قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثالث والعشرون

سفيان: يالا اتكلم بدل ما اخلص عليك
محمود بينزف من كل حته ومش قادر يتكلم: اني مقدرش اتكلم مش قادر بموت
سفيان: وان متكلمتش هموتك فعلا انطق
محمود بيتالم: هنطق بس اني في حماك يا باشا
سفيان: انطق طيب ايه اللي جابك داري وايه علاقتك بي مرتي
محمود بتعب: انت خبر طبعا علاقتنا اني كنت خطيبها وولد عمها بس وكل واحد راح لحاله
سفيان: انتو لسه بتحبو بعض.

محمود: اني مكنتش احبها اصلا هيا كانت بت عمي بس هيا اها كانت هتحبني بس اني عارف دلوقت بتكره حتى اسمي
سفيان الغيره بتاكل في بمجرد ما قال كانت هتحبني
سفيان بغيظ: ومال ايه اللي خلاك تيجي وليه هيا اللي قالتلك تيجي ليها ودخلت داري
محمود: لا مرت عمك قالتلي كدا عشان تشك فيها وطلقها واقسم بالله ما عتيبت دارك ولا اعرف شكلها ايه اني من علي باب الدار كلمتها عشان لما تيجي انت تشوفني واني خارج.

سفيان: يعني هيا اللي اتصلت بي صح
محمود: ايوا صح يا باشا سيبني اني امشي بقي هموت
سفيان بغرور: تمشي مين يا خوي انت تترزع هنا لحد ما اجيب الكلاب التانيني جنبك
محمود: اني ملياش دعوه يا باشا سيبني ونبي ماني قولتلك علي كل شي اقعد ليه بقي
سفيان: عشان نخلص الحساب القديم اللي ما بنا
سفيان نده علي رجالته
احد رجالته: اؤمرنا يا باشا
سفيان: الكلب دا يفضل هنا وعنيكم عليه وميدوقش حتى بوق الميه.

الرجل: حاضر يا باشا تؤمرنا
في بيت رحيق
رحيق بتعيط علي ابوها: حتى انت يا بوي فوتني ومشيت اي انت مكنتش بتتحرك بس كان حسك في الدنيا وكان لي اب
حسنات ببكاء: ااااه خلاص يا بتي اهدي عشان متتعبيش
ايمان: اني اتصلت بمحمد وهو زمانه جاي يالا الله يرحمه ارتاح وريح
رحيق بغضب وبكاء: انتي ايه ايه ريح ليه كان تعبك في ايه هو حرام عليكي يا شيخة.

ايمان: ايه براحة علي نفسك يا خيتي شوي ايه اها تعبنا وتعب جوزي بكل شوية علاج وهات وهات
رحيق: ربنا يرد كل شي بتعملي معانا وتلاقي ولادك هيعملو كدا معاكي
راح سفيان علي بيت عمه فضل يخبط كتير جدا محدش رد واخد باله من ورقة مكتوب عليها للبيع
واحد معدي في البلد ساله سفيات عنهم: لو سمحت متعرفش فين اللي هنا
الرجل: دول كانه ماشيين كلهم وعارضيين البيت للبيع.

سفيان جز علي سنانه: هربو الكلاب هجيبهوم لو هما فين ركب سفيان عربيته و مشي بسرعة
في بيت رحيق
محمد جي ورحيق و ايمان بيتخانقو
محمد بغيظ وبيوجه كلامه لرحيق: انتي عامله تتشكلي ليه يا بت انتي ايه شيطانه كل بيت تتدخلي تخربي وغير كدا دا وقته تتشكلي ابوكي ميت جوه وانتي هتردحي
رحيق بدموع: اني بخرب البيوت منكم لله منكم لله اني كل الدمار اللي اني في بسببكم تعبتوني ارحموني حسبي الله ونعم الوكيل فيكم.

محمد بغيظ: انتي هتتحسبني فينا يا قليله الحياء انتي عايزة تتربي
جريت رحيق علي امها تستخبه فيها جري عليها محمد عشان يضربها
لو يدك اتمدت عليها هقطعهالك فهمني نزل يدك عنها
التفت الجميع إلى الصوت
محمد بخوف: سفيان بيه اتفضل
سفيان: انت ايه اللي هتعملو دا وعايز تمد يدك عليها ليه وليه باب الدار مفتوح كدا
محمد: كانت هتعلي صوتها علي والبا مفتوح لان بوي مات دلوقت واني لسه جاي عشان الغسل والدفنه.

سفيان بصدمة: ان لله وان اليه رجعون وازاي مهتخبرنيش بشي زي دا
رحيق واقفة تبصلو بدموع عباره عن شلالات مش دموع
سفيان اخد باله منها ومن اللي هيا في ساب محمد وراح لعندها حاول ياخدها في حضنه يواسيها لكنها رفضيت
سفيان بحب: اني عارف زين انك زعلانه مني ودا من حقك بس اني عرفت الحقيقة وخلاص معتش اظلمك تاني وهيبقي في ثقة ما بنا ومهمدش يدي عليكي تاني سامحيني يا قلبي يا مرتي يا كل شي لي.

رحيق اتصدمت من الكلمه لكنها اتمسكت ومش باينت
رحيق بحزن: ابعد عني اني ولا قلبك ولا مرتك انت نسيت انك طلقتني
سفيان: لا مانسيتش بس اني رديتك لعصمتي تاني
رحيق: واني معايزكش وهتطلقني تاني لان اني قرفت من معاملتك لي معايزاكش معايزاكش
سفيان: اني مش هتكلم معاكي دلوقت لان دا مش وقت كلام بعد للعزاء ولما نفسيتك ترتاح نتكلم
رحيق ببكاء: ولا دلوقت ولا بعدين خلاص كل شي انتهي.

سفيان: يالا يا محمد عشان المغسل جي واني هروح احضر للعزاء بليل واحنا كلامنا بعدين يا رحيق
رحيق بتبصلو وهو ماشي وبتكلم نفسها: بحبك قوي بس تعبت منك ومن قلبك اللي القاسي و اللي كيف الصخر دا مهيلينش اني عارفة لو سمحتك هترجع كيف مانت مهتتغيرش فاني لازم اكون بعيده
في السياره سفيات بيتكلم في التليفون
سفيان: انتو طبعا عارفين ولد عمي هشام عايزكم تقلبو البلد عليه هو وعيلته.

المتصل: طيب والواد اللي عندنا دا هيموت خالص
سفيان: خلي يموت اوعو حد يفكو واني هرجعلو تاني بليل
المتصل: تحت امرك يا باشا اللي انت عايزو
قفل معا سفيان واتصل علي امه
سفيان: الو ايوا يامه ابو رحيق مات روحي عشان الدفنه والعزاء
سوسن بزعل: لا اله الا الله وانت مهتروحش يا بني دا ملهوش دعوه بحاجة دا واجب
سفيان: اني كنت هناك فعلا لان عرفت حقيقة كل حاجة ورحيق مظلومة.

سوسن بفرحة: الحمدلله والله كنت متواكده من كدا يالا هقفل اني البس واروح
عند رحيق في البيت عماله تعيط
حسنات: اهدي يا بتي عشان اللي في بطنك اهدي مينفعش كدا
رحيق: اني معايزهوش يامه ولا عايزه ابو اني خايفة اقوله اني حبلة ليقتلني ويفكر تفكير تاني
حسنات: - ايه اللي هتقولي دا حرام عليكي يا بتي غير متمني ضفر عيل وانتي تقولي معايزاش
رحيق: ايوا معايزاش مني عيال وهنزلو هنزلو مهخليهوش مش عايزه شي يربطني بي.

معايزاش ايه وهتنزلي ايه فهميني ايه اللي هتقولي دا
رحيق بكسوف وبكاء: امه سوسن اتفضلي تعالي
سوسن بزعل: اولا البقاء لله يا جماعة ويجعله اخر الاحزان ثانيا ايه اللي هسمعو دا يا بتي انتي حامل
رحيق بدموع: اي حبلة يامه بس لسه مظهرش قوي هروح اتاكد بعد كام يوم
سوسن: طيب وليه يابتي كدا حرام ليه عايزه تنزلي دي نعمه ومهما كان الخلاف مهتوصلش لكدا دا حتى منيكي حرام.

رحيق ببكاء اترمت في حضنها: اني تعبانه قوي يا مه سفيان جرحني قوي قوي
سوسن بطبط عليها: اهدي يا بتي متزعليش كل شي هيتصلح بس اوعي تعملي كدا
بعد يوم طويل مين الدفن والعزاء
جي سفيان ياخد امه عشان يمشو: يالا يامه الوقت اتاخر وابقي اجيبك الصبح تاني
سوسن: طيب يا ولدي يالا سلام يا بتي
سفيان بحب بيبص لرحيق: عايزه حاجة قبل مانمشي يا رحيق واني من صبحيت ربنا هكون عندك بس لازم نكون في الدار عشان ابوي.

رحيق ببرود: شكرا مع السلامه يامه ومعلش علي تعبك معانا
سوسن: متقوليش كدا انتي بتي يالا مع سلامه
اخد سفيان امه وركبو العربية وهما ماشيين بلعربية
سوسن: سفيان رحيق حبله
سفيان فرمل العربية وبصدمة: حبله كيف وازاي
فلاش باك
في احد المستشفيات في مصر
الدكاترة: قوضه عمليات بسرعة المريض عمل حادثة شديدة وبينزف
جت مها المستشفي: في ايه حد اتصل من تليفون خطيبي وقال انه عمل حادثة ونقلو هنا.

الدكتور: اها الحادثة جامده وهو تعبان اوي
مهابخوف: هو هيحصلو حاجة يا دكتور
دكتور: ضربه العربية كلها كانت في نصه التحتاني وتقريبا كدا ممكن تقصر علي الخلفة فيمابعد وكل شي برضو بيدي الله
مها بصدمة: تقصر علي الخلفة
بعد كذا يوم علي الحادثة
سفيان بيكلم الدكتور: هو حد عرف بي الموضوع الخلفة دا
الدكتور: اها خطيبت حضرتك.

سفيان: طيب اني اهلي لسه عارفين انهارده علي الحادثة والكل جاي رجاء من حضرتك محدش يعرف منهم اني الحادثة قصرت علي الخلفة
باك
سوسن: ايه يا ولدي سرحت في ايه مردتش علي يعني بقولك مراتك حبلة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة