: ايه اللي سمعته دا يا ولدي.

هشام بستغراب: ايه هو اللي سمعتي دا يامه
امينة بخبث وشماته: خبرني علي اللي بينك وبين مرت سفيان
هشام بصدمه: انتي سمعتي يامه
امينة: اه كنت وقفة وراء الباب وسمعت كل شي وعايزاك تفهمني.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة