قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل التاسع

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل التاسع

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل التاسع

محمد بفرحة: يعني وفقتي يا رحيق ربنا يتمم علي خير
سفيان ببرود وبيبص علي رحيق اللي لسة مبتسمة بس مبتسمة بي صدمة
سفيان: يعني انت شايف بنفسك يا محمد قد ايه هيا مبسوطة ولا ايه يا رحيق
رحيق مصدومة بتبصلو و مش قادرة ترد
محمد: السكوت علامة الرضا طبعا الف مليون مبارك يا سفيان بية
سفيان ببرود: اني همشي دلوقتي واحدد مع الحاجة معاد وهنيحي عشان نحدد معاد الفرح
حسنات بفرحة: ربنا يتمم علي خير يا ولدي.

ايمان بغيظ: ربنا يتمملكم علي خير مالك مبلمة كدا يا بت يا رحيق ايه هو سفيان بيه اكلك سد الحنق ولا ايه
محمد بفرحة: الفرحة تعمل اكتر من كدا يا ام عمر
سفيان: يالا السلام عليكم امشي اني بقي سلام يا عروسة فرحان جدا علي فرحتك دي ربنا يقدرني واقدر اسعدك
حسنات: يا رب يا ولدي باين عليك ولد حلال قوي ربنا يحميك لشبابك يارب
سفيان: تسلمي يا حجة يالا سلام
في بيت المنشاوي
صالح: ولدك لسة مجاش ولا اي.

سوسن: لا مجاش لسة يا حج احطلك تتعشي عشان تنعس
صالح: لا مجيليش نوم وهستني سفيان اتعشي معا واعرف عامل ايه
سوسن: ربنا يخليك لينا يارب يا حج
في بيت رحيق
رحيق طلعة غرفتها ومازالت في صدمة.

رحيق بتكلم نفسها: هو اللي حصل دا حقيقي ولا اني ا بحلم يعني هو فعلا ضحك عليا و لبسني العما يا نهههههاري دا هيوريني ايام غبره هشوف معا ايام اسود من قرن الخروب اني كنت اتشال في لساني قبل ما اطلب منه طلب كيف اللي اني طلبته دا هو اني كنت اتجنيت ولا كنت اتجنيت اديكي اهو يا فالحة لبستي في الحيط لا وكمان قولتلو اني مهحبكش وهحب ولد عمي يقطع ولد عمي استفاد ايه اني دلوقت لا اني مهستسلمش.

ايه يا بت اتجنيتي ولا ايه بتكلمي حالك من اولها جننك
اخضتت رحيق من مصدر الصوت
رحيق بخضة: حرام عليك يا خوي خضتني
محمد بضحكة: من اولها سرحانة دا يا دوبك اللي لسة شايفة
رحيق بقرف: ومين قالك اني بفكر في اني اني اصلا مطيقهوش ونبي يا خوي معايزهوش
مش هتجوز خالص بس بلاش دي
محمد بغضب و زعيق ؛: انتي هتتجني يا بت ولا ايه ولا هو لعب عيال ما كنتي لسة طالع بوقك شبرين كانت ضحكت واصلة لودنك ايه غيرتي رايك فجاة كدا.

رحيق: انت مفهمش شي يا خوي انا مكنتش مبتسمة عشان اني موافقة لا اني كنت مبتسمة عسان ابيلكم اني موافقة
محمد بغيظ: في النهاية انك موافقة
رحيق بضيق: انت مفهمش شي يا خوي اني مش موافقة ولا هوافق ولا هتجوزة اللي كيف الصخر ولا بيضحك ولا بيتكلم وكل كلامة دبش.

محمد مسكها من شعرها: اني بقولك تاني اهو هتتجوزي ورجلك فوق رقابتك وانت اتكلمي في الموضوع دا تاني هقتلك وقسما بالله هقتلك واخلص من قرفك احسن ما تجبيلي العار وتصغريني قدام الخلق
رحيق بصويت: اها خلاص يا خوي سيب شعري حرام عليك
حسنات طلعة جري: في ايه يا ولاد صوتكم عالي ليه وانتي بتصوتي ليه كدا يا بتي.

محمد وبينهج من كتر الضرب في رحيق: ست الحسن والجمال بتك بعد ما كانت طلعة من القوضة مع سفيان بي ابتسامتها تجيب الشارع التاني جاية دلوقت تقول معايزهوش مموافقش قال
حسنات بصدمة: يو يا بتي ايه اللي هتقولي دا كيف دا
رحيق بدموع: ماهحبهوش اني ما هحبهوش هتجوزه غصب يعني.

محمد بغضب: ومال هتحبي مين الشمام ابتاعك اللي اسمه محمود هو كان عبرك كان سال فيكي دا مصدق واللي متعرفيهوش بقي انه خطب وشبكته الاسبوع الجاي ها قولتي ايه
رحيق بدموع زيادة: انت كداب يا خوي بتكدب زي ما كدبة اول مرة
حسنات بتبصلها: يا بتي اخرسي وعدي الليلة دي علي خير ابوكي تعب من كل شوية زعيق في البيت هتموته انتو اني عارفة
في بيت سفيان
سفيان: السلام عليكم
سوسن بفرحة جريت عليه: ها يا ولدي كله تمام.

سفيان بخنقة: ايوا يا امي كل تمام الحمدلله وشوفي كدا حددي بقي معاد عشان تروحي تشوفيها
سوسن بهزار: اني ان كان علي عايزة اروح دلوقت و اجيبها واجي معي
سفيان: للدرجة نفسك اتجوز يامه
سوسن: يااااه يا ولدي دا يبقي يوم المني ربنا يتمملك علي خير
سفيان: طيب اني هسافر دلوقت يومين مصر واول ماجي نروح ونحدد الميعاد علي طول
سوسن: طيب ليه مرة واحدة هتسافر كدا يا ولدي بس يالا تروح وتيجي بسلامه.

في شمس يوم جديد علي ابطالنا
سفيان في مصر
قاعد في احد الكافتريات بيفطر
الصخر لا لا مش معقول حبيبي وحشتني جدااااا ايه محدش بيشوفك بقالك فترة يعني
سفيان بابتسامة باردة: اهلا يا سوزي اتفضلي مشاغل بقي بس الفترة اللي جاية هتشوفيني كتير
سوزي بدلع: ايوا بقي يا باشا وحشتنا ووحشتنا شقوتك هتيجي بليل البار
سفيان ببرود: اجي مجيش ليا بس عايزة قاعدة تبقي حلوة.

سوزي بفرحة: بس كدا احلي قاعدة لاحلي سفيان بية دا انا هخليهم يظبطو البار حتت ظبطه
سفيان بوقاحة: وانتي مش هتظبطي و تظبطيني
سوزي: ايوا بقي فينك يا باشا من زمان
في بيت رحيق
محمد: اني رايح المصنع البت دي لو خرجت من بابا الدار هولع في الدار كلها فهمين
ايمان ببرود: واني مالي هو اني بقدر علي خيتك
اقولها الكلمة تقولهالي عشر
حسنات: خلاص يا ولدي متقلقش هيا مش هتخرج لان هيا مهتخرجش من اصلة.

رحيق بزعيق: هو اني بخرج خالص الا لما مرتك هيا اللي بتصر اني اروح اجيب حاجة غير كدا لا
محمد: انا ماشي واديني حذرت و خلاص ولقد اعذر من انذر
رحيق بتافف: منك لله انت و مرتك يا شيخ
ماشي محمد في البلد قابل محمود
محمود: كيف يا ولد العم مبروك لخيتك البلد كلها عرفت ان سفيان بي هيتجوزها
محمد بزهق: كويس يا ولد عمي والله يبارك فيك وشكرا
محمود: قول بقي انك خلعتني عشان تجوزها للباشا صاحب مال والجاه.

محمد بخنقة: هو جالها بعد ما حواركم خلص وعرف انها مش مخطوبة مش الكلام الفاضي اللي هتقولو انت دا
محمود: طيب اني عايز ارجعلها واني ولد عمها واولي بيها وبنحب بعض من صغرنا
محمد بزعيق: ليه حد قالك علي اني مش راجل ولا ايه عشان ارجع في كلمتي ولا حد قالك اني بعيش في الحرام عشان احلف طلاق ان لو حتى ايه انت بذات لا يا ولد عمي و يالا سلام عشان اتاخرت علي الشغل.

محمود بيبصلو بغيظ: بقي كدا يا محمد اني هوريكم يا ولاد عمي اصبرو و خيتك اني هضيعهالك ولا هتنفع لي ولا لغيري هخليكم تبوسو يدي عشان اتجوزها
في المساء في مصر عند سفيان
واقف علي البحر عمال يبصلو ويشتكيلو
انت مش كنت بطلت تيجي المكان دا طلامه واقف علي البحر يبقي هتدخل المكان النجس إلى قدامة دا ليه يا سفيان مش كنت توبت علي البارات دي ليه رجعت تياس من جديد.

سفيان في حالة صدمة من مصدر الصوت وبصوت مسموع: معقول هيا
: ايوا انا مستغرب ليه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة